Ad


فجر ۳۹: «گیجگاه» پرفروش‌ترین و «مصلحت» بیشترین رأی مردمی فیلم‌اولی‌ها

تریبون هنر: براساس آمار سمفا تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی پرفروش‌ترین فیلم اولی و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیشترین رای مردمی در میان فیلم‌های اول را دارد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، حضور پررنگ کارگردان‌های فیلم اولی در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و رقابت این آثار در کنار آثار کارگردان‌های باسابقه از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره بود. از میان فیلم‌ اولی‌ها براساس آمار ارائه شده در سامانه سمفا تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فیلم «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی با هشت هزار و ۳۳۲ بلیت‌ فروخته شده عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌اولی را به خود اختصاص داده است. اولین تجربه حمیدرضا آذرنگ در جایگاه کارگردان تحت عنوان «روزی روزگاری آبادان» هفت هزار و ۳۱۷ بلیت فروخته و عنوان دومین فیلم‌اولی پرفروش را دارد. «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی با ثبت آمار هفت هزار و ۲۹۸ بلیت فروش‌‌رفته سومین فیلم اولی پرفروش است.

ویژگی متفاوت این دوره که برای اولین‌بار انجام شد، ثبت اینترنتی آرای مردمی و ارائه لحظه‌ای آمار در سامانه سمفا بود. از میان فیلم‌اولی‌هایی که مردم در دوره سی‌ونهم در موردشان اظهارنظر کردند و به آن‌ها رای دادند، «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی هزار و ۴۱۰ رای مردمی ثبت شده در سامانه سمفا دارد و براین اساس عنوان فیلم‌اولی با بیشترین رای مردمی را به خود اختصاص داده است. «گیج‌گاه» اولین تجربه عادل تبریزی در کارگردانی هم با هزار و ۲۴۵ رای مردمی رتبه دوم را دارد. رتبه سوم در میان فیلم اولی‌هایی که بیشترین رای مردمی را دارند به «روزی روزگاری آبادان» با هزار و ۲۲۹ رای ثبت شده اختصاص پیدا کرد.

براین اساس «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی پرفروش‌ترین فیلم اولی و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیشترین رای مردمی در میان فیلم‌های اول را دارد.

تاریخ انتشار :۲۲ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

  • آزاده صمدی

    تریبون هنر: پخش قسمت های شانزدهم و هفدهم “می خواهم زنده بمانم” یکی دیگر از ویژگی های این سریال را برجسته کرد و آن هم بازی فوق العاده حامد بهداد و آزاده صمدی، رو در روی یکدیگر بود. با توجّه به اینکه قبلاً در رابطه با بهداد صحبت کرده بودیم […]

  • اسب کهر را بنگر

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوراهی انتقام از دوست خائن و دشمن دیرینه: اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم کدام را انتخاب می کنیم؟ پایان فیلم «اسب کهر را بنگر» ساخته فرد زینه مان پاسخی به این پرسش است. شاید برای خیلی از ما پیش بیاید که به نقطه ای […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad