Ad

شهاب الدین در گفت و گو با تریبون هنر:

«جان جانان» شبیه هیچ آلبومی نیست

+پیشنهاد برای برگزاری کنسرت در اروپا و آمریکا دارم و پیش از عید آلبوم دیگری را منتشر می کنم

تریبون هنر: شهاب الدین یکی از خواننده های خوش صدای کشورمان است که به تازگی اولین آلبوم رسمی اش را با نام «جان جانان» روانه بازار موسیقی کرده است. شهاب الدین در طی سال های اخیر حضوری جدی و اثرگذار در عرصه موسیقی پاپ سنتی داشته و آثارش همیشه با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان موسیقی بروبرو شده اند. به بهانه انتشار آلبوم جان جانان که توسط شرکت آوای حنانه روانه بازار شده است. شهاب الدین به بهانه انتشار البوم جدیدش با سایت «تریبون هنر» به گفت و گو نشسته که در ادامه می خوانید:

موسیقی را از کجا شروع کردید؟

 

در ژنیتیک وجود دارد و آن را پرورش دادم. کلاس های مختلفی را پشت سر گذاشتم و تقریبا با تمام سازها را در شرایط آکادمیک آشنا هستم و دوره دیده ام. هر کدام را برای چند ماه. ساز زدن را دوست نداشتم و از سال هشتاد و پنج به شکل حرفه ای یادگیری را شروع کردم. آواز سنتی کار کردم و بعد از آن با استاد علیزاده، سلفژ و صداسازی را یاد گرفتم. حدود سال هشتاد و هفت بود که ساخت قطعاتم را شروع کردم. یک آلبوم تهیه کردم و از آنجا که کسی من را نمی شناخت، تصمیم داشتم کمی دیده بشوم و بعد از آن آلبوم را منتشر کنم. سراغ افرادی رفتم که با رادیو در ارتباط بودند که هزینه های عجیبی می خواستند. می گفتند ده تا بیست تا سکه بده تا کار کنیم. صرف نظر کردم و به سراغ تیتراژ رفتم و دیدم از آن بدتر است. نمی دانستم چه کار کنم و دیدم راهی غیر از ویدئو کلیپ نیست. کلیپ ساختم و با یکی دو بار پخش به حدی شناخته شدم که انگار بیست سال است کار حرفه ای انجام داده ام. البته هشدارهایی به من داده شد و کار را ادامه دادم و هفت یا هشت کلیپ از من منتشر شد.

 

 

کدامیک بیشتر مورد توجه قرار گرفت؟ در خصوص بازخورد ویدئوها بیشتر بگویید.

 

 

از سال نود ویدئوها منتشر شدند و«بردی از یادم، آینه، همه رفتند و رسیدند، چلچله» برای من بازخوردهای خوبی داشت. آهنگ شنیده شد، چهره شناخته شد و راضی بودم. در میان خواننده هایی که به اصطلاح زیرزمینی هستند، تنها کسی که دو بار پشت سر هم در تاپ تن اول شده من هستم. خودم رای دادن را هم بلد نبودم.

 

 

پیشنهاد برای فعالیت در فضای موسیقی خارج از کشور نداشتید؟

 

داشتم. گفتند بیا دوبی و دائم، هر شب برنامه اجرا کن. از آمریکا پیشنهاد داشتم و درامد خوبی هم حاصلم می شد اما به دلایل مختلفی قبول نکردم. من قوانینی برای خودم دارم و فعالیت من در چارچوب خاصی خواهد بود. چیزی که هست این است که در خارج از کشور حمایت وجود دارد و اینجا وجود ندارد.

 

 

می رسیم به انتشار آلبوم «جان جانان». کمی در خصوص آلبوم برای مخاطبین ما بگویید.

 

کارهایی که در آلبوم قرار گرفته را قبلا شنیده اید. کلا سیزده قطعه در آلبوم است که یک قطعه از آن ریمیکس است. یکی دو قطعه هم مجوز نگرفتند که امیدوارم در آلبوم بعدی قرار بگیرند. قطعات را خیلی دوست دارم با انتشار آن ها دیده بودم که مردم آن ها را دوست دارند. چهل هزار نسخه سی دی تکثیر کردیم.

 

 

با چه کسانی در این آلبوم همکاری کرده اید؟

 

در بخش زیادی از این آلبوم آقای مجید علیزاده ناظر ضبط بوده اند و ناظر تنظیم. مسائل مربوط به مراحل اخذ مجوز و پخش توسط شرکت آوای حنانه صورت گرفته است. پیام قربانی در اکثر آثار دست داشته به عنوان آهنگساز و با بابک صحرایی و افشین سرفراز به عنوان ترانه سرا در این آلبوم همکاری کردم.  چند قطعه هم که بازخوانی کارهای قدیمی است.

 

 

بازخوانی چند قطعه در کنار قطعات جدید چه فضایی را در آلبوم ایجاد کرده است؟

 

به نظر من «جان جانان» شبیه هیچ آلبومی نیست. من آلبوم خواننده ها را می خرم و با دقت گوش می کنم. این آلبوم مدل خودم است و همه کارها دلی است.

 

 

فضای موسیقی را چطور می بینید؟

 

به نظر من خواننده هایی که مجوز ندارند موفق ترند. ویدئو به شبکه های ماهواره ای می دهند و یا مثلا سایتی مثل رادیو جوان را دارند. که از این فضا به خوبی استفاده می کند.

 

 

برنامه های آینده شما چیست؟

 

پیشنهاد برای برگزاری کنسرت در اروپا و آمریکا دارم و پیش از عید آلبوم دیگری را منتشر می کنم. در این فاصله تک آهنگ هم منتشر خواهم کرد. صحبت هایی هم برای کنسرت در تهران شده و اگر همه چیز درست پیش برود اواسط زمستان روی صحنه خواهم بود.

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

 

 

 

شهاب الدین جان جانان

تاریخ انتشار :۳۱ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad