Ad


علی اکبر رائفی پور کیست؟

تریبون هنر: علی اکبر رائفی پور با اظهارنظرهای جنجالی اش، یکی از چهره های خبرساز سال های اخیر بوده است. چهره ای که اظهارنظرهایش باعث می شود چهره های مشهور هنری و غیرهنری به او پاسخ دهند و همین اتفاق، او را تبدیل به یکی از نام هایی کرده که هرچند وقت یک بار، در صدر خبرها و حواشی قرار می گیرد.

اخیرا هم اظهار نظر او درباره فساد و تجاوز در سینمای ایران، حاشیه های بسیاری ایجاد کرده و تعدادی از هنرمندان پاسخ های تندی به او داده اند.

 

علی‌اکبر رائفی‌پور متولد سال  ۱۳۶۳ است. هرچند که با القاب دکتر و استاد از او یاد می شود اما دارای مدرک لیسانس حسابداری است. او بیشتر اظهار نظرها و گفته‌هایش را ناشی از مطالعهٔ شخصی اش می‌داند و از اصطلاح «علم نافع» برای بیان نظراتش استفاده می‌کند.

او بنیان‌گذار مؤسسه مصاف است که مخفف «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» است و موضوعات صحبت هایش را بیشتر در حوزه های شیطان‌پرستی، فراماسونری، صهیونیسم و مهدویت بیان می کند.

 

علی اکبر رائفی پور خود را پژوهشگر عرصهٔ آخرالزمان و صهیونیزم و حوزهٔ رسانه و مدرس دانشگاه و صاحب پژوهشگاه مصاف معرفی کرده‌است.

در فروردین ۱۳۹۹، مؤسسه مصاف اعلام کرد که یک «سامانه بومی شناسایی و اخلالگر ریزپرنده‌ها یا پاداسکای» ساخت ایران تولید کرده که برای حفظ آسمان کاربرد دارد. بر اساس اظهارات روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه در مسیریاب‌ها اختلال ایجاد می‌کند و امکان سقوط هواپیماهای غول‌پیکر مسافربری را ممکن می‌کند. به گفته سخنگوی روابط عمومی وزارت ارتباطات، این سامانه «خطرناک» است و «در چندماه اخیر نزدیک بود پارازیت GPS یک فاجعه ایجاد کند و منجر به سقوط یک هواپیما در یکی از فرودگاه‌ها شود.».

 

مدتی پیش روزنامه فرهیختگان در مطلبی تحلیلی درباره علی اکبر رائفی پور نوشت:

منابع مالی این مؤسسه (مصاف) مشخص نیست و مدیر سایت مصاف فردی است به نام امیرحسین رائفی‌پور ‌ که معلوم نیست چه نسبتی با علی‌اکبر رائفی‌پور دارد. این فرد رئیس هیئت‌مدیره «مهندسین صنعت اراده فردا» و عضو هیئت‌مدیره «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» است. او همچنین رئیس هیئت‌مدیره میعاد مهر مهدوی هم هست. در مؤسسه مصاف این واحد‌های درسی تدریس می‌شود: «واحد مهدویت، واحد معماری و شهرسازی، واحد سیاسی و دشمن‌شناسی، واحد امنیت غذایی، واحد موسیقی، واحد اقتصاد، واحد فِرَق و ادیان، واحد آموزش رسانه، کانال مصاف، واحد سلامت، واحد بین‌الملل و واحد خانواده».

 

در همین گزارش روزنامه فرهیختگان نحوه دسترسی رائفی‌پور به اطلاعات محرمانه، ازجمله محتوای ایمیل کاوه مدنی (متهم به جاسوسی علیه ایران)، زیر سؤال رفته است. در این گزارش آمده رائفی‌پور پاسخ نداده چگونه به ایمیل‌های محرمانه دسترسی پیدا کرده است، فقط شاکی شده که چرا ازسوی یک روزنامه انقلابی دراین‌باره مورد پرسش قرار گرفته است. او در توییتی نوشته است: «اینکه این دولت امنیتی یا به عبارتی امنیتی‌های دولت و‌ رسانه‌هایشان در ماجرای جاسوسان محیط‌زیستی دل خوشی از بنده نداشته باشند، قابل درک است! اما اینکه سخنان جاسوس فراری کاوه مدنی درباره ایمیل‌هایش از یک رسانه انقلابی‌ (فرهیختگان و تسنیم) بازتاب یابد عادی نیست و عین خیانت است».

 

رائفی پور در روزهای اخیر در پاسخ به انتقاد تند رامبد جوان، خودش را فرزند یک ارتشی معرفی کرد و نوشت:

پدرم در ارتش هشت سال برای دفاع از دین و ناموس و وطن جنگید و به ما آموخت برای این ارزش ها باید جان داد

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad