Ad


کدام سینماها میزبان جشنواره فجر می‌شوند؟

تریبون هنر:‌ سینماهای مردمی جشنواره فجر باید علاوه بر مجهز بودن به کیوسک اینترنتی متصل به سمفا، عملکرد موفقی در یک سال گذشته و نیز دوره‌های گذشته جشنواره داشته باشند.

به گزارش تریبون هنر، در شیوه نامه‌ای که برای انتخاب سینماهای میزبان چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شده، تاکید شده است که سینماهای متقاضی باید دارای درجه کیفی مدرن یا ممتاز با امکانات مدرن باشند. همچنین بجز دارا بودن شرایطی همچون تجهیزات فنی، پرده نمایش مطلوب، امکان نمایش فیلم به صورت دانلود از لابراتورهای دیجیتال و شرایط مناسب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، سینماهای متقاضی باید تجهیزات لازم برای جلوگیری از هرگونه سرقت و تصویربرداری غیرمجاز را هم فراهم کنند.

سینماهای جشنواره به دو بخش میزبان برای عموم تماشاگران و برای نهادها، سینماگران و اصحاب رسانه تقسیم می‌شوند.

طبق اعلام مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر اسامی سینماهای نمایش‌دهنده آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه اعلام می‌شود.

محمدرضا فرجی درباره چگونگی اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای کشور گفته است: امسال برای اولین بار شیوه‌نامه‌ای برای اکران فیلم‌ها در سینماها تدوین و منتشر شد که قابل‌ توجه فعالان این عرصه واقع شد. بر اساس این شیوه‌نامه، نسبت به بررسی و رایزنی با سینماهای مورد نظر اقدام شد و تا روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه اسامی سینماهای اکران‌کننده فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

فرجی با بیان این که این شیوه‌نامه از آغاز به کار جشنواره چهلم روی خروجی‌ اطلاع‌رسانی سایت جشنواره قرار گرفت، عنوان کرد: امیدواریم با تدوین چنین شیوه‌نامه‌ای، شرایط برگزاری شکل دقیق‌تری بگیرد و به نظر می‌رسد این شیوه‌نامه برای جشنواره تبدیل به کار ماندگاری شود.

برای دسترسی به این شیوه‌نامه، به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.fajrfilmfestival.com/regulations/cinema

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

تاریخ انتشار :۱۳ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad