Ad


واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان به برگزاری جشنواره فیلم فجر

تریبون هنر: اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای برگزاری جشنواره فیلم فجر را از علائم بارز اعلام حیات سینمای ایران دانست.

به گزارش تریبون هنر، متن اطلاعیه اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران به این شرح است:

سینمای ایران طی سال‌های اخیر از بحران‌های خسارت‌بار متعددی عبور کرده و به همت اصحاب و یارانش سالم و سربلند به حیات خود ادامه داده است.

اکنون که شیوع گسترده و جهانی کرونا، صنعت سینمای ایران را نیز مانند سایر کشورهای دنیا دچار آسیب‌های جدی و اجتناب‌ناپذیر کرده، هر نشانه‌ای از اعلام حیات سینما و آمادگی‌ آن برای استقبال از آینده‌ای بهتر، باید مغتنم شمرده شود.

بی‌تردید یکی از علائم بارز اعلام حیات سینمای ایران، برگزاری جشنواره مهم فجر ـ با حفظ تدابیر لازم ـ خواهد بود.

امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که جشنواره فیلم فجر، از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی ـ هنری کشور است که تاثیر برگزاری آن بر افکار عمومی جامعه، به سادگی قابل انکار یا کتمان نیست.

شاید تعطیلی این رویداد مهم و بی‌نظیر، آسان‌ترین و مطلوب‌ترین راه برای کسانی باشد که یا توان استقامت در بحران ندارند و یا اساسا نسبت به تعطیلی همه‌جانبه سینمای ایران نگرانی لازم را ندارند، اما نباید فراموش کرد که سینمای ایران می‌تواند هوشمندانه از هر اتفاقی برای رسیدن به روزهای بهتر بهره برد و قابلیت و مقاومت لازم را برای آن‌که همچنان مهمترین رویداد فرهنگی کشور باقی بماند دارد.

بر این باوریم که برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط کنونی، با همفکری و همدلی دست‌اندرکاران، به تجربه‌ای تازه و ارزنده در تاریخ سینمای ایران بدل خواهد شد تا دوستانش را شاد و دشمنانش را مأیوس سازد.

جشنواره فیلم فجر حتما می‌تواند همچون بسیاری از جشنواره‌های اخیر جهانی مانند لوکارنو، تورنتو، لندن، اَنسی و … به شیوه‌ای جدید و منعطف با شرایط موعد برگزاری، اعم از مجازی، فیزیکی، ترکیبی و… برگزار شود و به همه علاقه‌مندانش نشان دهد که گرم‌ترین و روشن‌ترین آتش‌ها را زیر خاکستر کرونا، برای آینده ذخیره دارد.

تاریخ انتشار :۲۰ آذر ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad