Ad


همایون اسعدیان: قاتل و وحشی در جشنواره فجر سال ۹۸ بازبینی نشد

تریبون هنر: همایون اسعدیان، عضو هیات انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در دوره سی‌وهشتم با دستور دبیر جشنواره بررسی و بازبینی نشد.

در روزهای گذشته و پس از اینکه دبیر جشنواره فجر، پر کردن فرم جشنواره در سال‌های گذشته را دلیل کنار گذاشتن این فیلم «قاتل و ‌وحشی» از جشنواره فجر عنوان کرد، روابط عمومی این فیلم در متنی، استدلال مسعود نقاش‌زاده را خلاف آیین‌نامه این دوره دانست و در پاسخ دبیرخانه جشنواره فجر نیز اعلام کرد که این فیلم در دوره سی‌وهشتم توسط هیات انتخاب بازبینی شده و اسناد آن نیز موجود است.

 

اما یکی از اعضای هیات انتخاب آن دوره روایتی دیگر را مطرح می‌کند که از قضا با اطلاعیه‌ای که در همان سال ۹۸ از سوی دبیرخانه جشنواره فجر منتشر و بر خارج شدن فیلم نعمت‌الله از دستور کار هیأت انتخاب دلالت دارد، همخوان است.

 

همایون اسعدیان درباره ابهامی که نسبت به بازبینی و حضور فیلم «قاتل و وحشی» در دوره‌های پیشین جشنواره به وجود آمده است، توضیح داد: هیات انتخاب جشنواره فجر در سال ۹۸ فیلم «قاتل و وحشی» را دید، اما حدود نیم ساعت از فیلم آماده نبود و نسخه کامل را به ما ندادند. با این حال در همان اندازه‌ای که دیدیم هم فیلم بررسی نشد، چون آقای داروغه زاده – دبیر جشنواره – اعلام کردند به دلیل اینکه بین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران فیلم اختلاف به وجود آمده و فیلم مشکل مالکیت دارد هیچ بررسی‌ صورت نگیرد، در نتیجه فیلم نه بررسی شد و نه نظری درباره آن ارائه شد.

 

او تاکید کرد: هیچ برگه یا نوشته‌ای برای ارزیابی درباره این فیلم امضا نشد، چرا که از دستور کار خارج شد و در واقع مثل این بود که هیات انتخاب اصلا فیلم را ندیده است.

 

اسعدیان در پاسخ به اینکه با توجه به تجربه‌ حضور در هیات انتخاب جشنواره و براساس ضوابط، آیا چنین فیلمی را ارزیابی شده می‌داند؟ گفت: خیر، چون به دستور دبیر جشنواره هیچ گونه بررسی درباره فیلم «قاتل و وحشی» صورت نگرفت و اگر بازبینی شده بود ما حتما مثل بقیه فیلم‌ها باید به آن نمره می‌دادیم تا مشخص شود از هیات انتخاب نمره لازم برای ورود به بخش سودای سیمرغ را گرفته است یا خیر. مسئله اینجاست که این فیلم اصلا به مرحله بررسی در هیات انتخاب نرسید. ضمن اینکه اگر این اتفاق افتاده بود سال گذشته در دوره سی‌ونهم جشنواره اعلام می‌شد که فیلم در دوره سی‌وهشتم ارزیابی شده و امکان حضور در جشنواره را ندارد.

 

همایون اسعدیان خاطرنشان کرد: هیچ سند مکتوبی مبنی بر ارزیابی و نمره‌دهی به فیلم «قاتل و وحشی» با نام و امضای اعضای هیات انتخاب دوره سی‌وهشتم فیلم فجر وجود خارجی ندارد.

 

حمید نعمت‌الله با فیلم «قاتل و وحشی» در دو دوره قبلی جشنواره فجر خواستار شرکت در این رویداد بود که یک بار به دلیل مشکل مالکیت و بار دیگر مخالفت شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، به بررسی در هیات انتخاب نرسید. در دوره قبل هیأت انتخاب به صورت رسمی درخواست نمایش این فیلم را برای اعضای خود به دبیر جشنواره ارائه کرد که در نهایت به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد.

 

لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی اعلائی و سام‌ نوری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

در خلاصه داستان «قاتل و وحشی» آمده است: «”زیبا”، مهیای عروسی دخترش می‌شود که بطور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. “زیبا”، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد».

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad