Ad


منیژه حکمت: سینما عشق من است ولی نه به هر قیمتی

تریبون هنر: منیژه حکمت کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان بندربند که این روزها روی پرده سینماهای سراسر کشور است، درباره ساخت این فیلم مطرح کرد: قصدم این بود که با تفکر و اندیشه، مخاطب را به سینما دعوت کنم نه با بازیگر و سلبریتی.

بخش هایی از گفتکوی منیژه حکمت با خبرآنلاین را می توانید در ادامه بخوانید:

_شرایط مالی حاکم بر سینمای ایران اسفناک است. نمی خواستم در این شرایط کسی قلاده به دور گردن من بیندازد و می خواستم کار خودم را بکنم. به همین دلیل این چیدمان را انتخاب کردم تا راحت فیلم خودم را بسازم.

 

_ با افتخار می‌گویم که «بندربند»را با ۲۵۰ میلیون و ۹ نفره ساختم. بعد از آن هم فیلم‌های «ملخ» و «جاده ۲۰۰۰» را به ترتیب با مبلغ‌های ۹۰۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان ساختم.

 

-معتقدم نسل جوان حق دارد شاد باشد و خوب زندگی کند. آنها به جای تن دادن به شرایط و موانع، باید به رویاها و امیدهای خودشان مومن باشند.

 

_با ساختن فیلم‌های لوباجت می‌خواهم به جوانان بگویم به تخمین‌های میلیاردی دفاتر سینمایی توجه نکنند. بگویم چاره‌ای ندارید باید از آپارتمان‌هایتان بیرون بیایید و حتی شده با موبایل فیلم بسازید.

 

_فیلم زمانه بودن آزادی اندیشه و تفکر می خواهد تا فیلمساز بتواند بدون درگیری با ایدئولوژی خاصی، با متن جامعه و زندگی روزمره مردم چهره به چهره شود.

 

_حاصل رویارویی فیلمساز با زمانه و مردم، تولد یک نوع سینمای اجتماعی سوبژکتیو است که درگیری‌اش با دغدغه‌های انسان امروز ایرانی است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۴ دی ۱۴۰۰

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad