Ad


علی اکبر رائفی پور کیست؟

تریبون هنر: علی اکبر رائفی پور با اظهارنظرهای جنجالی اش، یکی از چهره های خبرساز سال های اخیر بوده است. چهره ای که اظهارنظرهایش باعث می شود چهره های مشهور هنری و غیرهنری به او پاسخ دهند و همین اتفاق، او را تبدیل به یکی از نام هایی کرده که هرچند وقت یک بار، در صدر خبرها و حواشی قرار می گیرد.

اخیرا هم اظهار نظر او درباره فساد و تجاوز در سینمای ایران، حاشیه های بسیاری ایجاد کرده و تعدادی از هنرمندان پاسخ های تندی به او داده اند.

 

علی‌اکبر رائفی‌پور متولد سال  ۱۳۶۳ است. هرچند که با القاب دکتر و استاد از او یاد می شود اما دارای مدرک لیسانس حسابداری است. او بیشتر اظهار نظرها و گفته‌هایش را ناشی از مطالعهٔ شخصی اش می‌داند و از اصطلاح «علم نافع» برای بیان نظراتش استفاده می‌کند.

او بنیان‌گذار مؤسسه مصاف است که مخفف «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» است و موضوعات صحبت هایش را بیشتر در حوزه های شیطان‌پرستی، فراماسونری، صهیونیسم و مهدویت بیان می کند.

 

علی اکبر رائفی پور خود را پژوهشگر عرصهٔ آخرالزمان و صهیونیزم و حوزهٔ رسانه و مدرس دانشگاه و صاحب پژوهشگاه مصاف معرفی کرده‌است.

در فروردین ۱۳۹۹، مؤسسه مصاف اعلام کرد که یک «سامانه بومی شناسایی و اخلالگر ریزپرنده‌ها یا پاداسکای» ساخت ایران تولید کرده که برای حفظ آسمان کاربرد دارد. بر اساس اظهارات روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه در مسیریاب‌ها اختلال ایجاد می‌کند و امکان سقوط هواپیماهای غول‌پیکر مسافربری را ممکن می‌کند. به گفته سخنگوی روابط عمومی وزارت ارتباطات، این سامانه «خطرناک» است و «در چندماه اخیر نزدیک بود پارازیت GPS یک فاجعه ایجاد کند و منجر به سقوط یک هواپیما در یکی از فرودگاه‌ها شود.».

 

مدتی پیش روزنامه فرهیختگان در مطلبی تحلیلی درباره علی اکبر رائفی پور نوشت:

منابع مالی این مؤسسه (مصاف) مشخص نیست و مدیر سایت مصاف فردی است به نام امیرحسین رائفی‌پور ‌ که معلوم نیست چه نسبتی با علی‌اکبر رائفی‌پور دارد. این فرد رئیس هیئت‌مدیره «مهندسین صنعت اراده فردا» و عضو هیئت‌مدیره «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» است. او همچنین رئیس هیئت‌مدیره میعاد مهر مهدوی هم هست. در مؤسسه مصاف این واحد‌های درسی تدریس می‌شود: «واحد مهدویت، واحد معماری و شهرسازی، واحد سیاسی و دشمن‌شناسی، واحد امنیت غذایی، واحد موسیقی، واحد اقتصاد، واحد فِرَق و ادیان، واحد آموزش رسانه، کانال مصاف، واحد سلامت، واحد بین‌الملل و واحد خانواده».

 

در همین گزارش روزنامه فرهیختگان نحوه دسترسی رائفی‌پور به اطلاعات محرمانه، ازجمله محتوای ایمیل کاوه مدنی (متهم به جاسوسی علیه ایران)، زیر سؤال رفته است. در این گزارش آمده رائفی‌پور پاسخ نداده چگونه به ایمیل‌های محرمانه دسترسی پیدا کرده است، فقط شاکی شده که چرا ازسوی یک روزنامه انقلابی دراین‌باره مورد پرسش قرار گرفته است. او در توییتی نوشته است: «اینکه این دولت امنیتی یا به عبارتی امنیتی‌های دولت و‌ رسانه‌هایشان در ماجرای جاسوسان محیط‌زیستی دل خوشی از بنده نداشته باشند، قابل درک است! اما اینکه سخنان جاسوس فراری کاوه مدنی درباره ایمیل‌هایش از یک رسانه انقلابی‌ (فرهیختگان و تسنیم) بازتاب یابد عادی نیست و عین خیانت است».

 

رائفی پور در روزهای اخیر در پاسخ به انتقاد تند رامبد جوان، خودش را فرزند یک ارتشی معرفی کرد و نوشت:

پدرم در ارتش هشت سال برای دفاع از دین و ناموس و وطن جنگید و به ما آموخت برای این ارزش ها باید جان داد

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad