Ad


هنگامه اخوان برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان را آموزش می‌دهد

تریبون هنر: هنگامه اخوان که داوری چندین دوره جشنواره موسیقی جوان را برعهده داشته، در خصوص کیفیت اجرایی شرکت‌کنندگان در این دوره گفت: «امسال نوجوانان و جوانانی که در بخش آواز شرکت کرده بودند، فوق العاده بودند به گونه‌ای که خوش صدا و دارای تحریرهای زیبایی بودند و برخی با وجود اینکه سن کمی داشتند، بسیار خوب ظاهر شدند که معتقدم این عزیزان بایستی حمایت شوند؛ چراکه معرفی این استعدادهای به معنی خواننده بودنشان نیست بلکه بایستی آن‌ها را برای خواننده شدن آماده و حمایت کنیم و با آموزش‌های مناسب آن‌ها را در مسیر خواننده شدن قرار دهیم. خصوصا شرکت کنندگان شهرستانی که از امکانات موجود تهران همچون استاد خوب و آموزشگاه‌های مناسب به دور هستند.»

هنگامه اخوان با بیان اینکه بسیاری از شرکت کنندگان با وجود اینکه صدای خوبی دارند، ردیف نمی‌دانند، افزود: «جشنواره محلی برای محک زدن بچه هاست و بواسطه برگزاری این جشنواره می‌توانیم استعدادهای خوبی را کشف کنیم ولی بایستی حمایتهای لازم را از آن‌ها داشته باشیم. وقتی جشنواره تمام می‌شود آن‌ها را به حال خود رها نکنیم بلکه با آموزشهای مناسب به آن‌ها کمک کنیم که خواننده شوند که من خودم حاضرم با آن‌ها کار کنم و آماده‌شان کنم. تشکیل گروههای مختلف از برگزیدگان جشنواره می‌تواند حمایت خوبی باشد اما آیا این عزیزان موسیقی و آواز را کاملا می‌دانند؟ شعر می‌دانند؟ ردیف موسیقی را کامل می‌دانند؟ درسته برگزیده جشنواره هستند اما به نظرم برای تکمیل کردن نوازندگی و خوانندگی بایستی از اساتید مجرب کمک بگیرند.»

داور بخش آواز پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با بیان اینکه امکانات در تهران بیشتر است اما صدای شرکت کنندگان شهرستانی بهتر است، اظهار داشت: «آموزشگاه‌های موسیقی در شهرستان‌ها زیاد نیست، استادان خوبی هم وجود ندارد؛ اما بچه‌هایی شهرستان‌ها بیش‌تر تلاش و کوشش برای یادگیری دارند و صدایشان گرم و زیباست و بیشتر حس و حال دارند و واقعاً از درون می‌خوانند.»

هنگامه اخوان در خاتمه در خصوص ارزیابی بخش آواز پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: «سال‌های گذشته همه کپی استاد شجریان یا بنان می‌خواندند؛ اما امسال به جز یکی دو نفر کسی کپی نخوانده بود.»‌

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۸ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad