Ad

در ششمین روز جشنواره فجر

گزار ش و عکس های نشست جنجالی «عرق سرد» را در تریبون هنر ببینید

این نشست با حضور باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولت شاهی، لیلی رشیدی، هدی زین العابدین و سهیل بیرقی برگزار شد

تریبون هنر: نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «عرق سرد» با حضور سهیل بیرقی؛ کارگردان، مهدی داوری؛ تهیه‌کننده،کامران حجازی؛ مجری طرح، فرشاد محمدی؛ مدیر فیلمبرداری، باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی ، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین بازیگران فیلم با اجرای محمود گبرلو امشب سه شنبه هفدهم بهمن‌ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.
در این نشست بیرقی درباره دغدغه ساخت این فیلم و ادامه این مسیر توضیح داد: قطعا من شهر پیرامونم را می‌سازم. این فیلم هم ادامه فیلم «من» هست و هم نیست. برخی مولفه‌ها را که در آن فیلم نبود، در «عرق سرد» آورده‌ام و این نگاه به جامعه‌ام را ادامه خواهم داد.
بیرقی راجع به شخصیت‌پردازی فیلم گفت: چیزی که برای من و بازیگرانم جذاب بود، این بود که کاراکترها تک‌بعدی نبودند و این موضوع برای بازیگران وسوسه‌انگیز بود. درباره گواهی امضا که در فیلم می‌بینیم باید این توضیح را بدهم که تنها یک نسخه است و اگر از بین برود نسخه‌ دیگری از آن وجود ندارد و ما درباره این موضوع تک‌نسخه‌ای بودن گواهی امضا در دادگاه از زبان وکیل می‌شنویم.
فرشاد محمدی درباره فیلمبرداری این فیلم گفت: در این فیلم سعی کردم خودم را با روایت همراه کنم و از همه جاذبه‌های بصری استفاده کنم. در این فیلم کار ویژه‌ای صورت گرفته است که امیدوارم مخاطبان متوجه آن شوند.
کارگردان «عرق سرد» درباره وجه تفاوت‌های دو فیلم «عرق سرد» و «من» توضیح داد: طراحی فیلمنامه این دو کار با هم تفاوت دارد. در فیلم «من» با فیلمنامه‌ای همراه با خرده‌پیرنگ روبرو بودیم و در این فیلم با یک فیلمنامه کلاسیک روبرو هستیم.
لیلی رشیدی درباره بازی در این فیلم گفت: من قبل از اینکه دنبال مابه‌ازای خارجی برای نقش باشم، خودم را به دست کارگردان می‌سپارم و هرآنچه را از من می‌خواهند، اجرا می کنم.
بیرقی در توضیح اینکه چرا در دو فیلمی که ساخته است علاقه‌مند به نشان دادن زن‌های عصیانگر است و ریشه این موضع کجاست، گفت: من واقعا خودم ریشه این موضوع را نمی‌دانم و دنبالش هم نمی‌گردم. مسئله‌ای در ناخودآگاه من وجود دارد که اگر بخواهم دنبالش بگردم آن ناخودآگاهی و زیبایی‌اش را از دست می‌دهم.
بیرقی درباره فضای برنامه زنده تلویزیونی که در فیلم نشان داده است، توضیح داد: من به همراه امیر جدیدی به پشت صحنه سه برنامه زنده تلویزیونی رفتیم که درباره این فضا شناخت کاملی پیدا کنیم. جمله “ادامه برنامه تا لحظاتی دیگر” را هم که در صحنه آخر می‌بینید به این دلیل به کار بردم که برای نسل ما جمله نوستالژیکی است. زن‌ها تنها قیام می‌کنند و به همین دلیل در نوشته‌هایم فردیت می‌آید.
باران کوثری درباره بازی در این فیلم و کم کردن ۲۱ کیلو وزن برای ایفای این نقش گفت: من خوشحالم که با وجود فیزیکی که داشتم، سهیل بیرقی به من اعتماد کرد و این نقش را به من داد. این نقش، شاه نقش است و از ایفای آن بسیار لذت بردم. جدا از اینکه سوژه و فیلم جذاب بود. نقشم را هم بسیار دوست داشتم. کار در تاتر هم بسیار برایم وسوسه‌انگیز است. سال‌هاست که از سینما ناامید شده‌ام و تنها برای اینکه گذران زندگی کنم، یکی دو فیلم در سال بازی می‌کنم.
کارگردان «عرق سرد» درباره مجری بودن نقش مرد فیلم توضیح داد: ماجرای مجری بودن شخصیت مرد برای من از این نظر بار دراماتیک داشت که همسرش می‌توانست برایش تهدیدی باشد. همه فیلم‌ها براساس یک زندگی واقعی ساخته شده است و هر کس می‌تواند ادعا کند یک فیلم بازتاب زندگی اوست.
تهیه کننده «عرق سرد» نیز درباره سرمایه گذاری فیلم گفت: این فیلم سرمایه‌گذار مستقل داشته است. سرمایه‌گذاری از سوی کسانی که دارای بنگاه‌های اختصاصی هستند، بسیار اتفاق خوبی است که می‌تواند به رشد سینما کمک کند.
باران کوثری با اشاره به اینکه این شخصیت و این فیلم برگرفته شده از زندگی یک ورزشکار خاص نیست، گفت: این اتفاق برای ورزشکاران زن زیادی اتفاق افتاده است و تنها مربوط به خانم اردلان نمی‌شود. کسی تاکنون درباره این موضوع ادعایی نکرده است. حتی من یک بار هم خانم اردلان را ندیدم و اصرار داشتم که این شخصیت را خودم بسازم و از کسی الهام نگیرم.
لیلی رشیدی در پاسخ به یکی از حضار که فیلم را فمینیستی دانست، گفت: به چه علت ما از یک قانونی که به شدت عقب افتاده است، دفاع می‌کنیم؟ بسیاری از قوانین ما از جمله قصاص بچه‌های زیر ۱۸ سال در طول زمان عوض شده است. هر موضوعی در گذر زمان باید عوض شود. اصرار نکنیم روی قوانین تاریخ گذشته؛ این ظلم به نسل‌های بعدی ماست.

 

عکس های ساقی بلیغ از این مراسم را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مهران احمدی

    تریبون هنر: بابک صحرایی در نقدی بر سریال «می خواهم زنده بمانم» که در شماره جدید مجله فیلم امروز منتشر شده، به بازی مهران احمدی در این سریال پرداخته است. بابک صحرایی درباره مهران احمدی نوشته: مهران احمدی برگ برنده دیگر این سریال است. بهمن دشتی یک شخصیت فرعی است […]

  • نقد سریال می خواهم زنده بمانم

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «می خواهم زنده بمانم» (شهرام شاه حسینی) با استقبال خوبی مواجه شده. دارای مولفه های جذب مخاطب است. قصه ای پرکشش دارد با شخصیت هایی که همذات پنداری ایجاد می کنند و بازیگرهای توانایی که به خوبی از پس ایفای نقش ها برآمده اند. […]

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

پربازدید ترین ها