Ad


مرد بازنده؛ ارزشِ دوباره دیدن / تریبون هنر

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: بعد از تماشای فیلم “مرد بازنده” احساس عجیبی داشتم. راستش از فیلم راضی نبودم ولی هر چه بیشتر گذشت ، بیشتر دلم خواست “مرد بازنده” را دوباره ببینم. فکر می کنم مهدویان جزو فیلمسازانی ست که حتّی فیلم های ضعیف کارنامه اش نیز ارزش دوباره تماشا کردن را دارند. اگر خاطرتان باشد چند سال پیش انتقاداتی به مراتب تند تر از مهدویان و “لاتاری” اش صورت گرفت ولی چه کسی می تواند کتمان کند که “لاتاری” هم جذابیت های خودش را داشت؟ در رابطه با “مرد بازنده” هم فکر می کنم طعم ماندگاری با فیلم همراه خواهد بود‌.
بی شک “بی رویا” را از همه ی فیلم های امسال بیشتر دوست داشتم. ایده و قصه ی بی رویا به گونه ای ست که شما با یک بار تماشا کردن نمی توانید به تمامِ روزنه هایش پی ببرید؛ حتّی اگر بدانید که این معمّا چگونه حل خواهد شد!
“علف زار” با ریتم تند و تب داغش یکی دیگر از فیلم هایی ست که می شود آن را دوباره دید و لذّت برد. مطمئن باشید هر چه بیشتر بگذرد ، بیشتر از جانب پژمان جمشیدی سورپرایز خواهیم شد. سورپرایز هایی از جنس بازی خوبش در علف زار.
و امّا موقعیّت مهدی! فیلم زیبایی که حجازی فر برای ماندگاری ساخته و یقین دارم می شود تا سال ها به تماشای آن رجوع کرد. “موقعیّت مهدی” جزو معدود آثار جشنواره چهل بود که هم رضایت مخاطب را جلب کرد و هم نگاه مثبت منتقدین را.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۰ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad