Ad

واکنش وکیل مهرجویی درباره اقدام پزشکان برای شکایت از طریق نظام پزشکی

وکیل داریوش مهرجویی: بعید می دانم چنین شکایتی به نتیجه برسد

سازمان نظام پزشکی مرجع قضایی نیست و تنها می تواند توصیه یا شکایتی کلی داشته باشد

داریوش مهرجویی هفت روز پس از درگذشت عباس کیارستمی، در مراسمی یادبود این کارگردان سخنان تند و تیزی درباره پزشکان مطرح کرد. موضوع این سخنان قصور پزشکی صورت گرفته درباره عباس کیارستمی بود که به زعم بسیارانی باعث مرگ او شده اسیت. سخنان مهرجویی واکنش های بسیاری را از سوی پزشکان در پی داشت. از دست گرفتن پلاکاردهای توهین آمیز نسبت مهرجویی تا اظهار نظرهای پزشکان و مسئولان سازمان نظام پزشکی که باعث شد وکیل داریوش مهرجویی طی مصاحبه ای اعلام کند که از توهین کنندگان شکایت خواهد کرد که البته شکایتی از سوی داریوش مهرجویی بر علیه پزشکان توهین کننده صورت نگرفت.

با گذشت نزدیک به دوماه از این ماجرا و رسیدن پرونده پزشکی کیارستمی به هیات بدوی که قرار است کیفرخواستی شامل دو قصور پزشکی و دو قصور انتظامی را بررسی کند، همچنان دعوای پزشکان و سینماگران خاتمه نیافته و به نظر می رسد پزشکان خواستار ادامه این ماجرا هستند.

در این راستا گروهی از از پزشکان و دندان پزشکان نامه ای خطاب به دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی نوشته اند که فارس آن را منتشر کرده و در بخشی از آن تقاضای اقدام قضایی نسبت به اظهارات داریوش مهرجویی مطرح شده است: «تقاضا داریم به عنوان متولی سازمانی که نماینده جامعه فرهیخته پزشکی است؛ علاوه بر فعال نمودن واحد حقوقی سازمان نظام پزشکی جهت برخورد اصولی و هدفمند با کلیه توهین کنندگان حقیقی، حقوقی و رسانه های مجازی و غیر مجازی؛ در خصوص اظهارات جناب آقای داریوش مهرجویی در مراسم ختم مرحوم عباس کیارستمی خطاب به جامعه پزشکی؛ به جرم توهین، تشویش اذهان عمومی، افترا و نشر اکاذیب؛ اقدام قضایی مناسب را در دستور کار قرار دهید.»

و در پایان آن نیز به نکته جالبی اشاره شده است: «بدیهی است در صورت عدم اقدامی مناسب در این خصوص توسط تنها نهاد صنفی جامعه پزشکی؛ این حق جهت یکایک امضا کنندگان این نامه بعنوان یک شهروند محفوظ خواهد بود، تا در نزدیک ترین دادسرای محل اقامت خویش حضور بهم رسانده تا با طرح شکایت نسبت به جناب مهرجویی از حیثیت حرفه ای و حقوق حقه و قانونی خود دفاع نمایند.»

وکیل داریوش مهرجویی با ذکر این نکته که هنوز شکایتی بر علیه موکلش انجام نشده می گوید: «بعد از توهین یکی از پزشکان بیمارستان جم، قطع به یقین ما نخواستیم بر علیه او شکایت کنیم، چون به نظر می رسید تنها می خواهد جلب توجه کند و به دنبال بزرگ کردن خودش است، اما هشدار دادیم که پس از این سروکار توهین کنندگان با قوه قضاییه خواهد بود.»

آن طور که این وکیل پایه یک دادگستری درباره نامه پزشکان خطاب به سازمان نظام پزشکی توضیح می دهد، این سازمان یک مرجع قضایی نیست و تنها می تواند توصیه یا شکایتی کلی در این باره داشته باشد: «علاوه بر این ها کسانی که در آن جمع حاضر بودند می دانند که آقای مهرجویی شخص خاصی را خطاب قرار نداده و اسمی هم نیاورده و شکایت کیفری باید قائم به شخص باشد. مگر این که اتحادیه یا همان سازمان نظام پزشکی در صورتی که آقای مهرجویی خدای ناکرده صحبت خاصی کرده باشند به این موضوع واکنش نشان دهند، اما حرف های ایشان کلی گویی بوده و کلی گویی جرم نیست.»

او در مورد اتهاماتی که در این نامه نسبت به این سینماگر وارد شده مثل توهین، تشویش اذهان عمومی، افترا و نشر اکاذیب نیز این طور توضیح می دهد: «باید دید دلایلشان برای اثبات چنین ادعایی چیست؟ که من بعید می دانم چنین شکایتی به نتیجه برسد.»

این وکیل دادگستری واکنش جالبی به قضایی شدن این دعوای لفظی نشان می دهد و می گوید: «اتفاقا ما هم می خواستیم در صورت بروز چنین اتفاقاتی شکایت قبلی آقای مهرجویی را به نوعی دنبال کنیم، با این اتفاق صد در صد ما نیز شکایتی را که در آن زمان نکردیم و در آن زمان به طور واضح به موکل من توهین شده بود را پیگیری خواهیم کرد.»

باید دید سازمان نظام پزشکی چه واکنشی به نامه گروهی از پزشکان و دندان پزشکان نشان خواهد داد و قرار است دعوا میان مهرجویی و برخی از پزشکان همچنان ادامه داشته باشد یا خیر.

۰

تاریخ انتشار :۱۵ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad