Ad


درمندرا ۸۶ ساله شد

تریبون هنر: درمندرا، بازیگر مشهور هندوستان ۸۶ ساله شد

درمندرا با فیلم های شعله، قدرت و ایمان و آن سوی رودخانه در خاطرات ایرانیان نقش بسته است.

درمندرا با نام اصلیِ دَرَم سینْگ دِئول در ۸ دسامبر ۱۹۳۵ در ایالت پنجاب هند به دنیا آمد. او با نام درمندرا در ۲۷۲ فیلم‌ هندی ایفای نقش کرده‌است. او لقب «خوش‌تیپ‌ترین و خوش‌چهره‌ترین» هنرپیشهٔ مرد بالیوود را دریافت کرده‌است.

او پس از بازی در فیلم سینمایی شعله، با هِما مالینی در سال ۱۹۷۹ ازدواج کرد. آنها قبل و بعد از فیلم سینمایی شعله هم در چند فیلم با هم بازی کرده‌بودند و دل‌بسته هم بودند. برای این منظور او اعلام کرد مسلمان شده‌است تا بتواند دو همسر اختیار کند، اما همسر اول وی پس از این ماجرا از او جدا شد.

 

او در سال ۱۹۵۴، در ۱۹سالگی با همسر اولش پراکاش ازدواج کرد. در ۱۹ اکتبر ۱۹۵۶ صاحب فرزندی شد که نام او را آجی سینگ گذاشت.

درمندرا در سال ۱۹۶۰ اولین فیلم خود را بازی کرد، اما با شکست این فیلم مجبور شد به مدت دو سال از سینما کناره‌گیری کند. ادر سال ۱۹۶۲ با فیلم آپنا به سینما بازگشت و پراکاش در ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۶۷ فرزند دوم خود را به دنیا آورد که نام او را ویجی سینگ گذاشتند.

درمندرا از سال ۱۹۶۶ به‌بعد و با فیلم آنوپاما اوج گرفت و تا سال ۱۹۸۷ یکی از بزرگترین بازیگران سینما به‌شمار می‌رفت.

او پس از بازی در فیلم سینمایی شعله، با هِما مالینی در سال ۱۹۷۹ ازدواج کرد. آنها قبل و بعد از فیلم سینمایی شعله هم در چند فیلم با هم بازی کرده‌بودند و دل‌بسته هم بودند. برای این منظور او اعلام کرد مسلمان شده‌است تا بتواند دو همسر اختیار کند، اما همسر اول وی پس از این ماجرا از او جدا شد.

هِما مالینی، درحالی‌که در اوج شهرت و محبوبیت قرار داشت، از بین پیشنهاد ازدواج سانجیو کمار، جیتندرا و درمندرا پیشنهاد درمندرا را پذیرفت. اما بعدها از این انتخاب اظهار پشیمانی کرده‌بود و اعلام کرده‌بود که کاش با سانجیو کومار که مجرد بود، ازدواج می‌کرد تا باعث فروپاشی خانواده درمندرا نمی‌شد. به هر حال آن دو، بعد از ازدواج، صاحب دو دختر شدند که نام آن‌ها را ایشا و اهانا گذاشتند.

دو پسر درمندرا که در خانه آن‌ها را سانی و بابی صدا می‌زدند نیز بعد از جدایی پدر و مادرشان در کنار پدرشان و همسر او زندگی کردند، هرچند همواره از نامادری خود متنفر بودند و در مراسم عروسی خواهر ناتنی خود شرکت نکردند.

درمندرا، که از سال ۱۹۹۲ به‌بعد تنها در فیلم‌های محدود و نقش‌های کوتاهی حضور می‌یافت، در سال ۲۰۰۴ با فیلم شکست‌خوردهٔ کیس کیس کی قسمت به سینما بازگشت. در سال ۲۰۰۷ در فیلم پرفروش آپنه با دو پسر خود، بابی دئول و سانی دئول، همبازی بود.

تاریخ انتشار :۱۹ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad