Ad


داوران فیلم‌های مستند و کوتاه جشنواره فجر معرفی شدند

تریبون هنر: اعضای هیأت داوران بخش‌های مستند و فیلم کوتاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با حکم سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد – دبیر جشنواره-، سعید پوراسماعیلی، امیر توده‌روستا، محمدعلی فارسی، محمد کارت و سام کلانتری به عنوان اعضای هیات داوران دو بخش «مستند» و «فیلم کوتاه» جشنواره سی و نهم معرفی شدند و آثار این دو بخش رقابتی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

سعید پوراسماعیلی دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش فیلمبرداری از دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر تهران و گواهی دوره سینمای دیجیتال از دانشکده لومیر فرانسه، و معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران است. او علاوه بر فعالیت در عرصه کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین، به عنوان مدرس دانشگاه، عضو هیات موسس و داوران آکادمی ایسفا- انجمن فیلم کوتاه ایران، انجمن فیلمبرداران سینمای ایران، معاون پژوهش، اجرایی، شورای علمی و سیاست‌گذاری مدرسه ملی سینمای ایران، رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران و… فعالیت داشته است.

امیر توده‌روستا دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده سوره تهران است که از آثار او می‌توان به ساخت فیلم سینمایی پات، شانزده فیلم کوتاه و سه مستند از جمله جای منو توی اتاق بنداز، رادیولوژی یک پرتره، تلالو، سلام آقای ایول، و ساخت بیش از ۲۰۰ آگهی تبلیغاتی تلویزیونی اشاره کرد. این فیلمساز تحسین‌شده در جشنواره‌های داخلی و خارجی عضویت در هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران- ایسفا، آکادمی خانه سینما و دبیری هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه را در کارنامه دارد.

محمدعلی فارسی دارای مدرک کارشناسی سینما – فیلمنامه نویسی از دانشکده صداوسیما است. او از سال ۶۷ به عنوان دستیار کارگردان و تدوینگر، همکاری با شهید آوینی را در تولید مجموعه تلویزیونی «سراب» آغاز کرد و پس از تاسیس «روایت فتح» به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد. فارسی از سال ۷۲ مسئولیت معاونت تولید موسسه روایت فتح را تا سال ۸۱ عهده دار شد. او ساخت مستندهای متعددی از جمله معلم، حقیقت گمشده، نومن، طوفان، رستاخیز، روز حادثه (برنده جایزه جشنواره فیلم فجر در دوره ۲۶) و قصه‌های جنگ و ساخت بیش از ۲۰ مجموعه مستند را در کارنامه دارد.

محمد کارت دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما است. این مستندساز، کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس، ساخت فیلم‌های تحسین‌شده‌ در جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله فیلم کوتاه بچه‌خور (سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه دوره ۳۷)، مستندهای خون‌مردگی، بختک (سیمرغ بلورین کارگردانی در دوره ۳۳)، معلق، آوانتاژ و… را در کارنامه دارد و سال گذشته با فیلم بلند سینمایی «شنای پروانه» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. کارت همچنین ‌تهیه‌کنندگی فیلم‌های مستند ذره‌بین و لاوراتور را برعهده داشته است.

سام کلانتری دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران است. این مستندساز، عکاسی حرفه‌ای را هم‌زمان با ورود به دانشگاه آغاز کرد. او با ساخت اولین فیلم کوتاهش، «تمنای مجهول» وارد عرصه سینما شد و پس از تحصیل سینما در ایرلند و بازگشت به ایران پروژه «از خانه شماره ۳۷» را به اتمام رساند. او ساخت مستندهای مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان، قلب من پر از عروسک است، این زن حرف نمی‌زند، سرزمین افسانه‌ها، جایی برای فرشته‌ها نیست (سیمرغ بلورین بهترین مستند دوره ۳۸) مجموعه مستند گاراژ ۸۸۸ و ترنج را ساخته و ریاست نهمین دوره جشن مستند سینمای ایران و عضویت در چهار دوره هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران را در کارنامه دارد.

بر اساس فراخوان جشنواره سی و نهم، هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد. همچنین هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های کوتاه حائز شرایط (۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن‌ماه ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» برگزار خواهد شد.

تاریخ انتشار :۶ دی ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad