Ad

در نشست خبری کنسرت گروه موسیقی «نوباز» عنوان شد:

پدرام درخشانی: موسیقی با کلام نمی‌تواند تلفیقی باشد

+در حال حاضر هر چیزی که جدید است و از آن سر درنمی‌آورند، می‌گویند تلفیقی است

تریبون هنر: نشست خبری کنسرت گروه موسیقی «نوباز» که بیست و بیست و یک شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود برگزار شد.

 

پدرام درخشانی در ابتدای صحبت های خود عنوان کرد: « سال نود و یک آلبوم «رومی ۳» را منتشر کردم و سال نود و دو با آقای سرلک در تالار وحدت کنسرت برگزار کردیم. احساس کردم موسیقی من کمی یکنواخت شده و نیاز به یک بازنگری دارد. مدتی آلبوم و کنسرت را تعطیل کردم تا روند ده ساله ام را عوض کنم. به مغزم استراحت دادم و در این ده سال سلیقه مردم عوض شده است.»

 

وی در ادامه گفت: « سعی کرده ام موسیقی ام را به روز کنم. طی ماه های اخیر ضمن تولید کلیپ «چهل مضراب بیات ترک» و ضبط یک آلبوم جدید در فضای کاری جدید، فصل جدیدی از کارهایم را آغاز کردم و در همین میان با دوست قدیمی ام یاشار درفشه پیشنهاد کنسرت را دادند و با پرهام علیزاده پیش من آمدند. صدای ایشان را که شنیدم متوجه شدم همان صدای مورد علاقه من است و مناسب کار من است. همه چیز دست به دست هم داد تا گروه «نوباز» راه اندازی بشود. گروه رومی باید تمام می شد و تمامش کردم. هزار گروه با این اسم وجود دارد.»

 

درخشانی در خصوص قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود گفت:« نود درصد قطعات این کنسرت جدید است و سعی کرده ام تنظیم ها ساده تر از قبل باشد و پیچیدگی های گروه رومی و آویژه را نداشته باشد. موسیقی پیچیده گوش کردن وقت می خواهد. سعی کردم از ریاضیات موسیقی ام کم کنم و به شیمی آن اضافه کنم. شما شاهد یک موسیقی نیمه پاپ خواهید بود.»

 

او در خصوص انتخاب شعرهای این کنسرت گفت: «من شعرهایی را انتخاب می‌کنم که پیچیده نباشند، زیرا بیشتر توجهم به موسیقی است و دوست دارم شنونده موسیقی را بشنود. از طرفی شعرهایی را انتخاب می‌کنم که خودشان آهنگ داشته باشند. ما از شعرایی مانند سیمین بهبهانی، مهدی اخوان ثالث، سعدی، ترکیبی از اشعار مولانا و ابوالسعید ابوالخیر در این اجرا استفاده می‌کنیم. علاوه بر این، قطعات « هوای عاشقی » و« گل سرخ » نیز اجرا خواهد شد. دو شعر هم سروده پرهام علیزاده است.»

 

 

پرهام علیزاده خواننده گروه موسیقی «نوباز» تصریح کرد: به نظر من این کنسرت یکی از کنسرت های متفاوتی است که مخاطبان همیشگی موسیقی با آن رو به رو خواهند شد. چون فضایی که ما می خواهیم در این کنسرت ارائه دهیم متفاوت تر از آن چیزی است که مخاطب شنیده است. به هر حال موسیقی تلفیقی به معنا و مفهوم کلمه کار ساده‌ای نیست و لازم است یک هنرمند شناخت عمیقی از گونه‌های مختلف موسیقی داشته باشد. به همین جهت با توجه به تنوعی که در این کنسرت در نظر گرفته شده من تصور می کنم مخاطبان می توانند با یک کنسرت متفاوت رو به رو باشند.»

 

 

پدرام درخشانی در خصوص آنچه به عنوان موسیقی تلفیقی شنیده می شود گفت: « در حال حاضر هر چیزی که جدید است و از آن سر درنمی‌آورند، می‌گویند تلفیقی است. موسیقی تلفیقی زمانی به‌وجود می‌آید که دو فرهنگ مختلف توسط سازهای خود با هم گفت‌وگو کنند. ضمن آنکه موسیقی با کلام نمی‌تواند تلفیقی باشد. زمانی که شعر به موسیقی وارد می‌شود، اگر لازم باشد شنونده معنی آن را بداند، به مترجم نیاز دارد، اما موسیقی تلفیقی باید بتواند به‌صورت ساده صحبت کند.»

 

یاشار درفشه در انتهای این نشست عنوان کرد:« امیدوارم این کنسرت اتفاق خوبی در موسیقی باشد. ما به اصل مطلب برگشته ایم. درخشانی روی ملودی ایرانی کار می کند و آنچه می شنوید تفکر موسیقی خودمان است.»

 

 

 

در ادامه شاهد عکس های این نشست باشید:

 

تاریخ انتشار :۱۴ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • انتقاد «هیات اسلامی هنرمندان» از سلبریتی ها و کانون های صنفی

    تریبون هنر: هیات اسلامی هنرمندان در بیانیه ای پیرامون واقعه اخیر، بر لزوم پیگیری ترک فعل متولیان فرهنگی تا انتقاد از سلبریتی ها و کانون های به اصطلاح صنفی را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد:انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا قدرتمندتر از همیشه است.   به گزارش تریبون […]

  • نگاهی به فیلم «تی تی»؛ شیفته جاده جادویی

    تریبون هنر _ امید بی نیاز: آیدا پناهنده (کارگردان تی تی) از یک کوتاه ساز خلاق؛ تا کارگردان فیلم بلند، راه خاص خودش را رفته است. راهی که گاهی متفاوت است. گاهی هم پُر از آزمون و خطاست. این رویکرد، او را در تیررسِ ستایش و نقدِ همزمان، می‌گذارد. «تی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره یدالله رویایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: یدالله رویایی هم رفت تا دوباره یادمان بیاید نمادهای مدرنیته در شعر و هنر، کهنسال شده اند و دارند می میرند و جهان در حال پوست انداختن است. یدالله رویایی با وجود تاثیرگذاری اش بر شعر معاصر، از درک نشده ترین شاعران بزرگ در بین […]

  • مرگ ژان لوک گدار: یادآوری تمام شدن ارزش ها / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: چرا از مرگ ژان لوک گدار در نود و یک سالگی ناراحت می شویم؟ مگر قرار بود باز هم فیلم هایی مثل «از نفس افتاده» و «زیستن زندگی اش» و «آلفاویل» و «مذکر، مونث» بسازد؟ مگر قرار بود باز هم با چند نابغه دیگر در […]

  • پیام علی نصیریان برای روز ملی سینما

    تریبون هنر: علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به مناسبت ۲۱ شهریور روز ملی سینما دل نوشته ای را در اختیار موزه سینما قرار داد. به گزارش تریبون هنر، متن دل نوشته به شرح زیر است: «یادش بخیر سینما “نور” تو “امیریه”، “میهن” چهارراه “حسن آباد”، “رکس” و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad