Ad

توقعاتی که برآورده نشد!

چهارراه استانبول به روایت مصطفی کیایی

به فروش قابل توجّهی می رسد

تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: قبل از هر چیز نگاهی به کارنامه کیایی بیندازیم تا برای حرف اصلی و تیتر مطلبمان دلیل محکمی داشته باشیم.کارگردانی که”بعد از ظهر سگی سگی” را بر اساس یک شوخی می سازد ولی همه را به تحسین وا می دارد،فیلم قابل دفاعی چون “ضدّ گلوله” را به مخاطب ارائه می دهد تا نشان دهد در این سینما حرف هایی برای گفتن دارد.”خطّ ویژه” گام بلندتری از کیایی برای رسیدن به قلّه است و بی شک “عصر یخبندان” بهترین فیلمش می شود.”بارکد” یک قدم به عقب بود ولی باز هم از جایگاهِ کیایی کم نکرد.روزی که شنیدیم او می خواهد فیلمی پر بازیگر با قصّه ی غم انگیز پلاسکو را بسازد، حسابی خوشحال شدیم.خیلی ها از همان روزهای اول معتقد بودند که کیایی می تواند شاهکار خود را خلق کند و “چهارراه استانبول” تبدیل به بهترین فیلم او شود. اما در عمل این اتّفاق نمی افتد و “چهارراه استانبول” علیرغم اینکه فیلم خوبی ست، توقعات مخاطب مصطفی کیایی را برآورده نمی کند.
اگر ماجرای “پلاسکو” را که بنا به ادّعای کارگردانش به هیچ عنوان خطّ اصلی داستان نیست از “چهارراه استانبول” بگیریم،این فیلم هیچ نکته ی خاص و تازه ای ندارد.حتّی دیگر خبری از آن ریتم و ضرب آهنگ های منحصر به فرد هم نیست.با همه ی این ها “چهارراه استانبول” را باید دید و امیدوار بود که کیایی در فیلم های بعدی اش به دنبال راه جدیدی برای خوب بودن و خوب ماندن رفته و از این تکرار درونی رها شود.
از نکات قوّت “چهارراه استانبول” جلوه های ویژه ی جذّاب، بازیِ خوب سعید چنگیزیان و بازیِ عالیِ مهدی پاکدل است.بی شک ” چهارراه استانبول” در اکران عمومی می تواند مخاطب خوبی را جذب کرده و به فروش قابل توجّهی برسد.

 

تاریخ انتشار :۲۱ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad