Ad


مونیکا بلوچی جایزه ویژه اسکار ایتالیا را می‌گیرد

تریبون هنر: جوایز دیوید دی دوناتلو که به عنوان اسکار سینمای ایتالیا شناخته می‌شود، این هفته برندگان خود را معرفی می‌کند. جایزه ویژه این رویدا، برای تجلیل از فعالیت هنری مونیکا بلوچی، به وی اهدا خواهد شد.

 

به گزارش تریبون هنر به نقل از ورایتی، مراسم اهدای جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۱ که احتمالاً نگاهی خلاقانه به سینمای سال پیش خواهد داشت، هم‌زمان با شروع به کار دوباره سینماهای ایتالیا ۱۱ می (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) در رم برگزار می‌شود.

 

در میان نامزدهای امسال فیلم زندگینامه‌ای «می‌خواستم پنهان شوم» ساخته جورجیو دریتی درباره آنتونیو لیگابو، نقاش ایتالیایی با ۱۵ نامزدی، «همامت» ساخته جیانی آملیو با ۱۴ نامزدی، «فاولاچی» ساخته دامیانو و فابیو دینوسنزو با ۱۳ نامزدی و «داستان باورنکردنی جزیره رزها» ساخته سیدنی سیبیلا و «خانم مارکس» ساخته سوزانا نیچیارلی با ۱۱ نامزدی بیشترین امید به دریافت جوایز را دارند.

 

در این میان فیلم «خانم مارکس» که درباره زندگی النور، دختر کارل مارکس است و «خواهران ماکالوزو» ساخته اما دانته که ۶ نامزدی کسب کرده و داستانش در سیسیل می‌گذرد، فیلم‌هایی هستند که توسط کارگردان‌های زن ساخته شده‌اند و در بخش بهترین کارگردانی، امید دریافت جایزه دارند. با این حال تاکنون هیچ کارگردان زنی موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی این جوایز نشده است.

 

در میان بهترین کارگردان‌های اول نیز امسال ۲ کارگردان زن جینِورا اِلکان برای درامی درباره جدایی با عنوان «اگر فقط» و آلیس فیلیپی برای «خارج از لیگ من» نامزد دریافت جایزه شده‌اند. در میان ۵ نامزد بهترین فیلم مستند نیز ۲ فیلم ساخته کارگردان‌های زن جای دارند.

 

در بخش بهترین فیلم نیز تاکنون تنها ۲ فیلم که ساخته کارگردان‌های زن بوده‌اند در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ موفق به کسب جایزه شده‌اند و انتظار می‌رود امسال در این بخش نیز شانس بیشتری برای کارگردان‌های زن وجود داشته باشد.

 

امسال فیلم «زندگی پیش رو» با بازی سوفیا لورن به کارگردانی پسرش ادواردو پونتی در بخش بهترین آهنگ نامزد کسب جایزه است. در بخش بهترین بازیگر زن نیز سوفیا لورن در میان نامزدها جای دارد اما رقبایی چون آلبا رورواچر برای «پیوندها» در فیلمی به کارگردانی دانیله لوچتی که فیلم افتتاح کننده جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ بود، حضور دارد.

 

ساندرا میلو بازیگر بزرگ هم نسل لورن که برخلاف لورن هرگز شهرت بین‌المللی زیادی کسب نکرد نیز امسال با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری دیوید دی دوناتلو تجلیل می‌شود. وی بازیگر فیلم‌هایی چون «هشت و نیم» فلینی بود و با کارگردان‌های سرشناسی چون ژان رنوار و روبرتو روسلینی کار کرده و در میان جوان‌ترها از سابقه همکاری با گابریله سالواتورس و گابریله موچینو برخوردار است.

 

امسال یک جایزه ویژه از اسکار ایتالیا نیز برای تجلیل از فعالیت هنری مونیکا بلوچی به وی اهدا می‌شود تا قدرت نادر وی به عنوان یک نماد جهانی که همواره به دنبال خلاقیت در کار خود و تعامل با جامعه هنری بوده و در عین حال عمیقاً ایتالیایی باقی مانده است، گرامی داشته شود.

 

در عین حال فیلم‌هایی که امسال به دلیل پاندمی از اکران در سینماها بازماندند نیز در این رقابت جای گرفتند و رکوردی از نظر تعداد رای دهندگان این جوایز ثبت شد و ۹۱ درصد از ۱۵۷۸ عضو آکادمی دیوید دی دوناتلو برای انتخاب برندگان، رای دادند.

 

شصت و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی هم‌زمان در ۲ مکان یعنی مکان استودیوهای تلویزیونی فابریتسیو فریزی رم و اپرای کاپیتال ایتالیا برگزار می‌شود و همه نامزدها در مراسم حضور خواهند داشت و مراسم به صورت زنده از شبکه یک «RAI» پخش می‌شود.

 

سینماهای ایتالیا از ۲۶ آوریل به صورت تدریجی و با رعایت نکات ایمنی دارند فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

اسامی نامزدها ۲۶ مارس ۲۰۲۱ (یکم فروردین ۱۴۰۰) اعلام شده بود.

تاریخ انتشار :۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

  • برای سالروز تولد علی نصیریان: هزارچهره در بازیگری، یک چهره برای مردم

    تریبون هنر: علی نصیریان به مرد هزار چهره شهره است و همچنان می‌تواند شما را با ذوق و هنرش غافلگیر کند اما پای مردم که به میان بیاید، نشان داده فقط یک چهره دارد؛ در کنار مردم اما نه با جنجال و هیاهو. به گزارش تریبون هنر، امروز، ۱۵ بهمن […]

  • چرا اسکار روی نام «دی کاپریو» خط قرمز کشید؟

    تریبون هنر: لئوناردو دی‌کاپریو در اسکار امسال مورد بی توجهی کامل قرار گرفته است. آن هم در دوره ای که در فیلمی از مارتین اسکورسیزی به ایفای نقش پرداخته. از سوی دیگر کریستوفر نولان با «اوپنهایمر» یک گام دیگر به فتح جوایز اسکار نزدیک شد.همانطور که پیش‌بینی می‌شد «اوپنهایمر» با […]

  • نگاهی به فصل دوم سریال «مستوران»؛ وقتی اسطوره جذاب می‌شود

    تریبون هنر: سریال «مستوران» با روایتی جادویی از داستانی اسطوره‌ای ساخته شده است،‌ سریالی که این روزها فصل دومش از شبکه یک سینما در حال پخش بوده و یک داستان کهن را دستمایه جذب مخاطب کرده است. همیشه بشر قصه‌های افسانه‌ای جذاب بوده‌اند. گواه این ادعا انبوه آثار ادبی به […]

Ad
Ad
Ad