Ad

لیدرهای کمپین me too به دادگاه می‌روند

شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو به دلیل اتهام آزار جنسی

تریبون هنر: حبیب رضایی به دلیل اتهام آزار جنسی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو شکایت کرد.

این اتهام توسط صفحه me_too_movement_iran به حبیب رضایی وارد شده و مورد حمایت و تایید ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو قرار گرفته است. ترانه علیدوستی یکی از اعضای کمیته مستقل پنج نفره موسوم به جنبش می تو در ایران نیز است.

 

در نشست خبری «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه امروز در روز سه شنبه ۱۷ خرداد که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. ستایشی در واکنش به ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی پیرامون تعرض به برخی سینماگران گفت: امروز از طرف فردی که به او اتهام تعرض زده بودند شکایتی صورت گرفته است. دستگاه قضا به دور از هیاهو پرونده را بررسی و تصمیم گیری لازم را اتخاذ خواهد کرد. بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضاییه تا روز گذشته هیچ شکایتی از سوی «بازیگرانی که مدعی بودند مورد تعرض قرار گرفته‌اند» ثبت نشده است.

پیگیری‌های صورت گرفته پس از گفته های سخنگوی قوه قضاییه حاکی از آن است که حبیب‌رضایی یکی از افراد مورد اتهام جنبش می‌تو (Me_too) از دو بازیگر زن سینما و تلویزیون طرح شکایت کرده است.

 

جنبش ۸۰۰ زن برخواسته از افشاگری‌های صورت گرفته در صفحه‌ اینستاگرامی me_too_movement_iran است. این صفحه توسط شقایق نوروزی بازیگر سابق سینما که از مدت‌ها قبل از ایران مهاجرت کرده و در خارج از کشور زندگی می‌کند، اداره می‌شود.

در ادامه روند فعالیت‌های این صفحه و انتشار روایت‌های آزار جنسی بدون انتشار نام فرد آزار دیده، پس از آنکه ۵ روایت درباره یکی از بازیگران سینما منتشر شد، سمیه‌میرشمسی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینما روایتی را علیه فرهاد اصلانی منتشر کرد که در این صفحه بازنشر شد. گفته می شود فرهاد اصلانی بازیگر مورد هدف صفحه me_too_movement_iran است.

 

پیامد انتشار این روایت به تشکیل جنبش ۸۰۰ زن منجر شد. ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد، هانیه توسلی و مارال جیرانی هیات پنج‌نفره هدایت این جنبش را تشکیل و بیانیه‌ای را قبل از برگزاری جشنواره فیلم کن صادر کردند.

 

پس از تشکیل این جنبش و هیات پنج نفره دامنه حواشی این جنبش به شدت افزایش یافت. در روزهای قبل از برگزاری جشنواره کن «شبنم فرشادجو» با انتشار پستی با استفاده از تصاویر صفحه افراد مورد اتهام صفحه اینستاگرام me_too_movement_iran منتشر کرد و ترانه علیدوستی با بازنشر استوری فرشادجو از او حمایت کرد.

 

در این مدت کتایون ریاحی نیز یادداشتی درباره سعید پورصمیمی منتشر و اعلام کرد ۲۵ سال پیش توسط او مورد تعرض قرار گرفته است. در این مدت افشاگری هایی نیز در مورد مهدی کوشکی صورت گرفت و عنوان شد او مدتی پیش نیز به دلیل شکایت های صورت گرفته به اتهام آزار جنسی، دو سال از سوی خانه تئاتر ممنوع از کارگردانی در تئاتر شده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۸ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad