Ad


مل گیبسون «اسلحه مرگبار ۵» را می سازد

تریبون هنر: «مل گیبسون» کارگردانی قسمت پنجم و نهایی فیلمی را بر عهده گرفت که با بازی در آن در دهه ۸۰ میلادی به یک ستاره هالیوودی تبدیل شد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، با درگذشت «ریچارد دونر» کارگردان مجموعه فیلم‌های «اسلحه مرگبار» در ماه جولای که مشغول نگارش فیلمنامه قسمت پنجم این فیلم اکشن بود، بنا به درخواست او «مل گیبسون» ساخت قسمت جدید و احتمالاً نهایی این سری فیلم موفق را برعهده گرفته است.

«ریچارد دونر» پیش از مرگش از «گیبسون» خواسته بود در صورت درگذشتش پیش از ساخت «اسلحه مرگبار ۵»، این فیلم را کارگردانی کند و این موضوع را به اطلاع استودیو فیلمسازی نیز رسانده بود.

اولین قسمت از این فیلم در سال ۱۹۸۷ و با نقش آفرینی «گلوور» و «گیبسون» در نقش دو مامور پلیس متفاوت ساخته شد و به فروش ۱۵۶ میلیون دلاری رسید و پس از آن سه دنباله سینمایی موفق نیز برای آن ساخته شد.

مجموع فروش چهار قسمت از سری فیلم‌های «اسلحه مرگبار» که بین دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی ساخته شد بیش از ۹۵۵ میلیون دلار است و آخرین قیمت آن در سال ۱۹۹۸ اکران شد.

همچنین در سال ۲۰۱۶ یک سریال تلویزیونی براساس این مجموعه فیلم ساخته شد که کارگردانی آن بر عهده «شین بلک» بود و از شبکه تلویزیونی فاکس پخش شد.

مل گیبسون اولین بار در سال ۱۹۷۹ با بازی در فیلم «مکس دیوانه» وارد دنیای بازیگری شد و پس از آن در چندین فیلم دیگر از جمله مجموعه فیلم‌های «اسلحه مرگبار» درخشید، وی در سال ۱۹۹۳ با فیلم «مردی بدون صورت» وارد عرصه کارگردانی شد.

«گیبسون» در سال ۱۹۹۵ فیلم «شجاع دل» را ساخت که این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی و جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد.

وی دو بار دیگر نیز برای فیلم‌های «خون‌بها» و «انچه زنان می‌خواهند» نامزد کسب جایزه بازیگری گلدن گلوب شده است.

این سینماگر هالیوودی در سال ۲۰۰۴ فیلم جنجالی «مصائب مسیح» را با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخت که به فروش ۶۰۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت تا این فیلم پرفروش‌ترین فیلم غیرانگلیسی تاریخ سینما نام گیرد.

فیلم‌ جنگی «ستیغ‌اره‌ای» آخرین تجربه حضور او در مقام کارگردانی بود که در سال ۲۰۱۶ به فروش جهانی ۱۷۶ میلیون دلاری دست یافت.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ آبان ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad