Ad

نگاهی کوتاه به ارکستر جدید رضا صادقی

رضا صادقی و ارکستری حرفه ای که به موسیقی و مخاطبش احترام می گذارد

یکی از خوانندگانی که به تازگی ارکسترش را تغییر داده، رضا صادقی خواننده برجسته موسیقی پاپ است

تریبون هنر _ پریا حیرتی: بازار کنسرت در ایران مدت هاست که جایگاهش را پیدا کرده است و هر روز در سالن های کنسرت شاهد روی صحنه رفتن خوانندگان متعددی هستیم. خوانندگانی که هر کدام طرفداران خود و ارکستر مستقل خود را دارند.

سالیان گذشته یک گروه از نوازندگان تشکیل یک ارکستر می دادند و خوانندگان مختلف با همان یک گروه روی استیج می رفت اما امروز رهبر ارکستر هر خواننده با آزمون های مختلف اعضای ارکستر یک خواننده را انتخاب می کند. گاهی یک ارکستر ۴ نفر است یک یار کمکی و گاهی ارکستر ۱۵ نفر است و بدون یار کمکی. این یار کمکی کارهای بسیاری انجام می دهد، گاهی روی استیج رخ نمایی می کند و گاهی در پشت صحنه و نا دیده کارش را به خوبی انجام می دهد.
بعضی ها می گویند، بعضی از صداها روی استیج تولید نمی شود و مجبور هستیم از یار کمکی استفاده کنیم. اما بعضی ها می گویند نوازنده ای را وارد گروه می کنم که بتواند تمام صداها را تولید کند و به یار کمکی احتیاجی نباشد.
اما نکته جالب این موضوع است که دسته اول در بیشتر مواقع دسته دومی ها را مورد نقد قرار می دهد و به اصطلاح می گوید یک تیم فوتبال روی استیج برده است.
این یار کمکی یک نوازنده تازه با نام لپ تاپ است. این نوازنده به خوبی کارش را بلد است. تمام صداها را تولید می کند. کار باقی نوازنده ها را هم راحت کرده است. خودش به تنهایی یک ارکستر کامل است و مهم تر از همه این که دستمزدی هم دریافت نمی کند. البته مخاطب عام متوجه این موضوع نمی شود. اما استفاده نکردن از این یار کمکی احترام به شعور مخاطب است. مخاطبی که برای دو ساعت هزینه گزافی را پرداخت می کند و باید موسیقی را بشنود که لایقش است.
یکی از خوانندگانی که به تازگی ارکسترش را تغییر داده، رضا صادقی خواننده برجسته موسیقی پاپ است.
این خواننده در انتخاب جدیدش با رهبر ارکستری همکاری مجدد کرده که به داشتن نوازنده های متعدد ارکسترش مشهور است. بهنام ابطحی یک موزیسین مطرح و با تجربه است که این بار یک ارکستر جوان اما با استعداد را برای رضا صادقی تشکیل داده است. کنسرت تهران این خواننده که سیزدهم مرداد ماه برگزار شد، اولین تجربه استیج تهران این خواننده با ارکستر تازه اش بود. شاید برخی افراد آمده بودند تا دنبال نقطه ضعف بگردند اما این ارکستر ثابت کرد با تمرین می شود به همه صداها رسید و نیاز به یار کمکی نباشد. این ارکستر که جز معدود ارکستر هایی بود که بدون یار کمکی روی استیج رفت توانست موفقیت بزرگی را به نام خود ثبت کند و به دیگران ثابت کند که می شود. شاید دیگر ارکستر ها نیز به جای توجه به نام به کار توجه کنند.
نکته خاص تر این ارکستر، حضور تمامی نوازندگان در اجراهای شهرستان است. موضوعی که بسیاری از خوانندگان به آن اهمیت نمی دهند و با کم کردن تعداد نوازنده ها در اجرای شهرستان در هزینه ها صرفه جویی می کنند.
در روزگاری که قیمت بلیت ها روز به روز افزایش میابد و نمی توان فکری به حالش کرد، شاید این گونه بتوان به مخاطب احترام بیشتری گذاشت.

 

عکس: شیرین رسام

 

رضا صادقی

 

تاریخ انتشار :۳۱ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad