Ad

با حضور در برج میلاد عنوان شد

رئیس سازمان سینمایی: با مشاورت و‌ مشارکت بزرگان‌ سینما و‌ صنوف، به این جمع‌بندی رسیدیم که جشنواره‌ها تعطیل نشوند

تریبون هنر: رئیس سازمان سینمایی امروز ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ از برج میلاد، محل اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر بازدید کرد.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی درخصوص برگزاری جشنواره سی‌ونهم در شرایط کرونایی گفت: برای مواجه با پدیده عالم‌گیر کرونا دو واکنش وجود دارد، یکی رفتار منفعلانه است که کل زندگی را تعطیل کنیم و دیگری زیست کرونایی است که با شرایط محیطی جدید رفتار مناسب و اقتضایی داشته باشیم یعنی با حفظ دستورالعمل‌ها براساس شرایط، طراحی جدید داشته باشیم.
او اظهار داشت: اتفاقات چند ماه اخیر در سایه کرونا فضای مجازی را با شتاب بیشتری وارد زندگی مردم کرد. سازمان سینمایی با مشاورت و‌ مشارکت بزرگان‌ سینما و‌ صنوف، به این جمع‌بندی رسید که جشنواره‌ها تعطیل نشوند و برای برگزاری این رویدادها، ترکیبی از روش برپایی فیزیکی و مجازی را داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: جشنواره، کار ویژ‌ه‌هایی از جمله استعدادیابی دارد و تعطیل کردن آن درست نیست. سینما به تعبیری به واسطه خاستگاه فرهنگی خود جلودار تحولات است و از او‌ انتظار می‌رود مسئولانه رفتار کند. باید از سینما دوستان تشکر کنم که با این توجه جلو رفتند.

*حضور هفت فیلم‌اولی در فجر۳۹ نویدبخش است

انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا از فرایند جدید داوری امسال رضایت دارد یا نه، عنوان کرد: این خود تجربه است و می‌توان اشکالات آن را گرفت تا سال آینده تکمیلی‌تر ارائه شود. در دوره‌های پیشین هیات انتخاب فیلم‌هایی را انتخاب می‌کردند که دارای ارزش هنری بیشتری بودند. امسال پیش‌بینی می‌شد که تعداد فیلم‌ها کم باشد. تدبیر داوران این بود که به جای انتخاب ۲۲ فیلم، فیلم‌هایی وارد بخش رقابت و به تبع آن، بخش نمایش شوند که حداقل در یک رشته، نامزد باشند.

رئیس سازمان سینمایی درباره حضور هفت فیلم اولی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: این حضور برای سینمای ایران نوید بخش است.
او گفت: فیلمسازان جوان تألیفی و موثر در دوره‌های اخیر، معرفی شده‌اند و خوش درخشیدند و ادامه این روند در امسال جلوه بیشتری یافته که معرف جوان‌گرایی در سینمای ایران است.

* در برپایی جشنواره تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هستیم
انتظامی با اشاره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برپایی این دوره جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازده ماه گذشته با ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور همکاری دیرپایی داشته است. در نمایش‌ها تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا و رنگ‌بندی‌ها بودیم و در این مدت اطاعت‌پذیری وجود داشته و ‌دارد.
کسانی که در سینما هستند و کلا همه حوزه‌های فرهنگی، میزان رعایت‌شان از معدل جامعه حتما خیلی بالاتر است و این طبیعی است.

* اجرای سیاست عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی با فجر۳۹
متولی سینمای ایران افزود: نمایش از ۱۵ بهمن در همه استان‌ها آغاز شد. این سیاست چند سال اخیر بود که هم‌زمان با تهرانی در استان‌ها هم نمایش آثار وجود داشته باشد اما امسال در استان‌ها می‌توانند صد در صد فیلم‌ها را ببینند در حالی‌که مثلا ‌سال گذشته علاقمندان سینما در هر استان فقط به ۴۰ درصد آثار دسترسی داشتند. در استان تهران هم شهرهای حاشیه که معمولا به آن‌ها کم‌لطفی می‌شود به جشنواره اضافه شدند. پارسال با اسلامشهر شروع کردیم و‌ امسال ۶ شهرستان استان تهران را در برنامه جشنواره داریم. ضمنا امسال همه در سراسر کشور می‌توانند در نظرسنجی آرای مردمی شرکت کنند. این‌ها در راستای سیاست عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی می‌گنجد.

*اعتمادسازی با سمفا

رئیس سازمان سینمایی به سامانه مدیریت و فروش (سمفا) اشاره کرد که به صورت برخط، وضعیت بلیت فروشی را بر حسب سالن و تعداد رای مردمی اعلام می‌کند. وی گفت این خود نوعی اعتمادسازی است زیرا در سال‌های گذشته ابهاماتی درخصوص آرای مردمی مطرح می‌شد و با افزایش شفافیت، اعتماد بالاتر می‌رود.
او در پایان از سینمادوستان تشکر کرد و گفت: شکوه و‌ اعتبار این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در گرو‌ رفتار سینماگران، اهل رسانه و سینمادوستان است، چون هدف مشترک همه ما، اعتلای سینمای ایران است.

 

 

تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad