Ad


پرویز پرستویی و نوید محمدزاده و تهیه کنندگی نمایش هایی در تئاتر شهرزاد

تریبون هنر: درفصل تازه پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش های برگزیده روی صحنه می روند.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی این سالن؛ پردیس تئاتر شهرزاد فروردین ماه ۱۴۰۱ با رپرتوار نمایش های برگزیده میزبان مخاطبان خواهد بود و ۱۲ نمایش در این دوره روی صحنه خواهند رفت.

 

“پرویز پرستویی تهیه کننده یک نمایش در تئاتر شهرزاد شد”

نمایش”اول شخص مفرد” به تهیه کنندگی پرویز پرستویی پرمخاطب ترین نمایش سال۱۴۰۰ در اصفهان است که از شانزدهم فروردین در سالن شماره سه تئاترشهرزاد روی صحنه می رود. «اول شخص مفرد» به نویسندگی و کارگردانی امیدنیاز، روایتگر زندگی مردی به نام مهرداد است که زندگی او با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو شده است.
این نمایش با نگاهی خلاقانه به نقش بازیگر، و نیز از دید روانشناسی و فلسفه، به جهانِ زندگی قهرمان داستان می پردازد.

 

“نوید محمدزاده و تهیه کنندگی دو نمایش در تئاتر شهرزاد”

نوید محمدزاده نیز بهار ۱۴۰۱ با دو نمایش”شب شک”و”کریمولوژی”که تهیه کنندگی آنها را به عهده دارد،به تئاتر شهرزاد می آید.

نمایش”کریمولوژی”به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی که با دریافت چهار لوح تقدیر در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت از پانزدهم فروردین ماه در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.
این نمایش روایت مونولوگی از زندگی کریم شیره‌ای، تلخک دربار ناصرالدین شاه بود که برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

نمایش «شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده از جمله آثار برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که تندیس «بازیگر نقش اول» و «کارگردانی» را دریافت کرده است و از نیمه فروردین ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

 

“فروغ فرخزاد به تئاتر شهرزاد می آید”

بنابراین گزارش، «خانه سیاه است» نمایش که در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت، در باب زندگی و اشعار “فروغ فرخزاد” نوروز۱۴۰۱در سالن یک تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.
«خانه سیاه است» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن اردشیر و تهیه کنندگی مهدی کریم پور است از هفتم فروردین ماه به مدت ۶۰ دقیقه در ایام نوروز میزبان تماشاگران خواهد بود.

 

“بهاره رهنما با نمایش خاطره انگیز”چشم هایی که مال توست”به شهرزاد می آید”

نمایش”چشم هایی که مال توست”به نویسندگی ،کارگردانی و بازیگری بهاره رهنما یکی از نمایش های سال های اخیر است که در قالب رپرتوار نمایش های در تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. این نمایش، که در کانادا،فرانسه،اتریش و سوئد نیز روی صحنه رفته است از هشتم فروردین ماه در سالن شماره سه روی صحنه می رود.
این نمایش ماجرای زنی است که پس از به دنیاآوردن فرزندش، شوهرش او را ترک کرده و تماشاگر شاهد واگویه‌های زن خواهد بود که لحظاتی به صورت ذهنی با همسر جدا شده اش هم گفتگویی می‌کند.
این اثر با صدای شهاب حسینی و موسیقی علی زندوکیلی اجرا خواهد شد و سینا سعیدی تهیه کنندگی این اثر را برعهده دارند.

 

“نمایش “هاری”و خداحافظی هانا کامکار از تئاتر”

نمایش”هاری”به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی نیز از ۱۴ فروردین در سالن شماره دو روی صحنه می رود و آخرین حضور هانا کامکار به عنوان بازیگر روی صحنه خواهد بود.این نمایش دومین بخش از یک سه‌گانه است که بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران نگاشته شده است و در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در شش بخش کاندیدای دریافت جایزه و در بخش بازیگری به عنوان برگزیده انتخاب شد.

 

“نمایش های موفق سال۱۴۰۰ شهرزاد تمدید شدند”
نمایش”بک تو بلک”با بیش از ۳۰هزار مخاطب و پرفروش ترین اجرای سال۱۴۰۰، از هجدهم فروردین مجدد روی صحنه می رود.
در این که نمایش سجاد افشاریان نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده دارد،علاوه بر سجاد افشاریان، مهدی زندیه و نیکو بستانی نیز به‌عنوان بازیگر حضور دارند.
این نمایش قصه مواجهه آدم‌ها با تنهایی و خلوت با درون خود است.

کنسرت نمایش های”ترانه شرقی”به نویسندگی و کارگردانی جلال الدین دری و با اجرای زنده حجت اشرف زده نیز دیگر اجرای سال۱۴۰۰ است که از چهاردهم فروردین مجدد روی صحنه می رود.
رحیم نوروزی، شبنم قلی‌خانی، سمیرا حسینی، سعید زارعی، سپیده صباغ، حسین میرزاییان، آزاده سیفی، صدف بهشتی، مهدی ابراهیمی، مهدی هاشمی، رز زارع و امیرعلی دانایی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

 

“نوروز با یک نمایش کمدی از جواد انصافی”
نمایش کمدی موزیکال “خفتگان چشم باز” به کارگردانی جواد انصافی از هفتم فروردین میهمان تئاتر شهرزاد است.

پردیس تئاتر شهرزاد به مناسبت نوروز و برای اینکه سال نو حال و هوای تماشاگران برای لحظاتی هر چند کوتاه شاد و خندان شود، این نمایش را در اولویت اجرای بهار قرار داده است.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است:دو برادر متوجه می‌شوند پسر عموی آن‌ها که بسیار پول دار است در حال مرگ است و تنها وارث او همین دو برادر هستند. اما برادرها از پسر عموی خود بی خبرند و همه جا را دنبال او می‌گردند و.
جواد انصافی، علی خازنی، محمدرضا قربانی، حمید رئوف تبار، امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، رضا معراجی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

“بهار نمایش های کودک و نوجوان در پردیس تئاتر شهرزاد”

نمایش های کودک و نوجوان نیز در ایام نوروز روی صحنه می رود. بر همین اساس نمایش”هدیه کوچولو و یک روز و دو فصل” به کارگردانی رامین کهن و نمایش”حیاط خانه ما”به کارگردانی وحید خسروی نیز از چهارم فروردین در سالن شماره سه و نمایش”اپلیکیشن بابایاب”در سالن شماره دو روی صحنه می رود.

 

” تئاتر شهرزاد میزبان توفان شد”

توفان نوشته ویلیام شکسپیر به کارگردانی مصطفی کوشکی از ۱۴فروردین ماه روی صحنه تئاتر شهرزاد می رود.
این نمایش محصول بیش از یکسال تمرین در شرایط سخت کرونایی است و مهران ‌امام‌بخش، شهروز ‌دل‌افکار، احسان ‌رضوانی، سونیا ‌سرلک، کوروش ‌شاهونه، الهه ‌شه‌پرست، یعقوب ‌صباحی، حمید ‌عاشوری، ایمان ‌عبدی، محمدهادی ‌عطایی، آرش ‌فلاحت‌پیشه، محمد قلندری، محمد ‌نادری در آن ایفای نقش می کنند.

علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت شهرزاد به آدرسwww.shahrzadtheater.irمراجعه کنند و جهت تهیه بلیط ها به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۲ اسفند ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad