Ad


پیروز ارجمند از موسیقی پاپ آدامسی می گوید

تریبون هنر: پیروز ارجمند درباره خوانندگان نوظهوری که وارد عرصه موسیقی می‌شوند و با سرعت نیز از یادها می‌روند، گفت: این افراد زیاد نیستند، نمی‌توانند جریان‌ساز باشند، تاثیری روی روند موسیقی پاپ بگذارند و آثار آنها ماندگار نیست. من آثار آنها را جزو موسیقی پاپ آدامسی می‌شناسم، مانند آدامس برای اولین بار شیرین هستند ولی بعد از یک‌بار شنیده شدن شیرنی خود را از دست می‌دهند و از یادها می‌روند.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه موسیقی محور «صباهنگ» هر روز با بخش‌های متنوع به معرفی موسیقی و هنرمندان این عرصه می‌پردازد که یکشنبه ۲۶ دی ماه میزبان پیروز ارجمند ـ موسیقی‌شناس قومی، آهنگساز و نوازنده ـ شد.

پیروز ارجمند که در کارنامه کاری‌اش سابقه مدیرکلی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته است، درباره سابقه مسئولیت خود، گفت: همیشه احساس می‌کردم حوزه هنری در موسیقی نیاز به یکسری از کارها دارد که باید توسط یک متخصص این حوزه انجام شود و در دوره مسئولیتی‌ام تلاش کردم به عنوان یک متخصص این کارها را انجام دهم.

وی درباره کارهای انجام شده در دوره مسئولیت خود گفت: امروز مصرف محصولات موسیقی کشور از طریق کنسرت‌ها ارائه می‌شود و صنعت موسیقی کشور بر پایه کنسرت‌ها است. در شروع دوره مسئولیتی من، کنسرت‌ها فقط در ۲۰ شهر برگزار می‌شدند که بعد از آن به ۳۰۰ شهر و در سال ۹۲ به ۵۰۰۰ شهر رسید. در آن دوره تعطیلی کنسرت سمفونی تهران را بررسی کردم و از گروه‌های موسیقی خارجی برای حضور در ایران دعوت شد. همچنین در آن دوره دریافت مجوزها تسریع و دریافت مجوز برای تک ترک‌ها نیز امکان پذیر شد.

ارجمند درباره سابقه هنری‌اش گفت: اولین آهنگسازی فیلم بلند را در سن ۲۲ سالگی برای فیلم‌های «سفر به چزابه» و «نجات یافتگان» داشتم که کار با کارگردان بزرگی چون رسول ملاقلی پور از افتخارات من بوده است.

پیروز ارجمند درباره موسیقی پاپ ایران گفت: موسیقی پاپ در کشورمان دوره‌های مختلفی داشته است. اولین دوره در دهه ۷۰ با ظهور محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری و علیرضا اعصار بود و در دوره بعد خوانندگانی چون محمد علیزاده، بنیامین بهادری، محسن چاوشی و حمید عسکری وارد این عرصه شدند. در دوره سوم نسل جدیدی با ویژگی‌های جدید وارد این عرصه شدند که این دوره را می‌توان دوره پست مدرن در موسیقی پاپ ایرانی دانست.

او همچنین بیان کرد که در این دوره علاوه بر اینکه موسیقی پاپ روز جهان وارد موسیقی کشورمان می‌شود یک رگ و ریشه و هویت موسیقی ایرانی نیز در آن دیده می‌شود.

پیروز ارجمند در توصیه‌ای به جوانان تازه وارد عرصه موسیقی گفت: هیچ هنرمندی در موسیقی موفق نخواهد بود، مگر اینکه اصول موسیقی را بیاموزد. یک اثر ماندگار دارای شعر خوب، تنظیم مناسب و آهنگسازی خوب است که همه اینها نیاز به آموزش اصولی دارد.

پیروز ارجمند تاج‌الدینی، سال ۱۳۴۹ در رابر استان کرمان متولد شد. او نوازندگی سه‌تار را نزد داریوش صفوت و پرویز مشکاتیان، نی را نزد محمدعلی حدادیان و سید محمد موسوی، تمبک را نزد ناصر فرهنگ‌فر، و علوم نظری موسیقی و آهنگسازی را نزد محمدسعید شریفیان، فرهاد فخرالدینی، محمدتقی مسعودیه، تقی بینش و علیرضا مشایخی آموخته‌ است.

ارجمند لیسانس موسیقی را از دانشگاه هنرهای زیبا، فوق لیسانس پژوهش هنر را از دانشگاه هنر و دکترای اتنوموزیکولوژی خود را از دانشگاه مالایا کشور مالزی دریافت کرده‌است.

برنامه صباهنگ هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و با اجرای فریبا باقری پخش می‌شود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad