Ad

برای این توهین آشکار پول می دهند و هلهله سر می کشند

انتقاد شدید کورش یغمایی از فالش خواندن خواننده های داخل و خارج ایران

تریبون هنر: کورش یغمایی با انتشار یادداشتی از ضعف خوانندگی و فالش خواندن برخی از خواننده های موسیقی ایران به تندی انتقاد کرد و گفت: برای فالش خواندن خواننده و این توهین آشکار پول می دهند و هلهله سر می کشند

به گزارش تریبون هنر، کورش یغمایی، خواننده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایران، برخی رسانه ها را عامل شهرت و موفقیت نادرست خواننده هایی دانست که با اصول خوانندگی آشنایی ندارند.

او در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

در پاسخ به رسانه های درون و برون کشور که میدان را خالی پنداشته اند و بدون آگاهی از معنی و مفهوم و تعریف هنر و هنرمند هر شخص را بدون داشتن هرگونه شایستگی لازم و کافی از مجری برنامه گرفته تا خواننده و نوازنده و بازیگر و … را با ترفند و شگردهای تبلیغاتی خود در جایگاه شریف هنرمند جا می زنند لازم می دانم بگوییم که اگر این ادعاهای شما شوخی بود ما هم به شوخی می گرفتیم اما اکنون که آنها را جدی گرفته اید ما باز آنها را به شوخی می گیریم.

 

کورش یغمایی در ادامه نوشته است:

کج روی در موزیک ما از هنگامی آغاز شد که رسانه هایی که خود برآمده از عوام بودند الگوهایی را گزینش و تبلیغ کردند که از نظر موزیک و منش و اخلاق هنری تربیت نشده بودند.

اگر در جزیره آدمخواران هم خواننده ای برآمده از خودشان در مراسم و جشن های جاری معمول، خارج از نت (فالش) بخواند، بی تردید مخاطبانش برای اعتراض به توهین به خود و آزار حس شنوایی شان آن خواننده را به زیر می کشند و او را خواهند خورد. اما در درون و برون ایران برای این توهین آشکار پول هم می دهند و هلهله هم سر می دهند.

 

کورش یغمایی در پایان اظهار داشته:

من هیچگاه از مردم به دلیل ناآشنایی با موزیک استاندارد و ارزشمند گله و شکایتی ندارم چون نه تنها در خور سرزنش نیستند بلکه خود از ستمدیدگان جامعه می باشند چون هر فرد از صفر سالگی خود را با ناهنجاری ها و بدآموزی ها و تضادهای فرهنگی همان جامعه هماهنگ می سازد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

 

تاریخ انتشار :۲۹ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad