Ad

با حضور در برج میلاد عنوان شد

رئیس سازمان سینمایی: با مشاورت و‌ مشارکت بزرگان‌ سینما و‌ صنوف، به این جمع‌بندی رسیدیم که جشنواره‌ها تعطیل نشوند

تریبون هنر: رئیس سازمان سینمایی امروز ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ از برج میلاد، محل اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر بازدید کرد.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی درخصوص برگزاری جشنواره سی‌ونهم در شرایط کرونایی گفت: برای مواجه با پدیده عالم‌گیر کرونا دو واکنش وجود دارد، یکی رفتار منفعلانه است که کل زندگی را تعطیل کنیم و دیگری زیست کرونایی است که با شرایط محیطی جدید رفتار مناسب و اقتضایی داشته باشیم یعنی با حفظ دستورالعمل‌ها براساس شرایط، طراحی جدید داشته باشیم.
او اظهار داشت: اتفاقات چند ماه اخیر در سایه کرونا فضای مجازی را با شتاب بیشتری وارد زندگی مردم کرد. سازمان سینمایی با مشاورت و‌ مشارکت بزرگان‌ سینما و‌ صنوف، به این جمع‌بندی رسید که جشنواره‌ها تعطیل نشوند و برای برگزاری این رویدادها، ترکیبی از روش برپایی فیزیکی و مجازی را داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: جشنواره، کار ویژ‌ه‌هایی از جمله استعدادیابی دارد و تعطیل کردن آن درست نیست. سینما به تعبیری به واسطه خاستگاه فرهنگی خود جلودار تحولات است و از او‌ انتظار می‌رود مسئولانه رفتار کند. باید از سینما دوستان تشکر کنم که با این توجه جلو رفتند.

*حضور هفت فیلم‌اولی در فجر۳۹ نویدبخش است

انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا از فرایند جدید داوری امسال رضایت دارد یا نه، عنوان کرد: این خود تجربه است و می‌توان اشکالات آن را گرفت تا سال آینده تکمیلی‌تر ارائه شود. در دوره‌های پیشین هیات انتخاب فیلم‌هایی را انتخاب می‌کردند که دارای ارزش هنری بیشتری بودند. امسال پیش‌بینی می‌شد که تعداد فیلم‌ها کم باشد. تدبیر داوران این بود که به جای انتخاب ۲۲ فیلم، فیلم‌هایی وارد بخش رقابت و به تبع آن، بخش نمایش شوند که حداقل در یک رشته، نامزد باشند.

رئیس سازمان سینمایی درباره حضور هفت فیلم اولی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: این حضور برای سینمای ایران نوید بخش است.
او گفت: فیلمسازان جوان تألیفی و موثر در دوره‌های اخیر، معرفی شده‌اند و خوش درخشیدند و ادامه این روند در امسال جلوه بیشتری یافته که معرف جوان‌گرایی در سینمای ایران است.

* در برپایی جشنواره تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هستیم
انتظامی با اشاره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برپایی این دوره جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازده ماه گذشته با ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور همکاری دیرپایی داشته است. در نمایش‌ها تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا و رنگ‌بندی‌ها بودیم و در این مدت اطاعت‌پذیری وجود داشته و ‌دارد.
کسانی که در سینما هستند و کلا همه حوزه‌های فرهنگی، میزان رعایت‌شان از معدل جامعه حتما خیلی بالاتر است و این طبیعی است.

* اجرای سیاست عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی با فجر۳۹
متولی سینمای ایران افزود: نمایش از ۱۵ بهمن در همه استان‌ها آغاز شد. این سیاست چند سال اخیر بود که هم‌زمان با تهرانی در استان‌ها هم نمایش آثار وجود داشته باشد اما امسال در استان‌ها می‌توانند صد در صد فیلم‌ها را ببینند در حالی‌که مثلا ‌سال گذشته علاقمندان سینما در هر استان فقط به ۴۰ درصد آثار دسترسی داشتند. در استان تهران هم شهرهای حاشیه که معمولا به آن‌ها کم‌لطفی می‌شود به جشنواره اضافه شدند. پارسال با اسلامشهر شروع کردیم و‌ امسال ۶ شهرستان استان تهران را در برنامه جشنواره داریم. ضمنا امسال همه در سراسر کشور می‌توانند در نظرسنجی آرای مردمی شرکت کنند. این‌ها در راستای سیاست عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی می‌گنجد.

*اعتمادسازی با سمفا

رئیس سازمان سینمایی به سامانه مدیریت و فروش (سمفا) اشاره کرد که به صورت برخط، وضعیت بلیت فروشی را بر حسب سالن و تعداد رای مردمی اعلام می‌کند. وی گفت این خود نوعی اعتمادسازی است زیرا در سال‌های گذشته ابهاماتی درخصوص آرای مردمی مطرح می‌شد و با افزایش شفافیت، اعتماد بالاتر می‌رود.
او در پایان از سینمادوستان تشکر کرد و گفت: شکوه و‌ اعتبار این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در گرو‌ رفتار سینماگران، اهل رسانه و سینمادوستان است، چون هدف مشترک همه ما، اعتلای سینمای ایران است.

 

 

تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad