Ad


حکم اعدام حمید صفت نقض شد

تریبون هنر: حکم اعدام حمید صفت که به عبارتی حکم قصاص او بود نقض شد. این حکم به اتهام قتل عمد برای حمید صفت صادر شده بود. حکم اعدام حمید صفت، خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد.

حمید صفت این خبر را در صفحه رسمی اش در اینستاگرام منتشر کرد.

متن زیر در صفحه اینستاگرام حمید صفت نوشته شد:

امروز به لطف خدا با رای اکثریت شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور فرجام خواهی پرونده حمید صفت پذیرفته شده است. ایشان نظر قاضی محترم شعبه ۱۰ کیفری آقای مجید متین راسخ را تایید کردند و نظر مستشاران مبنی بر حکم قتل عمد و قصاص حمید صفت را نقض کردند.

جای امیدواری است به فضل خداوند حمید صفت به زودی زود از زندان آزاد خواهد شد.

به اطلاع می رساند آنچه باعث زندانی شدن ایشان در این فرآیند گردید عدم رضایت از نحوه و تهیه و تدارک دفاع و آمادگی کامل و مناسب وکلای سابق ایشان در دادگاه بوده که بنا به همین امر نامبردگان عزل و موضوع تحت مدیریت وکلای دیگری تحت پیگیری و نهایتاً لایحه اعتراض و فرجام خواهی با امید دستیابی به عدالت تهیه و در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ثبت که نهایتاً منجر به نقض دادنامه بدوی در غیرعمدی ترقی کردن موضوع و موارد اتهامی داشت، بدیهی است در فرصت مناسب از زوایای پنهان و موارد مهم مغفول مانده که جملگی حکایت از بی گناهی حمیدصفت دارد بیان خواهد شد.

مجدداً ضمن شکر به درگاه الهی و تشکر از قضات دیوان و رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران این اتفاق را به هواداران این هنرمند مردمی تبریک عرض می کنیم.

 

مروری بر پرونده حمید صفت و اتهام قتل

مشاجره حمید صفت با ناپدری اش و درگذشت او هنگام این مشاجره باعث دستگیری این خواننده رپ شد. محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت خبر داد. سرپرست دادسرای جنایی در آن تاریخ گفت: دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد. به همین دلیل متهم اکنون در بازداشت است.

 

آزادی حمید صفت در خرداد ۹۷ و اعتراض اولیای دم در اواخر ۹۹

حمید صفت در ششم خرداد سال ۱۳۹۷ با قرار وثیقه از زندان آراد شد. در اواخر سال ۹۹ اولیای دم به آزادی او اعتراض کردند. این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد. برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

 

لغو حکم اعدام حمید صفت

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد. پس از ان حکم قصاص او صادر شد.

تاریخ انتشار :۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad