Ad

با حضور رضا میرکریمی، محسن کیایی، لاله مرزبان و ...

گزارش نشست رسانه‌ای «نگهبان شب» در جشنواره فیلم فجر

به همراه گزارش تصویری

تریبون هنر: نشست رسانه‌ای فیلم «نگهبان شب» با حضور عوامل فیلم و با اجرای حامد مهربانی برگزار شد.

در هفتمین روز از برگزاری جشنواره و در اولین سانس نشست رسانه‌ای فیلم «نگهبان شب» با اجرای حامد مهربانی و با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه ساعت ۱۵ برگزار شد.
رضا میرکریمی (کارگردان)، تورج الوند (بازیگر)، محسن کیایی (بازیگر)، لاله مرزبان (بازیگر)، علی اکبر اصانلو (بازیگر)، صفورا خوش‌طینت (بازیگر)، فهمیه هرمزی (بازیگر)، محمد داوودی (نویسنده)، زهرا صمدی (طراح لباس)، سعید حسنلو (طراح صحنه) عوامل حاضر در نشست بودند.
در ابتدای این نشست، رضا میرکریمی، کارگردان گفت: جهان فیلم «نگهبان شب» بر نگاه شخصیت اصلی، تجربیات و ادراک او منطبق است. ماجراهای جانبی در فیلم چیزهایی است که شخصیت از آن‌ها عبور می‌کند و هدف اصلی فیلم نیستند و من نمی‌خواستم به آن ورود کنم.
او در پاسخ به این سوال که چرا فیلم‌هایی با مضامین سیاسی نمی‌سازد، بیان کرد: طبیعت کار من این نیست که اظهار نظراتم را به‌صورت صریح بیان کنم اما به طور قطع دیدگاه و نظر خود را دارم و فکر می‌کنم کاری ماندگار است که ذهن مخاطب نیز با درک مختص به خود در نتیجه‌گیری کار نقش داشته باشد.
میرکریمی ادامه داد: به نظر من ریتم فیلم کشدار نبود. درباره شکایتی هم که از خبرنگاران کرده بودم فکر می‌کنم بهتر است که فضای جلسه را به این سمت نبریم. من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسن‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارد.
او ادامه داد: این ایده نعل‌به‌نعل از جایی نیامده است اما فکر می‌کنم کاراکترها، شخصیت و فضاهای قصه به شدت واقعی هستند. من به شخصیت‌های درون فیلمم احترام می‌گذارم، حتی اکثر مواقع با توجه به ویژگی کاراکترها در حین فیلمبرداری چیزهایی را تغییر می‌دهم.
این کارگردان در خصوص انتخاب بازیگر برای این فیلم گفت: من در سفرهایی که برای فیلم‌ها می‌روم و یا در محافلی که جوانان را می‌بینم همه علاقه‌مند به بازیگری هستند. من سایتی را تعریف کردم که علاقه‌مندان رزومه‌شان‌را بفرستند و بعد از بررسی ۱۳ هزار نفر ثبت‌نامی، به هزار نفر رسیدیم که تورج الوند در همه مراحل بالا می‌آمد و درنهایت پذیرفته شد. لاله مرزبان را هم از آن سایت و با توجه به نقش تورج الوند انتخاب کردیم که پیدا کردن او نیز یک ماه طول کشیده بود. برای همکارانم هم من این بانک را معرفی کردم که از آن برای انتخاب بازیگر استفاده کنند.
لاله مرزبان گفت: کار کردن با رضا میرکریمی برای من جزو یکی از آرزوهایم بود و همین که بعد از آن پروسه یک ماهه انتخاب بازیگر امروز اینجا هستم برای من کافی است و نقشی که می‌بینید حاصل بازیگردانی بی‌نقص این کارگردان است.
میرکریمی درباره همکاری با محسن کیایی توضیح داد: محسن کیایی برای فیلم من یک نعمت به حساب می‌آید. در سریال «هم‌گناه» که بازی ایشان را دیدم در دل آرزو کردم که با او همکاری داشته باشم. فکر می‌کنم که محسن کیایی نیز برای حضور در این فیلم ریسک کرد چون همراهی با بازیگران ناشناخته می‌تواند کاری سخت باشد.
محسن کیایی گفت: در کارنامه هر بازیگری کار کردن با کارگردانان بزرگی مثل رضا میرکریمی افتخار بزرگی است. او هدایت بازیگری فوق‌العاده‌ای دارد. باید بگویم همه بازیگران این فیلم قبلا بازیگر بودند. او در ابتدا زبان کردی یاد گرفت و بعد دوباره به خواست آقای میرکریمی به این لهجه جدید رسید.
فهیمه هرمزی دیگر بازیگر زن این فیلم اظهار کرد: سادگی و بی‌آلایش بودن شخصیت برای من بسیار جذاب بود. ضمن این که یاد گرفتن لهجه کرمانی نیز برایم بسیار جذاب بود.
تورج الوند گفت: این فیلم برای من پنجمین فیلمی بود که نزد محمد عسگری تست می‌دادم. در چهار فیلم قبلی پذیرفته نشده بودم اما در روند این کار دیدم او کسی است که به درستی پای بازیگر کار می‌ایستد. من مطمئن بودم که چون رضا میرکریمی کارگردان کار است حتما نقش من خوب از آب درمی‌آید.
مرزبان گفت: جزئیاتی که رضا میرکریمی هنگام بازیگری از ما می‌خواست شاکله نقش ما را به خوبی شکل داد.
میرکریمی هم‌چنین افزود: باید از ویشکا آسایش تشکر کنم بابت بازی افتخاری که در فیلم داشتند. برای نقش کیومرث پوراحمد هم باید بگویم که در ابتدا قرار بود بازیگر نقش ایشان را بازی کند. اما او از پس کار برنیامد و درست روز فیلمبرداری من یاد کیومرث پوراحمد افتادم و با او تماس گرفتم.
او گفت: جهان هر اثر مناسبات مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان تعریف دقیقی برای تند و کند بودن ریتم ارائه داد.
کیایی گفت: به نظر من ایفای نقش این کاراکتر که نقشی خاکستری دارد و لایه‌های بسیاری در شخصیت‌ها به چشم می‌آید باید بگویم ایفای این نقش برایم سخت بود.
محمد داودی گفت: این فیلم ساختاری خرده پی‌رنگ‌وار دارد و باید بگویم که چنین فیلمی با الکوهای ثابتی که در بسیاری از آثار سینمایی دارند، متفاوت است.

 

عکس های این نشست را در ادامه می توانید در تریبون هنر ببینید

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۷ بهمن ۱۴۰۰

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad