Ad


انتقاد اسکورسیزی از بی ارزش شدن سینما

تریبون هنر: «مارتین اسکورسیزی» در مقاله ای از بی ارزش شدن سینما به سبب محتوای صنعت مدرن فیلم انتقاد کرد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از ورایتی، در بخش هایی از این مقاله بلند که «اسکورسیزی» در تمجید از «فدریکو فلینی» فیلمساز پرآوازه ایتالیایی در مجله «هارپر» منتشر کرده او با انتقاد از بی ارزش شدن سینما نوشته است: «۱۵ سال پیش عبارت “محتوا” تنها زمانی استفاده می شد که افراد در حال بحث درباره سینما در سطحی جدی بودند و “محتوا” در مقابل “فُرم” قرار می گرفت و سنجش می شد اما به تدریج عبارت “محتوا” بیشتر و بیشتر توسط افرادی که مدیریت کمپانی های رسانه ای را بر عهده داشتند مورد استفاده قرار گرفت، افرادی که هیچ چیز در مورد تاریخ سینما نمی دانند و حتی فکر نمی کنند که باید در این باره چیزهایی بدانند»

مطلب جدید اسکورسیزی یادآور صحبت های جنجالی اوست که در نوامبر سال ۲۰۱۹ در نیویورک تایمز منتشر شد و در آن توضیح داده بود چرا فیلم های مارول سینما نیستند و بیشتر شبیه پارک های موضوعی هستند، صحبت هایی که با انتقادهای تندی از سوی برخی کارگردانان و طرفداران فیلم های ابرقهرمانی مارول همراه شد.

این کارگردن ۷۸ ساله اکنون نیز معتقد است که صنعت کنونی سینما، میزبان خوبی برای هنر نیست و با توجه به این که صنعت فیلم، امروزه تجارت گسترده سرگرمی بصری است، خواستار احیای مجدد سینما شد و نوشت: همه چیز تغییر کرده و سینما و اهمیت آن در فرهنگ نیز دستخوش این تغییرات بوده است و جای تعجب نیست چهره هایی چون «ژان لوک گدار»، «اینگمار برگمن»، «استنلی کوبریک» و «فدریک فلینی» که زمانی بر فُرم هنری فوق العاده سینما سلطنت می کردند در نهایت و با گذر زمان در سایه ها گم شدند. اکنون نمی توانیم روی تجارت فیلم برای نگهداری از سینما حسابی باز کنیم و تنها افرادی از بین ما که درباره سینما و تاریخ آن می دانند باید این عشق و دانش را افراد بیشتری به اشتراک بگذارند.

اسکورسیزی در حال حاضر مشغول ساخت جدیدترین فیلمش با عنوان «قاتلان ماه کامل» با بازی «رابرت دنیرو» و «لوناردو دی کاپریو» است. «اریک راث» نویسنده برنده اسکار فیلم‌های «فارست گامپ» و «مورد عجیب بنجامین باتن»، نگارش فیلمنامه اقتباسی این فیلم را بر عهده دارد.

داستان فیلم «قاتلان ماه کامل» درباره مجموعه قتل‌هایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اوکلاهاما روی داد؛ زمانی که سرخپوستان منطقه اوسیج در زیرزمین‌های خود نفت کشف کردند و سپس تک به تک کشته شدند. وقتی آمار قتل‌ها زیاد شد، اف‌بی‌آی که تازه تاسیس شده بود، پرونده را در دست گرفت و یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سازمان‌یافته تاریخ آمریکا افشا شد.

تاریخ انتشار :۳۰ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad