Ad

خشایار الوند و امیرمهدی ژوله سناریوی فیلم جدید مهران مدیری را می نویسند

خشایار الوند: سیامک انصاری بازیگر اصلی فیلم جدید مهران مدیری است

«ساعت ۵ عصر» اثری متفاوت از مهران مدیری خواهد بود

خشایار الوند که این روزها به همراه امیرمهدی ژوله در حال نگارش سناریوی فیلم جدید مهران مدیری است درباره ساختار این فیلم و بازیگر اصلی اش صحبت کرد.او درباره بازیگران فیلم ساعت پنج عصر و شخصیت‌های آن عنوان کرد که بازیگر نقش اصلی سیامک انصاری است و کار بر اساس شخصیت او در مجموعه‌های قبلی مهران مدیری طراحی شده است.

خشایار الوند گفت: خط اصلی «ساعت ۵ عصر» از مهران مدیری است و من و امیرمهدی ژوله طرح اولیه آن را درآوردیم. این فیلم کمدی اصیل از نوعی تلخی هم برخوردار است چون انتقاد می کند و به یک نکته، رفتار و یا هنجار حتی با دست انداختن آن اتفاق واکنش نشان می دهد، «ساعت ۵ عصر» هم به همین شکل است. این اثر از باقی کارهای مدیری رئال تر، زمان آن معاصر است و افراد قابل شناسایی هستند. اتفاقاتی که در آن رخ می دهد ممکن است مثل همه کارهای کمدی کمی خرق عادت باشد اما وقوع آنها غیرممکن و فانتزی نیست.

نویسنده مجموعه های «شب های برره» و «مرد هزار چهره» درباره اینکه این اثر تا چه حد از انتقادات سیاسی برخوردار است، اظهار کرد: ما به دنبال دسته بندی انتقادات به سیاسی و اجتماعی نیستیم. ناهنجاری هایی وجود دارد که منشاء آنها سیاست، فرهنگ، جامعه و… است و شخصیت فیلم ما هم درگیر این ناهنجاری ها می شود.

به نقل از خبرگزاری مهر خشایار الوند  درباره ویژگی این فیلمنامه سینمایی در مقایسه با دیگر آثار مدیری در تلویزیون عنوان کرد: هوشمندی مهران مدیری در تلویزیون در این است که می داند برای ۶۰ میلیون مخاطب کار می سازد و مجبور است که روی سرگرم کردن مخاطب فکر کند و شوخی هایش به گونه ای باشد که به کسی برنخورد اما ممکن است بعضی از این قید و بندها در این فیلم وجود نداشته باشد و کار با شکل و شمایل دیگری دربیاید. حدس خود من این است که «ساعت ۵ عصر» اثری متفاوت از مدیری خواهد بود.

او درباره شخصیت اصلی این فیلم سینمایی یادآور شد: بازیگر اصلی این فیلم سینمایی سیامک انصاری است و اصلا ما برای طراحی شخصیت روی خود او فکر کردیم اما اینکه شخصیت های فرعی را چه کسانی بازی می کنند هنوز مشخص نیست. این فیلم هم براساس شخصیت خود انصاری در مجموعه های مدیری به نگارش درآمده است.

الوند درباره شخصیت انصاری در این کمدی ها برای مخاطب لو رفته است، اظهار کرد: وودی آلن ۵۰ سال یک شخصیت را بازی کرد. باب هوپ، والتر ماتائو و جری لوئیس و همه کمدین های اصیل پرسونایی برای خود می سازند که وقتی در ذهن مخاطب جا افتاد و شکل گرفت دیگر به آن دست نمی زنند و حتی ظاهر را هم عوض نمی کنند. شما یک فیلم را نمی توانید پیدا کنید که جری لوئیس حتی ظاهر خود را تغییر داده باشد و مثلا موی خود را کوتاه کرده یا سبیل گذاشته باشد. همه کمدین ها تلاش می کنند به برند تبدیل شوند پس چرا باید آن را خراب کرد. شخصیتی هم که از سیامک انصاری در طول این سال ها ساخته شده است نباید دست بخورد.

نویسنده مجموعه «قهوه تلخ» درباره موقعیت شخص دانا در میان عده ای ابله که معمولا انصاری در آن قرار می گیرد، بیان کرد: مسلما در این فیلم سینمایی ویژگی هایی وجود دارد که مخاطب شگفت زده شود و حضور انصاری در این کار بستگی به موقعیت هایی دارد که برایش ایجاد می شود.

وی در پایان درباره زمان شروع رسمی نگارش فیلمنامه و همچنین همفکری با مدیری عنوان کرد: اگر کار در سریال «علی البدل» که مشغول نگارش فیلمنامه آن برای سیروس مقدم هستم تمام شود امیدوارم بتوانیم زودتر به این کار برسیم. من و مدیری اکنون مثال «ف» و «فرحزاد» را داریم اگر مدیری یک جمله بگوید من می دانم منظورش چیست و اگر من نکته ای را بیان کنم او متوجه خواهد شد. بنابراین چندان نیازی هم نداریم با هم حرف بزنیم و چشم بسته متوجه سخن هم خواهیم شد ولی در عین حال مرحله به مرحله با هم گپ می زنیم و کار را جلو می بریم.

تاریخ انتشار :۱۱ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad