Ad


خاطره حاتمی: سال ۱۴۰۰ برای ایرانیان سال خوبی بوده

تریبون هنر: خاطره حاتمی با اعتقاد بر اینکه توجه مردم نسبت به سریال های ایرانی کم شده، درباره سریال «زن زندگی، مرد زندگی» که به تازگی در آن به ایفای نقش پرداخته اظهار کرد: احساس می کنم این سریال می توانست بهتر باشد. از این نظر که بیننده بیشتری داشته باشد. احساس می کنم کمی توجه مردم نسبت به سریال های ایرانی کم شده، در حالی که سریال های ایرانی می توانند در کشور خودمان و کشورهای همسایه از جمله ترکیه آینده بهتری داشته باشند.

به گزارش تریبون هنر، خاطره حاتمی- بازیگر سریال «زن زندگی ، مرد زندگی» گفت: احساس می کنم سال ۱۴۰۰ ، علی‌رغم وجود کرونا برای ایرانیان سال خوبی بوده است. خبرهای خوب زیادی در حوزه ورزش شنیدیم. ورزشکاران ایرانی مقام های زیادی کسب کردند. احساس می کنم امسال سال پربرکتی بوده است و از این بابت خوشحالم.

این بازیگربا بیان اینکه از نتیجه سریال «زن زندگی، مرد زندگی» راضی بوده، اظهار کرد: احساس می کنم می توانست بهتر باشد. از این نظر که بیننده بیشتری داشته باشد. احساس می کنم کمی توجه مردم نسبت به سریال های ایرانی کم شده، در حالی که سریال های ایرانی می توانند در کشور خودمان و کشورهای همسایه از جمله ترکیه آینده بهتری داشته باشند. مهم ترین مسئله ای که در سریال های ایرانی رعایت می شود داشتن مضمون های قابل دفاع در فیلمنامه ها است. به نظرم سریال هایی که در کشورهای همسایه ساخته می شود و برخی نگاه می کنند به مفاهیمی می پردازند که مناسب خانواده ها نیست. احساس می کنم باید بیشتر در این مسیر قدم برداریم.

این بازیگر که میهمان برنامه سریالیست در تلویزیون بود، در درباره کاراکتر «ترانه» در سریال« زن زندگی، مرد زندگی» اظهار کرد: اصولا خودم ترانه را به این دلیل انتخاب کردم که دو تا بچه داشت. برایم چالش برانگیز بود. چون نقش هایی که پیشنهاد می شود به خاطر مدل حرف زدن، صدا، فیزیک و میمیک من معمولا کمتر از سن خودم است. دوست داشتم خودم را در قالب جدیدی ببینم. دوست داشتم تجربه کنم که انگار دو بچه داشتم. قبل از من یکی دو بازیگر قرار بود این نقش را بازی کنند که به خاطر شرایط کرونا اوکی نشده بود. همچنین کار مدتی به خاطر شرایط کرونا تعطیل شده بود. آقای جودی لطف داشت و به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپردند. در دنیای بازیگری برایم متفاوت بودن نقش نسبت به کارهای قبلی بسیار مهم است.

او درباره نبودن هیچ نشانه و اشاره ای از شغل ترانه در این سریال توضیح داد: در این مورد به آقای رمضانی گفتم، او حرفه ای است. اولین کارم سریال «نوعروس» را سال ها پیش با آقای جودی و رمضانی انجام دادم. تا جایی دست بازیگر است، اما نمی توانی روی فیلمنامه اعمال نظر کنی و اندازه دارد. به عنوان بازیگر می گویی برای مثال لباسی که باید بپوشی، گریمی که باید بشوی، دیالوگ هایی که باید بگویی و اتفاقاتی که در آن قرار می گیری تو را باید با کاراکترت همسو کند. اگر همه اینها را داشته باشی اما در موقعیت قرار نگیری هیچ کدام، هیچ فایده ای ندارند. باید همه اینها دست به دست هم بدهند تا کاراکتری موفق از آب در بیاید. نه تنها در تلویزیون و سینما بلکه در همه کارهای گروهی اگر یک نفر لق بزند زنجیره کامل نمی شود.
«زن زندگی مرد زندگی» آنقدر که باید کمدی نشد
حاتمی درباره تجربه حضور در کار کمدی تصریح کرد: کار را به اندازه ای که می بایست باشد کمدی نمی دانم. اما به هر حال تلاش شده بود بامزه و شیرین باشد. بازیگران کار دورخانی می کردند و هرکسی نظرش را می گفت. همه تلاش می کردند به اندازه خودشان چیزی را به کار اضافه کنند و اثر و انرژی خودشان را به کار بیفزایند. نظر بیننده ها بسیار مهم است. وقتی به عنوان بازیگر وارد دفتری می شوی و درباره کاری صحبت می کنی کارگردان به تو توضیح می دهد که برای مثال قصد داریم یک کار ملودارم اجتماعی بسازیم یا کار کمدی بسازیم. بر این اساس گروه مان را می چینیم.

او ادامه داد: وقتی برای این کار رفتم صحبت کنم گفتند کار کمدی است. به اینکه چقدر کمدی از آب درآمد کار ندارم. مسئله مهم انتخاب بازیگر است. وقتی است برای کاری بازیگر فلان را می خواهی و بنا به دلایلی از جمله تداخل قرارداد و یا به هر دلیلی نمی شود و مجبور می شوی بازیگر دیگری را بیاوری، در حالی که آن بازیگر درست ترین انتخاب برای کار بوده است. خیلی نمی شود دقیق گفت انتخاب بازیگران با دقت و وسواس زیادی انتخاب شده است. ممکن است اتفاقات این شکلی افتاده باشد. می خواهم بگویم تلاش شده که بهترین اتفاق بیفتد.

حاتمی در پایان بیان کرد: تولید فیلم، سریال، تئاتر و در کل تولید محتوا مثل بچه داری می ماند باید اینقدر عشق بدهی و رسیدگی کنی تا جواب خوبی بگیری. وقتی بچه داری آنطور که باید صورت نگیرد نتیجه ای که باید نمی گیری.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳ و ۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۹ آبان ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad