Ad

شهاب اکبری در گفت و گو با «تریبون هنر»:

اولین آلبوم رسمی ام در بازار موسیقی کشور منتشر شود

+تا چندی پيش يكی از بيشترين سوالاتی كه از من می شد اين بود كه تنظيم كننده دقیقا كارش چيست؟

تریبون هنر- پویا عباسپور : شهاب اکبری تنظیم کننده ای قابل است که پیش از این نام او را در کنار نام خوانندگان پرطرفداری از جمله محسن چاووشی، محسن یگانه، محمد علیزاده، حمید عسکری و … دیده ایم. به زودی قرار است تا او هم به جرگه خوانندگان مجاز کشور بپیوندد. از این رو به سراغش رفتیم تا کمی از حال و هوای امروزی اش با خبر شویم که شرح این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

 

 

عقیده بسیاری از موزیسین ها این است که موسیقی پاپ دچار تکرار و یکنواختی شده است که یکی از دلایل آن را ملودی های تکراری و تنظیم های شبیه به هم می دانند، شما تا چه حد این نظریه را قبول دارید؟

 

من هم با این عقیده موافقم که موسیقی ما به تکرار رسیده و علت این موضوع نیز خود ما هستیم! اساسا عادت مردم ما این است که در انتخاب هایشان چشم و هم چشمی دارند به این معنی که قدرت انتخاباشان ضعیف است. برای مثال خود من بارها شده که موزیکی را کار کردم و موفقییت آمیز بوده و بعد از آن از بین هر ١٠ پیشنهاد کار ٨تای آن ها خواستند که موزیکی شبیه به موزیک  موفق شده  برایشان بسازم که همین خواسته من را نیز به سمت تکرار می برد.

 

 

پیرو سوال قبل می پرسم. آیا کاور کردن موسیقی موزیسین های بزرگ (به صورت رسمی) تا چه میزان در روند تکرار و نمایان نشدن هنرهای یک هنرمند تاثیر گزار است؟

 

این اتفاق تقریبا در همه جای دنیا می افتد و چیز عجیب غریبی نیست که فقط مختص ایران باشد. به نظر من این اتفاق علاوه بر آن که چیزی از ارزشهای یک هنرمند کم نمی کند بلکه لازم است تا یک تنظیم کننده ماهر که قرار است موسیقی ای را که قبلا بسیار مورد توجه جهان قرار گرفته و به اصطلاح هیت شده است را تنظیم کند و این لازمه داشتن دانش و ضرافت بالای موسیقی است چون بسیار کار حساسی است و تقریبا باید این دوباره تنظیم بدون اشتباه انجام بگیرد. البته موافق این نیستم که یک هنرمند همیشه کپی کند. اما گاهی می تواند این نوع موسیقی (کاور) برای خیلی از عام مردم جذاب باشد.

 

 

 

یک تنظیم کننده خوب و موفق لازم است تا چه المان هایی را داشته باشد؟

 

تنظیم کننده ها به لحاظ حساسیتی که در کار دارند معمولا ادم های نکته سنجی هستند و به نظر من کسی که باهوش، نکته سنج، ریزبین، خوش سلیقه، با حوصله و عاشق موزیک باشد می تواند با داشتن دانش موسیقی در کار تنظیم موفق باشد.

 

 

در کشور ما تا چه حد به تنظیم یک قطعه موسیقایی اهمیت داده می شود؟

 

من خاطرم هست که زمانی مردم خیلی ازعوامل تولید موسیقی را نمی شناختند و اصلا چیزی راجع به این موضوع نمی دانستند ولی امروزه و به لطف رسانه ها و دنیای مجازی مردم بیشتر می دانند، یاد می گیرند و می شناسند. تا چندی پیش یکی از بیشترین سوالاتی که ازمن می شد این بود که تنظیم کننده دقیقا کارش چیست؟

 

 

سازهای الکترونیک چه تاثیری در پیشرفت موسیقی پاپ ایرانی داشته است؟ اصلا پیشرفت داشته؟

 

احساس من این است که حضور ساز الکترونیک در فضای موسیقی پاپ کشور تغیری چشمگیر را انجام نداده است. موسیقی پاپ اصولا طرفدارهای به خصوصی دارد که به نوبه خود ژانری به خصوص را گوش می دهند که تنوع احساسی باعث می شود تا هر نوع موزیکی سلیقه مختص به خودش را داشته باشد.

 

 

این روزها مشغول چه کارهایی هستید؟ کار جدید را در دست انتشار دارید؟

 

این روزها در تدارک ساخت چندین قطعه برای محمد علیزاده هستم و قرار است تا اولین آلبوم رسمی خودم هم در بازار موسیقی کشور منتشر شود.

 

 

در آخر اگر کلامی از قلم افتاده بفرمایید

 

از شما و سایت تریبون هنر برای بازتاب اخبار صحیح و درست ممنونم.

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

تاریخ انتشار :۱۷ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad