Ad

در نشست خبری کنسرت گروه موسیقی «نوباز» عنوان شد:

پدرام درخشانی: موسیقی با کلام نمی‌تواند تلفیقی باشد

+در حال حاضر هر چیزی که جدید است و از آن سر درنمی‌آورند، می‌گویند تلفیقی است

تریبون هنر: نشست خبری کنسرت گروه موسیقی «نوباز» که بیست و بیست و یک شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود برگزار شد.

 

پدرام درخشانی در ابتدای صحبت های خود عنوان کرد: « سال نود و یک آلبوم «رومی ۳» را منتشر کردم و سال نود و دو با آقای سرلک در تالار وحدت کنسرت برگزار کردیم. احساس کردم موسیقی من کمی یکنواخت شده و نیاز به یک بازنگری دارد. مدتی آلبوم و کنسرت را تعطیل کردم تا روند ده ساله ام را عوض کنم. به مغزم استراحت دادم و در این ده سال سلیقه مردم عوض شده است.»

 

وی در ادامه گفت: « سعی کرده ام موسیقی ام را به روز کنم. طی ماه های اخیر ضمن تولید کلیپ «چهل مضراب بیات ترک» و ضبط یک آلبوم جدید در فضای کاری جدید، فصل جدیدی از کارهایم را آغاز کردم و در همین میان با دوست قدیمی ام یاشار درفشه پیشنهاد کنسرت را دادند و با پرهام علیزاده پیش من آمدند. صدای ایشان را که شنیدم متوجه شدم همان صدای مورد علاقه من است و مناسب کار من است. همه چیز دست به دست هم داد تا گروه «نوباز» راه اندازی بشود. گروه رومی باید تمام می شد و تمامش کردم. هزار گروه با این اسم وجود دارد.»

 

درخشانی در خصوص قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود گفت:« نود درصد قطعات این کنسرت جدید است و سعی کرده ام تنظیم ها ساده تر از قبل باشد و پیچیدگی های گروه رومی و آویژه را نداشته باشد. موسیقی پیچیده گوش کردن وقت می خواهد. سعی کردم از ریاضیات موسیقی ام کم کنم و به شیمی آن اضافه کنم. شما شاهد یک موسیقی نیمه پاپ خواهید بود.»

 

او در خصوص انتخاب شعرهای این کنسرت گفت: «من شعرهایی را انتخاب می‌کنم که پیچیده نباشند، زیرا بیشتر توجهم به موسیقی است و دوست دارم شنونده موسیقی را بشنود. از طرفی شعرهایی را انتخاب می‌کنم که خودشان آهنگ داشته باشند. ما از شعرایی مانند سیمین بهبهانی، مهدی اخوان ثالث، سعدی، ترکیبی از اشعار مولانا و ابوالسعید ابوالخیر در این اجرا استفاده می‌کنیم. علاوه بر این، قطعات « هوای عاشقی » و« گل سرخ » نیز اجرا خواهد شد. دو شعر هم سروده پرهام علیزاده است.»

 

 

پرهام علیزاده خواننده گروه موسیقی «نوباز» تصریح کرد: به نظر من این کنسرت یکی از کنسرت های متفاوتی است که مخاطبان همیشگی موسیقی با آن رو به رو خواهند شد. چون فضایی که ما می خواهیم در این کنسرت ارائه دهیم متفاوت تر از آن چیزی است که مخاطب شنیده است. به هر حال موسیقی تلفیقی به معنا و مفهوم کلمه کار ساده‌ای نیست و لازم است یک هنرمند شناخت عمیقی از گونه‌های مختلف موسیقی داشته باشد. به همین جهت با توجه به تنوعی که در این کنسرت در نظر گرفته شده من تصور می کنم مخاطبان می توانند با یک کنسرت متفاوت رو به رو باشند.»

 

 

پدرام درخشانی در خصوص آنچه به عنوان موسیقی تلفیقی شنیده می شود گفت: « در حال حاضر هر چیزی که جدید است و از آن سر درنمی‌آورند، می‌گویند تلفیقی است. موسیقی تلفیقی زمانی به‌وجود می‌آید که دو فرهنگ مختلف توسط سازهای خود با هم گفت‌وگو کنند. ضمن آنکه موسیقی با کلام نمی‌تواند تلفیقی باشد. زمانی که شعر به موسیقی وارد می‌شود، اگر لازم باشد شنونده معنی آن را بداند، به مترجم نیاز دارد، اما موسیقی تلفیقی باید بتواند به‌صورت ساده صحبت کند.»

 

یاشار درفشه در انتهای این نشست عنوان کرد:« امیدوارم این کنسرت اتفاق خوبی در موسیقی باشد. ما به اصل مطلب برگشته ایم. درخشانی روی ملودی ایرانی کار می کند و آنچه می شنوید تفکر موسیقی خودمان است.»

 

 

 

در ادامه شاهد عکس های این نشست باشید:

 

تاریخ انتشار :۱۴ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad