Ad


توقف نمایش فیلم «بانوی بهشت» به دلیل توهین به حضرت زهرا (س)

مکارم شیرازی: دیدن این فیلم گناه کبیره است

تریبون هنر: نمایش فیلم موهن «بانوی بهشت» (The Lady of Heaven) به دلیل توهین به حضرت زهرا (س) متوقف شد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از گاردین، سینمای زنجیره‌ای «Cineworld» در بریتانیا تمام نمایش‌های فیلمی کفرآمیز درباره دختر پیامبر اکرم (ص) را پس از اعتراضات فعالان مسلمان لغو کرد.

 

این سینمای زنجیره‌ای اعلام کرده تصمیم به لغو تمام نمایش‌های فیلم «بانوی بهشت» را در راستای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان خود اتخاد کرده است.

تهیه‌کننده این فیلم نیز در حالی که حقوق معترضان برای ابراز نارضایتی خود دفاع کرد، اما گفت که این اقدام برخلاف ارزش‌های بریتانیاست که فیلم به طور کامل متوقف شود.

 

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد ۲۰۰ مسلمان علیه فیلم تفرقه‌آمیز «بانوی بهشت» در خارج از سینمای «Cineworld» در بیرمنگام انگلستان دست به تظاهرات اعتراضی زدند. همچنین پس از حضور ۱۰۰ معترض در شعبه این سینما در بولتون نیز نمایش این فیلم لغو شد و رئیس شورای مساجد بولتون هم خواستار لغو نمایش این فیلم شده و اعلام کرده که این فیلم بر پایه ایدئولوژی فرقه‌ای است و ماهیت توهین آمیز برای جامعه مسلمانان دارد.

 

فیلم «بانوی بهشت» که از جمعه گذشته در بریتانیا اکران شده ادعا می‌کند که اولین فیلمی است که چهره پیامبر اسلام (ص) را به نمایش گذاشته است اما در نقد نشریه گاردین برای این فیلم آمده که هیچ بازیگری به تنهایی نقش پیامبر (ص) یا هیچ یک از شخصیت‌های مقدس دیگر اطرافیانش را ایفا نمی کند و چهره‌های ایشان که اغلب به صورت نور زیاد نشان داده می‌شود، توسط کامپیوتر تولید شده است.

 

تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر طوماری را برای حذف این فیلم از تمام سینماهای بریتانیا امضا کرده‌اند.

سخنگوی کمپانی «Cineworld» در این یاره توضیح داده است: با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به نمایش فیلم «بانوی بهشت»، تصمیم گرفتیم نمایش های آینده این فیلم را در سراسر کشور لغو کنیم. این فیلم قرار بود در برادفورد، بیرمنگام، بولتون، لندن، گلاسکو سیلوربرن، میلتون کینز، شفیلد و ولورهمپتون نمایش داده شود.

 

سایت اسلامی «۵Pillars» در نقد و بررسی فیلم «بانوی بهشت» با اننقاد شدید نسبت به محتوای این فیلم آورده که در آن سه تن از نزدیک‌ترین یاران پیامبر (ص) را با گروه‌تکفیری داعش مقایسه شده‌اند.

 

ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی هر گونه کمک به تهیه، نشر و تماشای این فیلم را گناه کبیره دانست. در پاسخ این استفتا، سازندگان فیلم، دشمنان اسلام خوانده شده و آمده است که افراد حامی چنین فیلم‌های تفرقه‌انگیز از شیعیان نیستند و پیام آنها نیز پیام اسلام و شیعه نیست

 

بانوی بهشت، روایت دو داستان با فاصله ۱۴۰۰ سال است؛ بر این اساس، بعد از اینکه کودکی عراقی در کشوری جنگ‌زده، مادر خود را از دست می‌دهد، با شنیدن ماجرایی تاریخی دربارهٔ حضرت فاطمه(س) که از یک زن سالمند شیعه روایت می‌شود، اهمیت و قدرت صبر را می‌آموزد.

این فیلم در خلال نمایش جنایات گروه داعش، به وقایعی تاریخی همچون واقعه غدیر خم، هجوم به خانه حضرت علی(ع)، آتش زدن درِ خانه، و شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد.

 

در فیلم بانوی بهشت،‌ چهره پیامبر(ص) و امام علی(ع) بدون هاله‌ای از نور و به صورت واضح نشان داده شده است؛ اما چهره حضرت فاطمه(س) در آن نمایان نیست.

گفته شده فیلم القا کننده این تحلیل است که داعش از اندیشه اهل سنت نشأت گرفته و هدف آن نیز غیرممکن دانستن وحدت میان شیعه و اهل سنت است.

 

این فیلم در خلال نمایش جنایات گروه داعش، به وقایعی تاریخی همچون واقعه غدیر خم، هجوم به خانه حضرت علی(ع)، آتش زدن درِ خانه، و شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد.

این فیلم، در مراحل پیش‌ساخت، مورد انتقاد و واکنش تعدادی از عالمان و مراجع تقلید شیعه قرار گرفت. برخی از عالمان شیعه، کمک به ساخت، پخش و دیدن این فیلم را حرام اعلام کرده و آن را عاملی تفرقه‌افکن بین شیعیان و اهل سنت دانسته‌اند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۸ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad