Ad

پاسخ های کارگردان و عوامل بمب یک عاشقانه به نظرات بابک صحرایی

پیمان معادی: خشونت دهه ۶۰ یک واقعیت است

لیلا حاتمی: در رفاه کامل کار کردم

تریبون هنر:  نشست رسانه‌ای فیلم «بمب، یک عاشقانه» با حضور پیمان معادی (کارگردان و بازیگر)، محمود کلاری (مدیر فیلمبرداری و بازیگر)، لیلا حاتمی (بازیگر)، حبیب رضایی (بازیگر)، ایرج شهزادی(صدابردار و صداگذار)، ارشیا عبدالهی (بازیگر) واحسان رسول‌اف (تهیه‌کننده) و اجرای محمود گبرلو برگزار شد

بابک صحرایی سردبیر تریبون هنر در اواسط جلسه خطاب به پیمان معادی گفت: بمب یک عاشقانه فیلم خوب و جسورانه ای است. مدتی پیش حاشیه ای برای این فیلم ایجاد شد مبنی بر اینکه تصویر خشنی از ایران دهه شصت ارائه داده است. چون این نگرانی وجود دارد که همین مساله بهانه ای برای توقیف یا آسیب رسیدن به فیلم شود به همین خاطر نظر شخصی خود درباره این وجه از این فیلم را بیان کنید

بابک صحرایی همچنین با اشاره به قسمتی از فیلم گفت: آنجا که دو برادر در مدرسه برای تنبیه شدن خودکار را لای انگشت هم فشار می دهند ایرج با بازی شما به رابطه با برادرش اشاره می کند که گویی قرار است قیاسی بین کودکان آن روز و جوانانی که در جبهه در حال جنگ هستند صورت بگیرد. در این باره هم می خواهم توضیحاتی بدهید

در ادامه بابک صحرایی درباره انتخاب خوب بازیگر پسربچه فیلم سئوال کرد و از لیلا حاتمی و حبیب رضایی نیز خواست که نظر خود درباره تجربه همکاری با پیمان معادی را بگویند

 

پیمان معادی محمود کلاری و احسان رسول اف در نشست فیلم بمب

پیمان معادی در پاسخ به این سوال که نشان دادن تصویر خشن از ایران دهه شصت، باعث توقیف فیلم می‌شود یا خیر، گفت: آن دوران بسیار خشن بود. من از تمامی معلم‌های مدرسه‌ام کتک خوردم. بعید می‌دانم این فیلم توقیف شود، هرچند که فیلم قبلی‌ام یک سال و نیم، بی‌دلیل توقیف بود. اما در این فیلم واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که در آن سال‌ها خشونت بسیار زیادی وجود داشت.

 

لیلا حاتمی در نشست فیلم بمب

لیلا حاتمی در پاسخ به تجربه همکاری با پیمان معادی گفت: در همکاری با آقای معادی رفاه پشت صحنه خیلی زیاد بود. اتاق استراحت وجود داشت. برای همه نورپردازی ها از بدل استفاده می شدو من در لحظه آخر در صحنه قرار می گرفتم من در این فیلم با آسایش کامل کار کردم

 

حبیب رضایی و لیلا حاتمی در نشست فیلم بمب

حبیب رضایی بازیگر فیلم هم در پاسخ به بابک صحرایی گفت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته به طور عام و در یک سال گذشته به طور خاص و شاید حتی در طول هشت سال گذشته در جریان این طرح و فیلمنامه بودم و همیشه این لذت را داشتم که در مراحل مختلف بنشینم و مراحل تکنیل این طرح را از نزدیک ببینم. مراحل تکمیل این طرح از طرح دو سه صفحه ای بعد رسیدن به فیلمنامه ای که ارائه بشود به آسیا پاسیفیک و بعد دوباره به مراحل اجرایی و ورژن های مختلف همیشه این لذت را داشتم که در دو سال گذشته شاهدش بودم. مثل پیمان من هم در مدرسه بسیار کتک می‌خوردم و این تجربه را داشتم. اول می زدند و بعد سئوال می کردند. وقتی درمورد شخصیت‌ها حرف می‌زدیم پیمان پیشنهاد داد که این نقش را بازی کنم و قبول کردم. البته شرایطی که طبیعتا برای تاج سر سینمای ایران خانم حاتمی فراهم میشود برای ما زیاد فراهم نشد و اتاق استراحت و بدل نداشتیم (این جمله ها به شوخی گفته می شوند) در عین حال به ما خیلی خوش گذشت. امروز هفدهمین سال دوستی من و پیمان است و طی این سال‌ها بارها باهم درمورد سینما اتود زدیم و حرف زدیم. پیمان معادی هم در ادامه حرف‌های رضایی گفت: من بخش بزرگی از فیلمنامه «بمب، یک عاشقانه» را مدیون حبیب رضایی هستم.

 

محمود کلاری و احسان رسول اف در نشست فیلم بمب

احسان رسول اف تهیه کننده درباره اشاره بابک صحرایی به تنبیه دو برادر در مدرسه و مقایسه و نسل قبل از خود گفت: دقیقا همان دو برادری که ناظم مدرسه آقای حبیب رضایی ازشان می خواهد که خودکار لای انگشت هم بگذارند و فشار بدهند عین این اتفاق برای پیمان معادی و برادرش رخ داده و پیمان به برادر بزرگترش گفته که خودکارها را لای انگشت او فشار بدهد و او هم الکی صدای دردآمیز بودن فشار این خودکارها را در می آورده. درست شبیه آنچه در فیلم می بینیم.

پیمان معادی درباره انتخاب ارشیا عبداللهی، پسربچه فیلم گفت: انتخاب ارشیا خیلی سخت بود. بیشتر از ۲۰۰، ۳۰۰ تا بچه در این سن برای ما آوردند که بازیگر بودند و سابقه کار داشتند اما آن کسی که می خواتم را پیدا نکردم. بعد رفتم سر کلاس ها نشستم. هفت هشت ده تا مدرسه در مناطق مختلف را می رفتم می نشستم و بچه ها را می دیدم. بعد می رفتم جلوی مدرسه می ایستادم و بچه هایی که می آمدند را می دیم. ارشیا را که دیدم آنقدر به نظرم درست آمد و آنچه که در ذهن من بود مطابقت داشت که خیلی خوشحال شدم. اتفاقا هم در گروه مان مخالفت هایی داشتیم. یعنی کسان دیگری را ترجیح می دادند. چند تا چیز باعث شد که من به انتخابم مطمئن شوم. اینکه ارشیا خیلی باهوش است و بسیار بچه خوبی است. بسیار خانواده درجه یکی دارد و بسیار همکاری کردند. کار با کودک خیلی مهم است. اینه خانواده اش همکاری کنند و خود ارشیا هم بسیار همکاری می کرد.

 

نشست فیلم بمب

ارشیا عبدالهی بازیگر فیلم نیز در این نشست گفت: من سه بار تست دادم تا بالاخره قبول شدم. برای من تجربه خیلی بزرگی بود که با آقای پیمان معادی و حبیب رضایی و خانم لیلا حاتمی بازی کردم. فکر نکنم دیگر چنین تجربه‌ای برایم اتفاق بیفتد. پیمان معادی در ادامه به تولید مستقل فیلم خود اشاره کرد و گفت: چندین نهاد که فیلم‌های بزرگی را در این جشنواره سرمایه گذاری کرده‌اند؛ به من لطف داشتند از جمله سازمان اوج، شهرداری و فارابی اما همیشه دوست داشتم مستقل باشم. برای همین تا به حال یک کلمه در این فیلم به خواست هیچ نهادی و هیچ ارگانی اضافه نشده است.

 

تاریخ انتشار :۱۵ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • واکنش محسن یگانه به توقیف اموالش: دار و ندارم فدای یک تار موی ایران

    تریبون هنر: محسن یگانه به صدور حکم توقیف اموال خود واکنش نشان داد. به گزارش تریبون هنر، پس از انتشار یک مطلب جنجالی از سوی محسن یگانه در دوران جنگ، قوه قضاییه حکمی مبنی بر توقیف اموال این هنرمند صادر کرد و دلیل صدور این حکم طبق اعلام قوه قضاییه، […]

  • پیام متفاوت علی رفیعی به صدرعاملی

    تریبون هنر: علی‌رفیعی، در پی درگذشت مادر رسول صدرعاملی، در پیامی نوشت: «خبر فقدان ایشان چون فقدان مادرم مرا اندوهگین کرد. چاره‌ای جز لذت بردن از خیال‌های خوشی که برایمان ساخته نیست.» به گزارش تریبون هنر، علی‌رفیعی -کارگردان تئاتر- که در حال حاضر در پاریس حضور دارد در پیامی درگذشت […]

  • سیدضیا هاشمی

    تریبون هنر: سیدضیا هاشمی، تهیه‌کننده سینما با اشاره به شکل‌گیری نوعی انحصار سازمان‌یافته و مهندسی بازار در سینما بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، سینمای ایران نیازمند شفافیت، رقابت سالم، عدالت صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن نهادهای فرهنگی و صنفی به حیاط خلوت جریان‌های انحصارطلب است. به […]

  • ماجرای شایعات مدام برای معین؛ از آهنگ تیم ملی تا کنسرت در ایران

    تریبون هنر: خواندن قطعه ای برای تیم ملی در جام جهانی، تازه ترین شایعه ای است که درباره معین منتشر شده که البته توسط این هنرمند، تکذیب شد. معین را می توان بی حاشیه ترین خواننده برجسته موسیقی ایران دانست. خواننده ای اخلاق گرا که در طی ۴۵ سالی که […]

  • اصغر فرهادی و کاترین دنو در جشنواره کن و تحلیل روزنامه گاردین

    ترییون هنر: اصغر فرهادی به همراه کاترین دنو و ونسان کسل در اولین اکران فیلم تازه اش در جشنواره کن، در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کرد. به گزارش تربون هنر، شب گذشته فیلم «داستان های موازی» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن به نمایش درآمد و […]

Ad