Ad


علیرضا پوراستاد: با صدای بلند در کوه آواز خواندم و حنجره‌ام آسیب دید

تریبون هنر: علیرضا پوراستاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره توصیه اشتباه برخی از اساتید خوانندگی که موجب آسیب دیدن صدایش شد، توضیح داد. او همچنین از محمدرضا لطفی به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین استادش نام برد.

 

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج، برنامه جشن رمضان شب گذشته با حضور علیرضا پوراستاد، خواننده و سرپرست تیم صداسازی مرکز ووکولوژی ایران روی آنتن رفت.

 

پوراستاد، پس از اجرای قطعات «عشق ادامه داد» و «کجای دنیا» درباره مشکلی که برای صدایش به وجود آمد، گفت: در گذشته برخی از استادان ناآگاه حوزه خوانندگی به هنرجویان توصیه می‌کردند که برای یادگیری خوانندگی و بهبود قدرت صدا باید کارهایی مانند آواز خواندن با صدای بلند در کوه را انجام دهند. متاسفانه من نیز از این توصیه‌ها پیروی می‌کردم اما با گذر زمان متوجه علائمی مانند گرفتگی صدا و سرفه متداوم شدم. پس از یک مدت متوجه شدم مشکلات صدایم جدی است و نیاز به درمان آن‌ها دارم. حدود دو سال با این مشکلات کلنجار رفتم و سپس ناچار به انجام عمل جراحی شدم.

 

علیرضا پوراستاد ادامه داد: تعزیه‌خوانی در خانواده ما یک مبحث ارثی است و به همین دلیل من نیز این‌ کار را انجام داده‌ام. یکی از دایی‌های من تعزیه‌خوان ماهری است که باعث شد از ۵ الی ۶ سالگی تعزیه‌خوانی را آغاز کنم و تقریبا تمامی نقش‌های تعزیه را به عنوان یک موافق‌خوان اجرا کنم. تعزیه هنر بسیار جذابی است که باعث می‌شود انسان پس از ورود به آن قادر به دل کندن از آن نباشد. من به صورت غیر رسمی همواره تعزیه‌خوانی را ادامه می‌دهم چرا که بسیار به این کار علاقه دارم.

 

وی افزود: بهترین خاطره من از ماه رمضان آن است که توانستم با اجرای مناجات در برنامه «ماه من» از شبکه سه مادرم را خوشحال کنم و حس خوبی به او بدهم.

 

او گفت: من همیشه عاشق یادگیری بودم و استادان بسیاری داشتم اما بهترین و تاثیرگذارترین استادی که ملاقات کردم محمدرضا لطفی بود که توانست به تمام آموزه‌های من شکل و شمایل درستی بدهد.

 

ویژه برنامه جشن رمضان هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید از شبکه پنج سیما پخش می شود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۸ فروردین ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad