Ad

در سومین روز از جشنواره فیلم فجز

نشست رسانه‌ای «برف آخر » با حضور امین حیایی، مجید صالحی و لادن مستوفی

به همراه گزارش تصویری

تریبون هنر: در سومین روز از برگزاری جشنواره و در اولین سانس، نشست رسانه‌ای فیلم «برف آخر» با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و با اجرای حامد مهربانی در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد.

امیرحسین عسگری (کارگردان)، حسن مصطفوی (تهیه‌کننده)، امیر حاتمی (صدابردار)، سید حسن حسینی و امیرمحمد عبدی (نویسندگان)، لادن مستوفی (بازیگر)، مجید صالحی (بازیگر)، امین حیایی (بازیگر)، آرمان فیاض (فیلمبردار)، امیر حاتمی (صدابردار)، صادق ملک (بازیگر)، امید گل‌زاده (طراح گریم)، نوشین مسعودیان (بازیگر) و کامیار شفیع‌پور(مسئول جلوه‌های ویژه بصری) در نشست فیلم حضور داشتند.

حسن مصطفوی تهیه کننده فیلم سینمایی «برف آخر» در ابتدا درباره حضور احسان علیخانی به عنوان مشاور فیلم، عنوان کرد: در ابتدا پروانه ساخت به نام احسان علیخانی بود و حتی پیش‌تولید هم رفتند اما به دلیل مشغله کاری ایشان برای ساخت برنامه تلویزیونی «عصر جدید»، نام پروانه ساخت تغییر کرد.

امیرحسین عسگری کارگردان فیلم سینمایی «برف آخر» در ادامه صحبت های مصطفوی، عنوان کرد: علیخانی به ما گفت با این حجم از دغدغه اگر قرار باشد سر صحنه حاضر نباشم عنوان تهیه‌کننده را هم نمی‌خواهم. احسان علیخانی مشاور پروژه بود و باقی پروژه را آقای مصطفوی پیش برد.

 

لادن مستوفی

لادن مستوفی بازیگر فیلم درباره علت کم‌کار بودن خود و پذیرش نقش در فیلم سینمایی «برف آخر» بیان کرد: درباره کم‌کار بودنم باید بگویم شاید آثاری که در آن‌ها حضور داشتم کمتر دیده شده‌اند و بعضی از آن‌ها حتی توقیف شدند؛ اما قطعا وسواسی نیز به هنگام انتخاب نقش داشتم و این رویکرد اشتیاق من را برای حضور در فیلم «برف آخر» دوچندان می‌کرد.

امین حیایی بازیگر نقش اول مرد «برف آخر» گفت: من پنج ماه فرصت داشتم تا به شمایل این نقش نزدیک شوم. برای حضور در این فیلم پیشنهادات بسیاری را رد کردم تا در این اثر که به اعتقاد من هر بازیگری دوست دارد در کارنامه کاری خود چنین عنوانی را داشته باشد، حضور داشته باشم. همانطور که شاهد بودید فیلمبرداری این اثر بسیار سخت بود و ماحصل کار نتیجه کار گروهی همدل است که در دل برف کار می‌کردند.
او ادامه داد: در چنین شرایطی اقلیم و شرایط آب و هوایی نیز کار را سخت می‌کند. مثلا برای پلان دفن کردن دختر که آخرین پلان ما بود مدت‌ها منتظر ماندیم تا هوا ابری شود. نقدها قطعا درنظر ما نقطه تاملی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود هر روز جهت رشد و اعتلای سطح کیفی کارمان کوشا باشیم.

 

امین حیایی

آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری این فیلم بیان کرد: اکسپوز در برف کمی کار ما را سخت می‌کرد چون نور مدام کم و زیاد می‌شد. ضمن این که کار فیلمبرداری در شب‌ها نیز بسیار سخت می‌شد. ما هم باید بر این مشکلات فائق می‌آمدیم و هم این که آن را باید تبدیل به هنر می‌کردیم. باید بگویم این پروژه بسیار جذاب بود.
عسگری کارگردان فیلم در ادامه گفت: این فیلم هیچ ارتباطی با کتاب «زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند» ندارند اما من داستانی از محمد صالح علا خوانده بودم که ماجرای آن از ذهن من بیرون نمی‌رفت و ما تصمیم گرفتیم که آن داستان را تبدیل به سینما کنیم. در ابتدا طرحی اولیه را نگارش کردیم و بعد شروع به نوشتن فیلمنامه کردیم.
امیرمحمد عبدی یکی از نویسندگان این فیلم گفت: سینما هنر نمادها است و ما نیز از چنین المان‌هایی بهره بردیم و برای ما جایگاه مهمی داشت اما به این گونه نبود که فکر کنیم که در هر پلان برای مثال حضور گرگ چه معنایی دارد.

عسگری کارگردان فیلم در ادامه گفت: ما با تامل در این حیوانات می‌خواستیم تداخل شخصیت‌ها را به ترسیم بکشیم و از دل آن‌ها معانی پنهان در فیلمنامه‌ها را بیرون بکشیم.

عسگری ادامه داد: این فیلمنامه به ۳ سال پیش بر می‌گردد و برای پیدا کردن لوکیشن از کوهپایه‌های زاگرس شروع به جست‌و‌جو کردم و به کوهپایه‌های البرز رسیدم. درنهایت به شهر کیاسر رسیدیم که به‌ جنگل و دریا دسترسی دارد را انتخاب کردیم. با این حال همه صحنه های فیلم آن‌جا فیلمبرداری نشد و از آن‌جا به شهر رینه کوچ کردیم که دشت لار پشت آن قرار دارد و واقعا هوا بسیار سرد بود.

عسگری درباره همکاری با بازیگران چهره در فیلمش گفت: برای ساخته شدن یک فیلم سخت به مردان و چریکان بسیاری وجود دارد. من خیلی علاقه‌ای به حضور بازیگران چهره در کارم نداشتم اما امین حیایی به من ثابت کرد که چه‌قدر می‌توان متخصص بود. همه سختی‌ها با حضور چنین بازیگرانی روند کار را تسهیل می‌کرد.
او ادامه داد: بعد از ۶ یا ۷ ماه جست‌و‌جو فرشاد رضایی را در شهر کیاسر پیدا کردیم که تحت نظارت محیط زیست از گُرگی نگهداری می‌کرد و ما با کمک او شروع به کار کردیم و از جلوه‌های ویژه نیز کمک گرفتیم.

مصطفوی تهیه کننده فیلم «برف آخر» درباره اختلافش با احسان علیخانی مشاور این فیلم بیان کرد: امین حیایی از ابتدا قرار بود به عنوان بازیگر حضور داشته باشد و هیچ یک از عوامل هیچ اختلافی با هم نداشتند و هر زمزمه‌ای که در این باره به گوش می‌رسد چیزی جز حادثه نیست. به زودی عکسی با هم به اشتراک می‌گذاریم تا به این شایعه خاتمه دهیم.

عسگری کارگردان فیلم گفت: من خودم را سینماگر حرفه‌ای به این معنی که امرار معاش من از طریق سینما باشد، نمی‌دانم. چون این مسیر باعث می‌شود صرفا به‌خاطر پول کارهایی را انجام داد. البته قرار بود کاری تپلید مشترک داشته باشم که نشد و بعد به سراغ «برف‌آخر» آمدم. از روزی که فیلمساز شدم تصمیم گرفتم با تعداد کمتر اما کیفیت بهتر فیلم بسازم.

 

مجید صالحی

مجید صالحی بازیگر فیلم درباره حضور در «برف آخر» گفت: چند سالی هست که در آثار جدی نیز ایفای نقش می‌کنم. این فیلم برای من تجربه‌ای دوست داشتنی بود که گروهی همدل پشت آن قرار گرفته بودند.

عسگری درباره تدوین دوباره فیلم سینمایی «برف آخر» اظهار کرد: این فیلم برای من است و به تدوین مجدد آن فکر نمی‌کنم. فعلا همین فیلم را در اکران می‌بینیم و برنامه‌ای نداریم. من با ترس وارد سالن شدم اما خوشبختانه با رضایت در سالن میلاد به تماشای اثر نشستیم.
عسگری ادامه داد: وقتی برای شخصیت پایه‌ای را در نظر نمی‌گیرید در هر بار پروراندن شخصیت اتفاقا شکل می‌گیرد و امین حیایی نیز تلاشی بی‌بدیل برای رسیدن به نقش داشت.

مصطفوی تهیه کننده فیلم در پایان از زحمات اهالی‌ سانه و عوامل اجرایی جشنواره تشکر کردند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad