Ad


آلبوم «عاشقانه صبح پاییزی» اثر امین جهانگیری منتشر شد

تریبون هنر: آلبوم ” عاشقانه صبح پاییزی” اولین آلبوم نوازنده سنتور کشور، امین جهانگیری منتشر شد.

آلبوم ” عاشقانه صبح پاییزی” دو قطعه بلند در خود دارد که هر کدام روایتگر داستانی هستند و این یکی از ویژگی‌های این آلبوم است. در قسمت‌های کوتاهی از آهنگسازی این مجموعه، از ملودی های محلی یا ملودی آشنای آهنگسازان با بیانی متفاوت استفاده شده. حدود ده دقیقه از این آلبوم با حس و حال موسیقی مناطق جنوب کشورنظیر استان هرمزگان و استان بوشهر آهنگسازی شده و داوود شیرازی سنتور ویژه ای از نظر کیفیت صدا و نگهداشتن کوک برای این آلبوم ساخته است.

امین جهانگیری در خصوص این آلبوم گفت: آهنگسازی این مجموعه، داستان عاشقانه بلندی است که یک قسمت ۱۶ دقیقه ای و یک قسمت ۱۹ دقیقه ای دارد و چنین پروژه ای در تکنوازی یک ساز کم نظیر است. در آهنگسازی این مجموعه هدف اصلی پیشبرد داستان به بهترین حالت ممکن بوده و به همین دلیل گاهی از ملودی های محلی یا ملودی آشنای آهنگسازان استفاده شده.

جهانگیری ادامه داد: در تکنیک نوزاندگی، با توجه به محتوا تکنیک ها انتخاب شده و می توانم بگویم تکنیک در خدمت موسیقی بوده اما نه برای خودنمایی تکنیکال. اما بخشی هایی هستند که ساده به نظر می رسند اما واقعا برای اجرایش نوزانده را دچار چالش می کند. نکته دیگری هم که می توانم بگویم این است که سعی کردم این آلبوم اثری باشد تا همه طیف های مردم بتوانند مخاطب آن باشند. تلاش کردم نوعی اعتدال را رعایت کنم تا شنونده های همیشگی این سبک و مخاطبین سبک های دیگر موسیقی هر دو از این آلبوم لذت ببرند.

فرزان روزبهانی در استودیو تم صدابرداری این آلبوم را انجام داده و میکس و مسترینگ توسط سروش کمالیان صورت گرفته است. امیر فرزانه عکاسی و مرتضی شمیسا طراحی کاور آلبوم را بر عهده داشته اند. همچنین سام شرف زاده به عنوان مشاور رسانه ای، آلا افخمی به عنوان مدیر هنری و وحید میرزایی به عنوان وب مستر با این نوازنده در آلبوم او همکاری کرده اند. گفتنی است شرکت فرهنگی- هنری شهنواز ناشر ” عاشقانه صبح پاییزی” بوده و فروشگاه سان هات(خانواده معماری) حامی این آلبوم هستند.

روایت اول این آلبوم از امید(از ابتدا تا ۳.۱۶ثانیه) شروع و با هستی(از ۳.۱۶ الی ۶.۳۰)، هستی بخش( از ۶.۳۰ الی ۹.۱۸ )، بالای بلند(از ۹.۲۰الی ۱۰.۵۵)، معشوق(از ۱۰.۵۵ الی ۱۲.۴۴)، شَروِه(از۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۲)، پایان یک رویا(از۱۴:۰۳الی۱۶) تا انتها ادامه پیدا می کند.

روایت دوم نیز با غم دل(از ابتدا تا ۵.۱۵)، انتظار(از ۵.۱۵ الی ۷:۵۷)، امید(از ۷:۵۸ الی ۱۱:۲۹)، ای یار(از ۱۱:۲۹ الی ۱۵:۲۲)، عاشقانه صبح پاییزی(از ۱۵:۲۳ تا پایان) ساخته شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این آلبوم می توانند به آدرس اینترنتی https://aminjahangiri.com/shop/ مراجعه کنند.

امین جهانگیری پیشتر در آثاری نظیر “حجاب چهره جان” به همراه گروه ژاو اثر استاد هوشنگ کامکار به خوانندگی صبا کامکار و آلبوم “جهان گذاران” به آهنگسازی استاد پشنگ کامکار و خوانندگی سالار عقیلی به عنوان نوازنده سنتور حضور داشته است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۳ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad