Ad

در پی مخالفت با اکران فیلمش

محمد کارت: شنای پروانه می توانست رکوردهای فروش را جا به جا کند

تریبون هنر: محمد کارت کارگردان “شنای پروانه” یادداشتی را در آستانه اکران عمومی فیلمش نوشت که در آن تاکید کرد:با اکران دوباره فیلم در سینماها مخالف بوده و هستم. چرا که در موقعیت کرونایی بهترین گزینه اکران آنلاین است یا اکران پرده و آنلاین همزمان باهم.

 

در متن  یادداشت محمد کارت آمده است:

“برای فیلم عزیزم «شنای پروانه» که تنش آماج زخم های یکی پس از دیگری شد و تمثال شریفش تبدیل شد به پیکری هر جایی.

 

فیلمی که با تلاش خستگی ناپذیر، تمام قد ایستادیم تا تمام عناصرش شکیل و حرفه‌ای برای مخاطب و مردم باشد.

 

فیلمی که  اگر احوال جهان به هم نمی‌ریخت و کرونا نبود به اذعان کارشناسان، می‌توانست پرونده موفقیت هایش را با جابجا کردن رکوردهای فروش ادامه دهد.

 

اما این اپیدمی که به یکباره سالن های سینما را به تعطیلی کشاند و باعث شد «شنای پروانه» با تصمیم عجولانه و بی درایت و با وعده‌های سر خرمن، برای بازگشایی فرمایشی سالنهای سینما پس از تعطیلی چندماهه، سینه سپر کند و پیش قدم شود تا سینما زنده بماند.

 

اما پس از چند روز پشتش را خالی دید و اکرانش متوقف و بلاتکلیف رها شد.

 

کرونا شرایط را غیرقابل پیش بینی، پیش برد اما ما هرگز انتظار نداشتیم زخم آخر را با قاچاق فیلم بخوریم.

 

حالا که “شنای‌پروانه”  پیکرش سلاخی شده و به پیشنهاد عده‌ای ناجوانمرد که مردم را تشویق می‌کنند فیلمی که نفسش گرم است را با سردی نارضایتی ما غیرقانونی ببینند، با اکران دوباره فیلم در سینماها مخالف بوده و هستم. چرا که در موقعیت کرونایی بهترین گزینه اکران آنلاین است یا اکران پرده و آنلاین همزمان باهم.

نه اینکه با تصمیمات چندپاره در اکران، مردم گیج شوند.

 

حالا دیگر «شنای پروانه» با تکیه بر موفقیت هایش در ارتباط با مخاطب تنها فیلم من نیست بلکه نماینده سینماست.

 

پس لطفا عزیزان بر پیکر کم جان سینما زخم نزنید.

 

هر کسی که هنوز امیدی به عاشقانه سینما-مخاطب دارد و  صلاح می‌داند که با رعایت پروتکل ها به سینما برود و فیلم را ببیند دمش گرم. اگر هم انتخابتان در شرایط کرونایی، سینما نیست قطعا گله ای نیست باز هم دمتان گرم و سرتان سلامت.

 

اما بعنوان فیلمسازی که خودم را موظف به تلاش برای بازگشت سرمایه می‌دانم در این شرایط پیچیده از شما می خواهم درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

 

من با نهایت دقت در کوچکترین اجزاء، سعی کردم فیلمی در شأن دیدگان شما بسازم. فیلمی که سال گذشته در تمام عناصر کاندید جایزه بود و امسال هم در اختتامیه جشنواره فجر هفتمین سیمرغ بلورینش، سیمرغ بهترین آنونس را هم از آن خود کرد که نشان از دقت و تعهد در تمام اجزایش است.

 

از مردمان مهربان و حامیان همیشه سینما که پس از یکسال انتظار برای دیدن «شنای پروانه» همچنان صبورانه به من پیغام می دهند که در شرایط قانونی فیلم را خواهند دید ممنونم و قدردان شرافت چشمانشان هستم.

 

خدمت آنان هم که نمی‌دانم چشمانشان در چه صفحه‌ای به فیلم خیره شده، عرض می‌کنم که لطفا اگر خواسته یا ناخواسته  فیلم را غیرقانونی دیده‌اند و برخی از آنها در صفحه شخصی به بنده پیغام حلالیت می‌دهند و درخواست شماره کارت دارند، پیشنهاد می‌دهم برای آرامش وجدان خودشان و رضایت ما یا  فیلم را دوباره بر پرده سینما ببینند یا در زمان اکران آنلاین دوباره تماشایش کنند.

 

 

عاشقانه هنرمند_مخاطب همیشه کامل نیست گاهی یکی دیگری را ناامید می‌کند.

 

یقین داشته باشید من همواره تلاش می کنم تا پای جان به سهم و وظیفه خودم پایبند باشم و از مخاطبان عزیز و شریف هم خواهشمندم که سهمشان را ادا کنند.

 

سینما پیوند وفادارانه می‌خواهد. از همه عشاق سینما می خواهم به استحکام این رابطه پایبند باشند نه امروز که برای همیشه. تا من و ما با دلگرمی و به پشتوانه حمایت شما، همچنان متعهدانه، متعصب به شما و با دلگرمی به غیرت متقابل شما، فیلم بسازیم.

 

مخلصِ چشم و گوش و عقلِ عزیز شما

محمد کارت

بهمن ۹۹”

تاریخ انتشار :۲۴ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد زخم کاری

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فروغ فرخزاد می گوید: و این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمی ست که همچنان که تو را می بوسند در ذهن خود طناب دار تو را می بافند. زخم کاری شرح چنین جهانی است که در بطن جامعه با ظواهری دلفریب گسترده شده. […]

  • ویشکا آسایش

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: طی سال های اخیر ، چه در سینما و چه در تلویزیون شاهد حضور تعداد انگشت شماری هنرپیشه زن کمدی بودیم که البتّه همین تعداد محدود هم نتوانستند تبدیل به چهره های مقتدر و قابل دفاعی در این عرصه باشند. اسم این تعداد انگشت […]

  • رعنا آزادی ور

    تریبون هنر: رعنا آزادی ور، ستاره درخشان زخم کاری است. بخش مهمی از بافت دراماتیک داستان، توسط سمیرا شکل می‌گیرد که لیدی مکبث و در عین حال فم‌فتال زخم کاری است. اندک تعلل یا ضعفی در ایفای این نقش می‌توانست به تمام سریالی آسیبی جدی برساند چرا که سلسله حوادث […]

  • جواد عزتی در زخم کاری

    تریبون هنر: در شماره جدید مجله فیلم امروز نقدی مفصل درباره سریال زخم کاری به قلم بابک صحرایی به انتشار رسیده است. در بخشی از این نقد درباره بازی جواد عزتی در زخم کاری نوشته شده: بازی‌های خوب تعدادی از بازیگران نقش‌های اصلی از جمله نقاط قوت سریال است. جواد […]

  • مهران احمدی

    تریبون هنر: بابک صحرایی در نقدی بر سریال «می خواهم زنده بمانم» که در شماره جدید مجله فیلم امروز منتشر شده، به بازی مهران احمدی در این سریال پرداخته است. بابک صحرایی درباره مهران احمدی نوشته: مهران احمدی برگ برنده دیگر این سریال است. بهمن دشتی یک شخصیت فرعی است […]

Ad
Ad
Ad
Ad