Ad


توصیه های آیت الله سعیدی به بازیگران سریال حضرت معصومه(س)

تریبون هنر: تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: بازیگران سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید نسبت به جایگاه نقش‌ها توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان این سازمان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه قم از زمان قدیم به عنوان یک جایگاه حساس برای نشر معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی شده بود، اظهار کرد: قم قبل از حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز یک رسانه بود اما با وجود حضرت تقویت شد و جلوه دیگری پیدا کرد.

وی از حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک الگوی دختر نام برد و اضافه کرد: می‌توان از ویژگی‌های این شخصیت برای معرفی جایگاه زن در اسلام بهره‌مند شد و مباحث نادرستی که در مورد نگاه اسلام به زنان مطرح می‌شود را تکذیب کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: اینکه امام صادق علیه‌السلام قبل از تولد موسی بن جعفر علیه‌السلام به جایگاه قم اشاره می‌کنند نشان از جایگاه ویژه شهر قم است.

وی از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام نام برد و تصریح کرد: وجود مراجع بزرگوار و خاستگاه انقلاب اسلامی بودن به حساسیت‌های قم می‌افزاید و ارتباط سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها با قم نیز به حساسیت این سریال می‌افزاید.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نشان و نمادی از حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز دارد می‌توان در سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز اشاره‌هایی به حضرت زهرا سلام‌الله علیها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازیگران سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید نسبت به جایگاه نقش‌ها توجه ویژه داشته باشند، مطرح کرد: گاهی خلاءهایی در تاریخ زندگانی بزرگواران دینی پیدا می‌شود که پر کردن این خلاهای هزینه‌های بسیاری دارد هر چند با استفاده از قرائن و شواهد می‌توان این مشکل را رفع کرد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه پیام سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها با شخصیت حضرت گره‌ زده شود، عنوان کرد: افرادی که فیلم نامه سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها را تدوین می‌کنند می‌توانند به مظلومیت‌های حضرت زینب‌ سلام‌الله علیها نیز اشاره‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه معرفی اهل‌بیت علیهم‌السلام موجب هدایت مردم به سمت دین می‌شود، خاطرنشان کرد: تاثیر کارهای هنری و فیلم‌ها گاهی از سخنرانی‌ها و منابر هم بیشتر می‌شود به همین علت ما باید به این کارها توجه بیشتری داشته باشیم.

تاریخ انتشار :۲۷ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad