Ad

با حضور ساعد سهیلی، همایون ارشادی و علی حضرتی

گزارش نشست رسانه‌ای فیلم «شهرک» در جشنواره فجر

به همراه گزارش تصویری

 

تریبون هنر: نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شهرک» در خانه جشنواره با حضور عوامل فیلم برگزار شد.
نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک» با حضور عوامل فیلم از جمله علی سرتیپی (تهیه کننده)، علی حضرتی (کارگردان)، نعیم مسچیان (طراح صدا)، کامران کیان ارثی (صدابردار)، شورا کریمی (آهنگساز)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، ساعد سهیلی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی، رویا جاویدنیا و همایون ارشادی (بازیگران) برگزار شد.

علی سرتیپی تهیه‌‌کننده فیلم سینمایی «شهرک» در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: دوستانی که در این فیلم بودند به شدت در شرایط سختی قرار داشتند به همین دلیل خواستم بابت زحماتشان تشکر کنم.
ساعد سهیلی بازیگر فیلم درباره حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: طی این سال‌ها من خاطرات خوبی از جشنواره دارم. دیدن فیلم کنار شما لذت بخش بود و امیدوارم این خاطرات خوب ادامه‌دار باشد.
سهیلی درباره اینکه آیا تابه‌حال تست بازیگری داده است یا خیر عنوان کرد: من قبلا تجربه تست بازیگری داشته‌ام. اولین فیلمی که قبول شدم انتخاب بازیگر آن جواد عزتی بود و اصرار داشت که من هم باشم و بعد از تست گریم متوجه شد پدرم سعید سهیلی است. در نهایت در آن تله‌فیلم بازی کردم و خداروشکر توانستم جایزه بگیرم.
رویا جاویدنیا بازیگر فیلم سینمایی «شهرک» درباره حضور در این فیلم اظهار کرد: حضور در فیلم تجربه جدید و تازه‌ای بود. همین‌طور که فیلم را دیدیم برای من بازی کردن و نکردن چالش برانگیز بود. اولین بار بود که در این شراط قرار می‌گرفتم.
همایون ارشادی بازیگر «شهرک» درباره نقش ساعد سهیلی در این فیلم عنوان کرد: بازی ساعد سهیلی فوق‌العاده بود. تمام بار فیلم روی دوش ساعد بود و هیچ بازی اغراق‌آمیزی از او نمی‌بینید. به او و به علی حضرتی تبریک می‌گویم زیرا تا به حال چنین فیلمی در سینمای ایران نداشتیم.
مرتضی ضرابی بازیگر «شهرک» درباره حضور خود در این فیلم اظهار کرد: کارگردانی این فیلم کار خیلی خاصی بود. این کار ماندنی است با این که سهم کوچکی در آن داشتم اما به حضور در آن افتخار می‌کنم.
سرتیپی درباره احتمال حضور و سرمایه‌گذاری روی فیلم‌ها برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی اظهار کرد: من فکر می‌کنم بعد از کرونا سینما باید پوست‌اندازی کند. فیلم‌ها را باید با استاندارد بالا بسازیم. مردم دیگر برای هر فیلمی به سینما نمی‌روند. سینما بعد از کرونا شرایط دیگری دارد. ما نمی‌توانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط بگیرد. در غیر این صورت سینمای ما منسوخ می‌شود. این فیلم در خارج از ایران هم می‌تواند دیده شود و اتفاقات خوبی را رقم بزند.
حضرتی در پاسخ به این سوال که آیا علاقه‌ای ندارد شغل پدر را ادامه دهد، بیان کرد: من به صورت پاره‌وقت در رسانه کار کردم و از پشت صحنه تئاتر کارم را شروع کردم و واقعا قصد ندارم سینما را کنار بگذارم.
کریمی آهنگساز فیلم درباره حجم بالای موسیقی در فیلم سینمایی «شهرک» عنوان کرد: از دید من موسیقی این اثر زیاد نیست و حضور آن در متن فیلم لازم بود.
حضرتی درباره شباهت این فیلم با سریال کره‌ای «بازی مرکب» اظهار کرد: درمرحله پیش‌تولید بودیم که سریال «بازی مرکب» پخش شد. خط روایت «شهرک» نه در «بازی مرکب» و نه در دیگر فیلم‌ها وجود ندارد. البته باید بدانیم ممکن است تشاب‌هاتی در این زمینه وجود داشته باشد.
سهیلی درباره انگیزه خود از حضور در این فیلم سینمایی گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم نه بخاطر اینکه قرار بود این کارکتر را بازی کنم، بلکه به این دلیل که قرار است مخاطبان چه برخوردی با آن داشته باشند. من وقتی فیلم را دیدم حس کردم می‌تواند با مخاطب ارتباط بگیرد.
حضرتی در مورد حس خیال در «شهرک» بیان کرد: در بستر اتفاقی که برای یک بازیگر که نقشی را می‌پذیرد این فیلم روایت می‌شود. حس خیال در این فیلم وجود دارد. از یک‌جایی مخاطب حس می‌کند یک حس غریب‌تر و واقعی‌تر درحال رخ دادن است.
حضرتی کارگردان «شهرک» در مورد میزان تاثیرگذاری فیلمش تصریح کرد: قطعا تاثیر خود را می‌گذاریم و برای من مهم است چرا که این فیلم تاثیر گذار است پس حتما باید ساخته شود.
سهیلی درباره ارتباط برقرار کردن با نقش خود در «شهرک» بیان کرد: سعی کردم لحظات را باور کنم. البته با کمک عوامل به‌ویژه علی حضرتی که خیلی به کار مسلط بود و اجازه نمی‌داد من مسیر غلط را بروم‌. ما خیلی صحبت می‌کردیم تا بتوانیم به یک درک مشترک برسیم.
حضرتی در ادامه این بحث گفت: نباید فراموش کنیم گروه بازیگران در «شهرک» درحال تمرین برای بازی در یک فیلم هستند. منطق آنالیز این فیلم با دیگر فیلم ها متفاوت است زیرا اتفاقات روی کاغذ به بازیگران داده می‌شود و شرایط فیلم کمی نسبت به سایر آثار متفاوت است.
سهیلی بازیگر «شهرک» درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد، اظهار کرد: خوشحالم که در این ۱۱ سال کنار شما بودم و از همکارانم در سایر فیلم‌ها نکات زیادی یاد گرفتم. کاندیدا شدن یا حتی بدون سیمرغ من هدف طولانی دارم که آن را ادامه می‌دهم. البته شکی نیست که جشنواره فیلم فجر را با سیمرغ دوست دارم.
حضرتی درباره امکان برقراری ارتباط «شهرک» با مخاطب بیان کرد: طیف وسیعی از مخاطبان می‌توانند با فیلم ارتباط بگیرند و اینکه هر مخاطبی از نگاه خود می‌تواند با فیلم همزادپنداری کند.
سرتیپی در ادامه این بحث گفت: من طرفدار سینمای بدنه هستم و سینمای بدون حضور مردم را دوست ندارم و نمی‌پسندم. فکر کنم مردم از فیلم سینمایی «شهرک» استقبال کنند و با آن ارتباط بگیرند چون مردم فیلم‌های متفاوت را دوست دارند.
سهیلی درباره اینکه این اثر در ویترین افتخاراتش جا دارد، اظهار کرد: از کاری که کردم، راضی هستم. توانستم مثل کسی که دور از فیلم است مخاطب فیلم باشم و این ارتباط بین من و فیلم برقرار شد.
سهیلی درباره دوئل با سینا مهراد برادرش برای کسب سیمرغ بلورین چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: سینا هم مانند من این اعتقاد را دارد که تمام جشنواره دشت سیمرغ نیست. بازی سینا فوق‌العاده بود چون با او بزرگ شدم متوجه شدم که او در شخصیت خود در فیلم سینمایی «شادروان» اصلا شبیه شخصیت خودش خارج فیلم نبود.
حضرتی درباره سوژه فیلم سینمایی «شهرک» بیان کرد: قهرمان ما با آرزوی بازیگر شدن وارد شهرک می‌شود اما اتفاقات رخ داده، ربطی به سینما ندارد. این فیلم درباره هویت و البته خارج شدن از هویت خود و تبدیل شدن به شخص دیگری است. ۲ دنیای حقیقی در فیلم داریم یکی در داخل و دیگری در خارج از «شهرک» است. فرهاد مدبر سخت تر می‌تواند زندگی گذشته را فراموش کند.
سهیلی در انتهای صحبت‌های خود اظهار کرد: از عوامل پشت دوربین به ویژه علی افشین‌‌راد تشکر می‌کنم . همه عوامل خیلی زحمت کشیدند تا فیلم به نتیجه برسد.
حضرتی درباره همکاری عوامل در شهرک اظهار کرد: موسیقی شورا کریمی بی‌نظیر بود و خیلی به لایه‌های مختلف فیلم کمک کرد. سینما جای پیچیده‌ای است و با یک کار گروهی می‌توان در آن به نتیجه رسید.
حضرتی درباره سکانس خاک کردن پدر، بیان کرد: در آن سکانسی که پدر خاک می‌شود، ما به این‌ دلیل خاک روی جنازه کفن‌پوش شده می‌ریختیم که بتوانیم حسی که در فرهاد مدبر به وجود می‌آید را ببینیم.

 

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۰ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • داریوش رفیعی؛ 64 سال پس از مرگ در اوج جوانی

    تریبون هنر: ۶۴ سال از درگذشت داریوش رفیعی، خواننده جوانمرگ موسیقی ایران گذشت. او در اوج شهرت به دلیل اعتیاد و تزریق آمپول کزار درگذشت. داریوش رفیعی در روز ۴ دی ۱۳۰۶، در بم به دنیا آمد. وی فرزند لطفعلی رفیعی، نماینده مردم بم در مجلس شورای ملی بود. پس […]

  • مشخصات کامل ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» در جشنواره فیلم فجر

    تریبون هنر: ۲۴ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر چهل‌ویکم در حالی اعلام شدند که برخلاف سال‌های قبل تاکنون خبرهای چندانی از آن‌ها منتشر نشده است. به گزارش تریبون هنر،در چند وقت اخیر پیش‌بینی‌هایی درباره فیلم‌ها و کارگردان‌هایی که ممکن است در جشنواره امسال حضور داشته باشند منتشر می‌شد اما […]

  • یادداشت «بابک صحرایی» به بهانه تولد فروغ فرخزاد
    جامعه ای که به صورت تاریخی زن را نمی شناسد
    یادداشت «بابک صحرایی» به بهانه تولد فروغ فرخزاد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شعر فروغ فرخزاد، «فریاد تنهایی» برای رسیدن به «رهایی» است. با پشتوانه ای غنی از اندیشمندی. او از محدودیت، چه در خانه و چه در جامعه، منزجر است و همین انزجار، بال پروازش می شود. او از استبداد خانه پدری، روزمره گی کنار همسری که […]

  • خبرگزاری ایرنا: دفتر موسیقی و ارشاد می خواهند که کنسرت ها شروع بشوند

    تریبون هنر: خبرگزاری ایرنا نوشت: خوانندگان پاپ درحالی این روزها برای اجرای کنسرت، دچار یک تحریم ناخواسته شده‌اند که در این سکون، هیچ عایدی نصیب آنها و مردمی که به شادی نیاز دارند، نمی‌شود. ایران، هم‌اکنون ۱۰۰ روز است که از برگزاری کنسرت موسیقی بی‌بهره است. ۲ ماه از این […]

  • پاسخ وکیل اصغر فرهادی به اتهامات ایندی‌وایر

    تریبون هنر: وکیل اصغر فرهادی با اشاره به مطالب اخیری که درباره این فیلم‌ساز در «نیویورکر» مطرح شده، گفت: ریچل اویو تقریباً تمام توضیحات و اسنادی را که اصغر فرهادی و افرادی دیگر پیرامون ادعاهای مطرح شده در مقاله به او داده شده را نادیده گرفته و حذف کرده است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad