Ad


اختتامیه جشنواره فیلم فجر آغاز شد

تریبون هنر: آیین اختتامیه سی ونهمین جشنواره فیلم فجر عصر چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
به گزارش تریبون هنر مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز چهارشنبه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

محمد سلوکی که اجرای برنامه را برعهده دارد،به روی صحنه آمد و گفت: هنرمندان در این شرایط سخت تلاش کردند تا چراغ سینمای ایران را روشن نگاه دارند. با اینکه غم از دست دادن عزیزانمان همراه ماست، اما خداقوت و آرزوی موفقیت دارم برای همه دوستانی که در این مدت تلاش کردند و آثارشان را به نمایش گذاشتند.
در ادامه سید محمد مهدی طباطبایی نژاد، دبیر جشنواره ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: به همه مخاطبان این برنامه سلام می‌کنم و به همه عزیزانی که کار نشدنی را شدنی کردند خداقوت می‌گویم.
او ادامه داد: دوماه پیش ما نمی‌دانستیم امکان برگزاری حضوری جشنواره را به خاطر کرونا داریم یا نه؛ اما چهار هزار سانس نمایش در این دوره از جشنواره با رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و جشنواره روند خوبی را طی کرد.
دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر افزود: به همه هنرمندان و فیلمسازان چه کسانی که نامشان در لیست نهایی نامزدها حضور دارد و چه کسانی که فیلمشان کاندیدا نشد خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم امسال، سال خوبی برای سینمای ایران باشد.

در ادامه کلیپی از روند برگزاری جشنواره در این طی ده روز پخش شد.

سلوکی مجری برنامه پس از پخش این کلیپ گفت: سالی که در حال پشت سر گذاشتنش هستیم برای ما خاطرات عجیبی را به جا گذاشت. لبخندها، دردها و رنج‌هایی که هیچگاه فراموش نمی‌شود. ادای احترام می‌کنیم به روح همه هم‌وطنانی که به دلیل شیوع ویروس «کرونا» آن‌ها را از دست دادیم. باید از علی انصاریان یاد کنم که رفتنش داغ سنگینی را بر دل اطرافیان و همکارانش گذاشت، این دوره از جشنواره به علی انصاریان ادای احترام می‌کند.

در ادامه هنرمندان یاد علی انصاریان هنرمند و بازیکن سابق فوتبال را که در ایام برگزاری جشنواره به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت گرامی داشتند و ایستاده به تشویق او پرداختند.

پس از این بخش، کلیپی از هنرمندان درگذشته یک ساله اخیر سینما پخش شد که برخی از آن‌ها به دلیل ابتلا به کرونا چشم از جهان فروبستند و جایشان تا ابد در سینمای ایران خالی خواهد ماند.
در ادامه نوبت به گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم «چنگیز جلیلوند» هنرمند پیشکسوت دوبله رسید که او را نیز به دلیل ابتلا به کرونا امسال از دست دادیم.
محمد سلوکی، گفت: در این دوره از جشنواره قرار بر این است که نام و خاطره «چنگیز جلیلوند»، دوبلور و یکی از اساتید و هنرمندان سینمای ایران بزرگ داشته شود.
سپس کلیپی با کارگردانی مجید توکلی برای بزرگداشت این دوبلور هنرمند پخش شد.
در ادامه حسین انتظامی مدیرسازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی ونهمین جشنواره فیلم فجر به روی صحنه آمدند تا از خانواده مرحوم جلیلوند تقدیر کنند.
در غیاب خانواده دوبلور پیشکسوت، محمد مهدی جعفری،مدیرعامل موسسه «قرن بیست و یک» و دوست خانوادگی مرحوم جلیلوند به روی صحنه آمد و گفت: چنگیز جلیلوند پدر معنوی بنده وقتی از این دنیای فانی پرواز کرد، ۴۸ ساعت بعد پدر خودم را از دست دادم. چنگیز جلیلوند با عزت بود و مردم دوستش داشتند، باشکوه زندگی کرد و باشکوه نیز پرواز کرد.
در ادامه پیام دختر جلیلوند پخش شد که کوتاه گفت: درود بر هنرمندان هم‌وطن و عاشقان فیلم فارسی، پدر من نه تنها باعث افتخار خانواده ما بلکه مورد افتخار تمام ملت ایران است.
دکتر حریرچی، شهردار تهران طی سخنانی بیان کرد: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک عرض می‌کنم و یاد از دست دادگانمان از کادر درمان، هنرمندان، ورزشکاران و تمامی ملت ایران را گرامی می‌داریم.
او ادامه داد: سال گذشته همین روزها بود که این بیماری منحوس آغاز شد و یکی از پیامدهایش فراگیری فقر بود که برای ما مشکلات مضاعفی ایجاد کرد، چراکه ما مسئله تحریم‌ها را نیز داشتیم. تاثیر این مسئله در جشنواره به وضوح مشهود بود و دیدیم که اغلب آثار بر محوریت فقر بودند. اتفاقا به تصویر کشیدن دردهای جامعه وظیفه هنرمندان است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم. درپایان از همه دست‌اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنم.

تاریخ انتشار :۲۲ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad