Ad


مستندی درباره دوبلور مرد شش میلیون دلاری

تریبون هنر: «زندگی نظامی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره ای از ناصر نظامی صداپیشه پرسابقه ایرانی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «زندگی نظامی» تازه ترین مستند از مجموعه مستندهای دوبله و صداست که در شبکه مستند سیما تهیه و تولید می شوند.
توکلی درباره این مستند گفت: آبان ماه سال ۹۸ پس از گفت و گویی که با آقای نظامی در دفتر شبکه داشتم، فیلمبرداری «زندگی نظامی» کلید زده شد، با گذشت چند روز از فیلمبرداری در منزل استاد و استودیو، متاسفانه ایشان دچار عارضه قلبی شده و برای ادامه درمان راهی کانادا شدند.

وی افزود: قرار بر این بود که بعد از بازگشت ایشان فیلمبرداری در محل تولدشان ادامه یابد که شوربختانه ویروس کرونا مانع ادامه کار شد و در نهایت همین فیلم که البته از نظر من فیلم کاملی هم هست تدوین و برای پخش تحویل شبکه مستند شد.

توکلی گفت: استاد نظامی علیرغم اینکه گوینده تیپ های جدی است، انسان بسیار مهربان و رئوف هستند و به جوانان و حضور آنها در حرفه دوبله اهمیت می دهند، در جریان تولید فیلم نهایت همکاری را با ما داشتند و افسوس که فرصت بیشتری برای پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ایشان فراهم نشد.
این تهیه کننده و کارگردان ادامه داد: همزمان با روزهای فیلمبرداری پیامی به دست ایشان رسید، مبنی بر اینکه بیژن علیمحمدی دوبلور فقید سکته کرده اند، این اتفاق تلخ هم در فیلم درج شده و به یادگار مانده است.
وی گفت: نظامی گویندگی و مدیر دوبلاژی انیمیشن، سریال و فیلم های سینمایی خارجی و ایرانی مانند دراکولا، زنان کوچک، آرتور، دور دنیا در هشتاد روز، ای کی یو سان، شرلوک هولمز، انیمیشن بتمن را در کارنامه دارد اما از معروف ترین نقش های ایشان می توان به دوبله نقش اول «مرد شش میلیون دلاری» اشاره کرد.
«زندگی نظامی» بعد از حدود دو سال برای نخستین بار یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ و دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۹ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

 

ناصر نظامی

تاریخ انتشار :۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad