Ad

درباره نمایشگاه زنگ نقاشی

رضا بابک: در این سال‌ها جسارت نداشتم که نمایشگاه نقاشی بگذارم

نمایشگاه نقاشی رضا بابک ۲۸ اردیبهشت‌ افتتاح می شود

تریبون هنر: رضا بابک که در قاب تلویزیون و روی صحنه تئاتر، خاطره‌های زیادی برای مردم ایران رقم زده قصد دارد نمایشگاه نقاشی‌های خود را برگزار کند و می‌گوید: امتیاز نقاشی در مقایسه با کارهای نمایشی این است که آدم خودش با خودش قرار می‌گذارد و انجام کار خیلی منوط به هماهنگی با گروه نیست.

این نمایشگاه با نام «زنگ نقاشی» مجموعه‌ای از آثار نقاشی این هنرمند را که به بازی‌های خود در تلویزیون و تئاتر شهره است، در معرض دید قرار می‌دهد.

رضا بابک ۲۰ اسفند ۱۳۲۴ در تهران متولد شد؛ او در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده و در زندگی هنری خود به عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان و صدا فعالیت کرده است. «آرایشگاه زیبا» یکی از معروف‌ترین آثار بابک است که تاثیر زیادی در مجبوبیت این بازیگر در میان مردم داشت. همچنین صدای «آقا حنایی» سریال «خونه مادربزرگه» برای بسیاری یادآور خاطرات و برنامه‌های تلویزیونی کودکیشان است.

او درباره این نمایشگاه می‌گوید: من اصولا نقاش نیستم و ادعای نقاشی ندارم. دوستانی که با من در زمینه نقاشی معاشرت می‌کنند، معتقد هستند که این تاکید بر نقاش نبودن است که جالب است.

بابک ادامه می‌دهد: نمی‌خواهم نامم به عنوان نقاش مطرح شود زیرا این کار، حرفه‌ای است که توانایی‌های خاص خودش را می‌طلبد. نقاشی‌هایی که من ارائه می‌کنم بیشتر، دربردارنده حس و حال من است و تصاویری است که با ترکیب رنگ‌ها خلق شده است. این نقاشی‌ها مانند زمانی که روی صحنه تئاتر می‌روم، به من انرژی می‌دهد.

این هنرمند می‌گوید: من چون کپی‌کاری بلد نیستم، این نقاشی‌ها در لحظه اتفاق می‌افتد و تصاویری هست که مفاهیمی را نشان می‌دهد. این‌ها نقاشی با مداد شمعی است و گاهی مخلوطی از ماژیک و اکریلیک به آن اضافه می‌شود. من خیلی به دنبال این نبودم از وسیله خاصی استفاده کنم بلکه این نقاشی‌ها، بافت و فرمی است که با مدادشمعی ایجاد می‌شود. در این سال‌ها انقدر جسارت نداشتم که نمایشگاه بگذارم اما دوستان اصرار داشتند حالا که نقاشی می‌کشم این‌ها را در معرض دید دیگران قرار بدم تا دوستان دیگر هم این کارها را ببینند.

او همچنین درباره کارهای هنری‌ای که انجام می‌دهد، اظهار می‌کند: سال‌ها است نقاشی می‌کشم هرچند گاهی بین کارهایم فاصله زمانی افتاده است. بعد از انقلاب یک سالی با آبرنگ نقاشی‌هایی می‌کشیدم به دلیل اینکه بازی نمی کردم می‌خواستم خودم را به نوعی تخلیه کنم. به غیر از نقاشی کارهای دیگری هم انجام می‌دهم و گاهی شعر می‌گویم. بازیگری و کارگردانی هم جزو کارهایی هست که انجام می‌دهم.

بابک توضیح می‌هد: این نمایشگاه ۳۰ تابلو را به نمایش می‌گذارد که اغلب آن‌ها، قاب‌های کوچکی هستند. کار بزرگ ندارم و بیشتر در حد کاغذ A۴ است. امیدوارم این نمایشگاه دورهم خوبی باشد تا دوستان و آشنایان گردهم بیایند و ساعات خوبی را داشته باشند.

این هنرمند در پایان می‌گوید: امتیاز نقاشی در مقایسه با کارهای نمایشی مانند تئاتر این است که آدم خودش با خودش قرار می‌گذارد و انجام کار خیلی منوط به هماهنگی با گروه نیست. کسی که نقاشی می‌کشد به تنهایی کارش را انجام می‌دهد و ضرورت ندارد با جمع هماهنگ کند.

این نمایشگاه جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹ در موسسه هنری سکو به نشانی میرداماد، روبروی بانک مرکزی، خیابان تبریزیان، نبش نازنین، پلاک ۱۶، طبقه همکف افتتاح می‌شود.

 

رضا بابک

تاریخ انتشار :۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad