Ad

نشست رسانه ای تنگه ابوقریب

با حضور مهدی پاکدل، جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ و بهرام توکلی برگزار شد

گزار ش و عکس ها را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست رسانه ای فیلم «تنگه ابوقریب» با حضور بهرام توکلی (کارگردان)، رشید دانشمند (صدابردار)، امیرحسین قاسمی (صداگذار)، محسن روزبهانی (جلوه‌های ویژه)، حامد ثابت (آهنگساز)، میثم مولایی (تدوینگر)، سعید ملکان (تهیه کننده)، جواد عزتی (بازیگر)، حمیدرضا آذرنگ (بازیگر)، امیر جدیدی (بازیگر)، مهدی پاکدل (بازیگر)، علی سلیمانی (بازیگر) و مهدی قربانی در پردیس ملت برگزار شد. در پردیس ملت برگزار شد.
بهرام توکلی در این نشست گفت: بزرگ‌ترین منبع برای بازسازی صحنه‌های جنگی مستندهایی است که در دسترس است. ما تکیه‌مان بیشتر به آن مستندها بود. ناخودآگاه دیدن فیلم‌های روز سینمای دنیا بر ذهن هر کارگردانی تأثیرگذار است اما من تلاش کردم تا فضای بومی جنگ‌مان حفظ شود و تکیه بر فیلم‌های مستند باشد.
سعید ملکان اظهار داشت: دو سال پیش با آقای توکلی موضوع بچه‌های گردان عمار را مطرح کردم و همراه با بچه‌های گردان، تحقیقات را انجام دادیم. این فیلم محصول یک تیم درجه یک و همراه بود که جایگزین هیچ کدام‌شان وجود ندارد. اعتمادی که آقای حسنی مدیر موسسه اوج و آقای والی نژاد هم به ما داشتند، خیلی کمک بزرگی بود. انگیزه همه ما برای ساخت فیلم این بود که چنین فیلمی به درد امروز ما می‌خورد. این تنگه، می‌تواند نماد خیلی چیزها باشد که به عقیده من همان وحدت ملی است. امروز ما باید وحدت ملی‌مان را حفظ کنیم.
بهرام توکلی در بخش دیگری از این نشست گفت: تحقیقاتی که برای این فیلم انجام شد، دو بخش میدانی و مصاحبه بود. این روز که در فیلم نشان داده شد، آنقدر وقایع گسترده‌ای داشت که هیچ فیلمی نمی‌تواند به طور کامل آن را نشان دهد. تا امروز سه رمان درمورد آن نوشته شده است. ما تلاش کردیم کلیات مستند این یک روز و نیم در فیلم حفظ شود و قصه بر مبنای آن پیش برود.
بهرام توکلی در ادامه گفت: فیلم ما از یک آرامش شروع می‌شود و با التهاب به اتمام می‌رسد. دوربین در این فیلم تلاش داشت تا این روند را به خوبی نمایش دهد.
او همچنین به فضای باورپذیر فیلم اشاره کرد و گفت: ما برای نزدیک شدن به روایت مستند؛ نقش موسیقی را در «تنگه ابوقریب» کم کردیم.
حامد ثابت سازنده موسیقی متن فیلم در ادامه گفت: این فیلم بیست و دو دقیقه موسیقی دارد. برای تک تک لحظات فیلم برنامه‌ریزی شده تا موسیقی بیاید و حتی برای بعضی صحنه‌ها چند بار موسیقی ساخته شد.

جواد عزتی از بازیگران فیلم نیز گفت: این فیلم از آن دسته فیلم‌ها بود که دوست داشتم خودم بازیگر آن نباشم و فیلم را ببینم و زار بزنم. این فیلم درمورد روزیست که در تاریخ دفاع مقدس گم شده است و حاصل ادای دین ما به چنین روزیست.

بهرام توکلی در ادامه به برخی فضاهای رسانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای از منتقدان هستند که به مجموعه‌ای از فیلمسازان، پوچ‌گرا می‌گویند و هرکس که شبیه این منتقدان نباشد قطعا در این دسته قرار می‌گیرد!

محسن روزبهانی طراح جلوه‌های ویژه «تنگه ابوقریب» نیز در ادامه اظهار داشت: این فیلم سخت‌ترین تجربه کاری من بود. در این فیلم آرامش فوق‌العاده‌ای پشت صحنه فیلم وجود داشت. من صد و پنجاه فیلم جنگی کار کردم و این آرامش کمک کرد تا تجربه‌ای به این سختی پیش برود.

حمیدرضا آذرنگ در ادامه نشست اظهار داشت: در این فیلم یک نظم فوق‌العاده وجود داشت. در پایان کار گریم هر یک از ما، سه ساعت و نیم طول می کشید. این کار به شدت سخت بود.
امیر جدیدی هم گفت: ما با آقای توکلی در ابتدای فیلم به یک توافق رسیدیم و حرف زدیم و بعد از آن، فقط باید می‌جنگیدم. این کار فقط برایم بازیگری نبود و من بابتش جنگیدم.
مهدی پاکدل هم در این نشست گفت: دیروز در اکران مردمی فیلم «تنگه ابوقریب» دختر خانمی که متولد سال هشتاد بود به من گفت «من بعد از دیدن این فیلم جنگ هشت ساله را به عنوان بخشی از هویت ملی‌ام پذیرفتم». فکر می‌کنم این هدف اصلی فیلم بود. کار من هم در این فیلم خیلی عجیب بود و واقعا یک کار بازیگری نبود، بلکه حقیقتا خود جنگ بود.
بهرام توکی در بخش پایانی نشست گفت: آقای ملکان یک آرتیست است و طرح این فیلم هم برای خودش است. وقتی این طرح را به من گفت تا پایان در همه موارد همراه ما بودند. حضور یک تهیه‌کننده آرتیست باعث می‌شود تا کیفیت کار این چنین بالا برود. سینمای ایران به چنین تهیه‌کننده‌های آرتیستی نیاز دارد که دلشان برای فیلم بسوزد.
سعید ملکان در پاسخ به پرسشی درباره بودجه «تنگه ابوقریب» گفت: بودجه این فیلم اندکی بیش از پنج میلیارد است.

 

عکس های ساقی بلیغ از این نشست را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

تاریخ انتشار :۲۱ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad