Ad

با حضور کیوان علی محمدی، کامبیز دیرباز، شیرین اسماعیلی و ...

گزارش نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «۲۸۸۸» در جشنواره فجر

به همراه گزارش تصویری

 

تریبون هنر: نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «۲۸۸۸» در خانه جشنواره با اجرای حامد مهربانی برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی «۲۸۸۸» با حضور عوامل فیلم از جمله علی اوجی (تهیه‌کننده)، کیوان علی‌محمدی (کارگردان و نویسنده)، علی‌اکبر حیدری (کارگردان)، مهدی اسلامی (فیلم‌بردار)، نعیم مسچیان (صداگذار)، سامان احتشامی (آهنگساز)، کامران خلج (طراح گریم)، نرگس محمدی، کامبیز دیرباز، سیاوش مفیدی و شیرین اسماعیلی (بازیگران) برگزار شد.

همچنین پیشکسوتان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و افرادی مانند عبدالله نیک‌فرجام، رستمی، عتیقه‌چی، نعمت‌اللهی، براتی، زمانی، کاظمیان، پیروان، نمکی، زارع‌نژاد، خانواده آلابا محققی، فرزند تیمسار اسکندری و سایر خانواده شهدا در این مراسم حضور داشتند که به درخواست علی اوجی تهیه‌کننده فیلم؛ از طرف حضار مورد تشویق قرار گرفتند.
علی اوجی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۶۵ شهید خلبان، ۱۸۴ جاویدالاثر و ۵۷ نفر خلبان آزاده داریم. خلبان‌هایی که در تیتراژ اسامی و عکس‌هایشان بود نیز در نشست امروز حضور دارند که باعث افتخار است.
علی محمدی کارگردان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره فیلم خود بیان کرد: امیدوارم عشقی که در ۲۸۸۸ داشتیم را منعکس کرده باشیم. در نشست خبری امروز قهرمانانی حضور دارند که صحبت کردن در حضور ایشان واقعا سخت است.
سیاوش مفیدی بازیگر فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره حضور خود در این فیلم اظهار کرد: خیلی دوست داشتم بدانم نظرتان درباره این فیلم چیست. برای من افتخاری بزرگ است که در فیلمی بازی کردم که در آن از قهرمانانی حرف زده می‌شود که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. از کیوان علی محمدی و علی حیدری سپاس‌گزارم که من را انتخاب کردند.
کیوان علیمحمدی درباره تشکر عوامل فیلمش از او در نشست خبری اظهار کرد: دوستان از من تشکر می‌کنند اما در اصل من باید از آنان تشکر کنم. این دوستان حتی یک ریال هم از من نگرفتند و در فیلم حضور داشتند. از همه آنها سپاس‌گزارم.
نرگس محمدی بازیگر فیلم «۲۸۸۸» درباره نقش خود در این فیلم اظهار کرد: من ۲ یا ۳ روز سر صحنه بودم و واقعا از کار لذت بردم. از علیمحمدی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد و این نقش را به من داد. تا امروز برای دیدن این فیلم لحظه شماری می‌کردم.
سامان احتشامی آهنگساز این فیلم در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: این فیلم ادای دینی به عزیزانی است که برای این مرز و بوم خدمت کرده‌اند. از علیمحمدی سپاس‌گزارم که موسیقی این کار را به من سپرد. یک موسیقی مینیمالی ساختم که تا به حال آن را انجام نداده بودم و امیدوارم مورد رضایت قرار گرفته باشد.
مسچیان صداگذار این فیلم درباره نقش صداگذاری در فیلم سینمایی «۲۸۸۸» تصریح کرد: این فیلم یکی از بهترین تجربه‌های من بوده است‌. همچنین این فیلم رویای هر صداگذاری است چون اکثرا با صدا کار شده است.
اصلانی فیلم‌بردار فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره سختی کار خلبانان اظهار کرد: برای تمام صحنه‌ها در این فیلم فکر شده است. خوشحالم که علیمحمدی را می‌شناسم. بعد از اینکه با خلبانان آشنا شدم نگاهم به زندگی‌شان عوض شد. ۸۰ کیلو تی‌ان‌تی زیر صندلی خلبان وجود دارد و من در این چند روز فهمیدم زندگی خلبانی چیست و باید دست آنها را بوسید. درباره فیلم نیز باید بگویم هیچ پلانی آرشیوی نیست و همه سکانس‌ها را فیلمبرداری کرده‌‌ایم.
شیرین اسماعیلی بازیگر فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین بیان کرد: ما آن‌قدر فضا را حس کردیم که از ما دور نیست و این حزن و شادی در ما تنیده شده است و من خودم را در آن فضا دیده‌ام. خوشحال می‌شوم سیمرغ بگیرم اما فکر می‌کنم پیشینه‌ای نیاز دارد. با این حال بی‌رویا هم نیستم و آرزو بر جوانان عیب نیست!
علی اوجی تهیه‌کننده فیلم درباره شانس ۳ فیلمی که در جشنواره فجر امسال برای دریافت سیمرغ بلورین تدارک دیده است، بیان کرد: کار ما فیلم‌سازی است و از خوش‌اقبالی من این است که ۳ فیلمم در جشنواره امسال حضور دارد. اینکه کدام فیلم دیده شود به هیات داوران بستگی دارد ولی هر فیلمی سختی خودش را دارد.
او افزود: علی‌اکبر حیدری و کیوان علیمحمدی با کمترین امکانات تلاششان را برای «۲۸۸۸» کردند. آن‌‌ها واقعا پژوهش کردند و مستند‌هایی را دیده‌اند تا فیلم را به جشنواره برسانند. نباید فراموش کنیم اینکه ما الان اینجا راحت نشستیم و حرف می‌زنیم بخاطر تلاش این قهرمانان است. امیدوارم تلاش‌های تیممان جواب داده باشد.
حیدری دیگر کارگردان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره موضوع جنگ تحمیلی در این فیلم عنوان کرد: ما درباره وضعیت جنگ تحمیلی صحبت کردیم که هیچ کجا درباره آن صحبت نشده است. درباره آدمی که در یک اتاق تاریک نشسته و آسمان را رصد می‌کند. ۲ سال تحقیق کردیم و فهمیدیم که این بهترین وجه از جنگ است که به آن پرداخته نشده است.
کیوان علیمحمدی کارگردان این فیلم در ادامه این بحث گفت: من ششمین فیلمم را ساختم و هیچ نشست مطبوعاتی به من بد نگذشته است اما الان حالم بد است. این تیم ۳ سال زحمت کشید تا این فیلم ساخته شود. من را وارد بازی خود نکنید و اجازه دهید دیگران صحبت کنند.
در ادامه کیوان علیمحمدی با اجازه حضار نشست خبری را ترک کرد و ادامه بحث را به همکاران خود واگذار کرد.
حیدری کارگردان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره الگوبرداری از اثری دیگر عنوان کرد: از هیچ اثری الگو نگرفته‌ایم. ما از ابتدا فیلمنامه را خودمان نوشتیم.
حیدری درباره انتخاب بازیگران برای «۲۸۸۸» گفت: درباره انتخاب بازیگران باید بگویم با کسانی که لطف کردند و بازی کردند بسیار راحت بودیم. همه همراه بودند و فضایی که در کار وجود داشت باعث راحت بودن کار شده بود.
او درباره سوژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و مواجهه با جنگ گفت: ما کار ساده‌ای نداشتیم؛ یعنی کلی مدرک داشتیم و توانستیم یک موضوع را انتخاب کنیم. ما به حالت کلی عملیات‌های مهم در طول ۸ سال جنگ تحمیلی را پردازش کردیم. کار سخت‌تر را انتخاب کردیم و امیدواریم موفق بوده باشیم.
اوجی درباره به تصویر کشیدن تصویر جنگ در این فیلم تصریح کرد: کارگردانان تصمیم گرفتند از ابتدا تا انتهای جنگ را به تصویر بکشند. خیلی راحت بود اگر یک قهرمان را سوژه قرار می‌دادند اما کار سخت را انتخاب کردند و سعی کردند داستان را به این شکل روایت کنند. از پژوهش‌هایی که انجام دادیم حدود ۱۰ سوژه باقی مانده است که همه از آن‌ها قابلیت فیلم شدن را دارند.
حیدری درباره ساخت فیلم با صدای بیشتر بازیکنان نسبت به حضور فیزیکی‌شان در فیلم سینمایی «۲۸۸۸» بیان کرد: هر کارگردانی آرزو دارد فیلمی بسازد که درباره صدا باشد. در فیلم‌های جنگی ما همه چیز را می‌بینیم. ما خواستیم مخاطب تخیل کند و فکر کردیم این صداست که می‌تواند تخیل مخاطب را پرواز بدهد. ما سختی کشیدیم تا این فیلم را ساختیم. این دوستان یک ریال پول نگرفتند. کدام از شما دوستان حاضرید پول نگیرید و کار کنید؟
اوجی در ادامه این بحث گفت: باید صدای بازیگر در فیلمی که تماما صدا است، شنیده می‌شد. فرض کنید قرار است صدای عباس دوران را بشنویم پس باید یک بازیگر توانا آن را می‌گفت. ما هیچ سوءاستفاده‌ای از این کار نکردیم و پشت صحنه صداپیشگی‌ها را هم در فضای مجازی پخش کردیم و هیچ قصد سوءاستفاده‌ای نداشتیم.
اوجی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۸۸۸» در انتهای صحبت‌های خود گفت: اکثر زحمات را کیوان علیمحمدی کشیده است. من عضو خیلی کوچکی از این کار هستم. شما در جشنواره فجر پشت سر هم فیلم می‌بیند.
بعد از نشست به پاس تقدیر از ساخت این فیلم هدیه‌ای را به علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردان‌های فیلم سینمایی «۲۸۸۸» اهدا کردند.

 

تاریخ انتشار :۲۰ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad