Ad


علی اکبر رائفی پور کیست؟

تریبون هنر: علی اکبر رائفی پور با اظهارنظرهای جنجالی اش، یکی از چهره های خبرساز سال های اخیر بوده است. چهره ای که اظهارنظرهایش باعث می شود چهره های مشهور هنری و غیرهنری به او پاسخ دهند و همین اتفاق، او را تبدیل به یکی از نام هایی کرده که هرچند وقت یک بار، در صدر خبرها و حواشی قرار می گیرد.

اخیرا هم اظهار نظر او درباره فساد و تجاوز در سینمای ایران، حاشیه های بسیاری ایجاد کرده و تعدادی از هنرمندان پاسخ های تندی به او داده اند.

 

علی‌اکبر رائفی‌پور متولد سال  ۱۳۶۳ است. هرچند که با القاب دکتر و استاد از او یاد می شود اما دارای مدرک لیسانس حسابداری است. او بیشتر اظهار نظرها و گفته‌هایش را ناشی از مطالعهٔ شخصی اش می‌داند و از اصطلاح «علم نافع» برای بیان نظراتش استفاده می‌کند.

او بنیان‌گذار مؤسسه مصاف است که مخفف «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» است و موضوعات صحبت هایش را بیشتر در حوزه های شیطان‌پرستی، فراماسونری، صهیونیسم و مهدویت بیان می کند.

 

علی اکبر رائفی پور خود را پژوهشگر عرصهٔ آخرالزمان و صهیونیزم و حوزهٔ رسانه و مدرس دانشگاه و صاحب پژوهشگاه مصاف معرفی کرده‌است.

در فروردین ۱۳۹۹، مؤسسه مصاف اعلام کرد که یک «سامانه بومی شناسایی و اخلالگر ریزپرنده‌ها یا پاداسکای» ساخت ایران تولید کرده که برای حفظ آسمان کاربرد دارد. بر اساس اظهارات روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه در مسیریاب‌ها اختلال ایجاد می‌کند و امکان سقوط هواپیماهای غول‌پیکر مسافربری را ممکن می‌کند. به گفته سخنگوی روابط عمومی وزارت ارتباطات، این سامانه «خطرناک» است و «در چندماه اخیر نزدیک بود پارازیت GPS یک فاجعه ایجاد کند و منجر به سقوط یک هواپیما در یکی از فرودگاه‌ها شود.».

 

مدتی پیش روزنامه فرهیختگان در مطلبی تحلیلی درباره علی اکبر رائفی پور نوشت:

منابع مالی این مؤسسه (مصاف) مشخص نیست و مدیر سایت مصاف فردی است به نام امیرحسین رائفی‌پور ‌ که معلوم نیست چه نسبتی با علی‌اکبر رائفی‌پور دارد. این فرد رئیس هیئت‌مدیره «مهندسین صنعت اراده فردا» و عضو هیئت‌مدیره «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» است. او همچنین رئیس هیئت‌مدیره میعاد مهر مهدوی هم هست. در مؤسسه مصاف این واحد‌های درسی تدریس می‌شود: «واحد مهدویت، واحد معماری و شهرسازی، واحد سیاسی و دشمن‌شناسی، واحد امنیت غذایی، واحد موسیقی، واحد اقتصاد، واحد فِرَق و ادیان، واحد آموزش رسانه، کانال مصاف، واحد سلامت، واحد بین‌الملل و واحد خانواده».

 

در همین گزارش روزنامه فرهیختگان نحوه دسترسی رائفی‌پور به اطلاعات محرمانه، ازجمله محتوای ایمیل کاوه مدنی (متهم به جاسوسی علیه ایران)، زیر سؤال رفته است. در این گزارش آمده رائفی‌پور پاسخ نداده چگونه به ایمیل‌های محرمانه دسترسی پیدا کرده است، فقط شاکی شده که چرا ازسوی یک روزنامه انقلابی دراین‌باره مورد پرسش قرار گرفته است. او در توییتی نوشته است: «اینکه این دولت امنیتی یا به عبارتی امنیتی‌های دولت و‌ رسانه‌هایشان در ماجرای جاسوسان محیط‌زیستی دل خوشی از بنده نداشته باشند، قابل درک است! اما اینکه سخنان جاسوس فراری کاوه مدنی درباره ایمیل‌هایش از یک رسانه انقلابی‌ (فرهیختگان و تسنیم) بازتاب یابد عادی نیست و عین خیانت است».

 

رائفی پور در روزهای اخیر در پاسخ به انتقاد تند رامبد جوان، خودش را فرزند یک ارتشی معرفی کرد و نوشت:

پدرم در ارتش هشت سال برای دفاع از دین و ناموس و وطن جنگید و به ما آموخت برای این ارزش ها باید جان داد

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad