Ad


درباره زخم کاری: چه چیزی از محبوبیّت مالک می کاهد؟

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: اینکه کاراکتر های منفی یک سریال یا فیلم های سینمایی تبدیل به شخصیت های محبوب مخاطب شوند اتّفاق تازه ای نیست. اما این مسئله در رابطه با نقش “مالک” در سریال “زخم کاری” هم کمی غلیظ تر است و هم داغ تر! این روزها ما شاهد روند عجیبی در ابراز علاقه ی مخاطب “زخم کاری” به نقشی که جواد عزّتی آن را ایفا کرده هستیم.

“مالک” سیگارهایش را آتش به آتش روشن می کند ، محبوب تر می شود؛ استفراغ می کند، محبوب تر می شود!کلاهبرداری می کند ، محبوب تر می شود؛ خیانت می کند ، محبوب تر می شود؛ آدم می کشد محبوب تر می شود! خلاصه که روند محبوبیت او همراه با سیاهی هایش سیری صعودی و البته موازی دارند. تردیدی نیست که با نگاهی روانشناختانه تا حدّی می توان به علّت محبوبیّت کاراکترهای منفی پِی برد ولی قضیّه “مالک” و واکنش مخاطب به او کمی عجیب تر از هر چه تاکنون دیده بودیم به نظر می رسد!

در قسمت های اخیر سریالِ محمدحسین مهدویان ، کار به جایی رسیده که برخی از مخاطبین که تعدادشان هم کم نیست برای “مالک” دل می سوزانند و نگران هستند که مبادا دستِ کثیف و آلوده ی این شخصیّت پلید “رو” شود! ماجرا در کُل کمی غیر قابل هضم به نظر می رسد. البتّه تردیدی نیست که ایفای این نقش توسط هنرپیشه ای چون جواد عزّتی که در سال های اخیر همواره به دلِ مخاطب نِشسته نیز بی تاثیر در محبوبیّت شخصیّت “مالک” نباشد؛ ولی بازهم نمی توان این توجیه را کافی و منطقی دانست.

امّا سوالی که چند روزی ست ذهنم را به خود مشغول کرده، این است که واقعاً چه اتّفاقی در سریال “زخم کاری” باعث می شود که از میزان محبوبیّت شخصیّت “مالک” کاسته شود؟! آیا اصلاً با روندی که تا اینجا شاهد آن بوده ایم ، چنین مسئله ای امکان پذیر است؟

 

متبع: تریبون هنر

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۰ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad