Ad


بلیت کنسرت ها در بازار سیاه: قیمت یک بلیت به دو میلیون تومان رسید

تریبون هنر: رونق کنسرت ها بازار سیاه پرسودی برای دلال ها ایجاد کرده است.

به گزارش تریبون هنر، بلیت کنسرت های موسیقی سر از بازار سیاه درآورده و قیمت ها تا دو میلیون تومان رسیده است.

ماجرا از این قرار است که وقتی سامانه خرید بلیت باز می‌شود، دلال آن را با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌خرد و پس از آن که بلیت های آن کنسرت به اتمام رسیدند دلال وارد عمل می شود و به مخاطب مشتاقی که می خواهد به هر طریقی شده در کنسرت خواننده محبوبش حضور یابد، این بلیت ها را به چندین برابر قیمت می فروشد.

قضیه شاید در ابتدا غیرقابل باور باشد اما نگاهی به وب سایت های خرید و فروش آنلاین، نتایج عجیبی را به همراه دارد. در این وب سایت ها بلیت های کنسرت ها به قیمت هایی چندین برابر قیمت اصلی به فروش گذاشته می شوند و در مدت زمان اندکی خریداری می شوند و به اتمام می رسند.

 

در هفته گذشته بلیت‌های ۳۰ سانس از کنسرت‌های همایون شجریان در حالی به فروش رفت که بسیاری از طرفداران این خواننده موفق به تهیه بلیت نشدند. این در حالی است که همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها، سامانه اینترنتی فروش بلیت این کنسرت از کار افتاد و فروش بلیت‌ها نیز متوقف شد. قیمت ۳ بلیت در جایگاه E همکف در بازار سیاه ۲میلیون و هفتصد هزار تومان اعلام شد درصورتی که قیمت بلیت این جایگاه در سامانه، ۳۸۵ هزار تومان ثبت شده بود. البته قیمت بلیت در جایگاه B هم در بازار سیاه به هرعدد یک میلیون تومان رسیده بود.

همایون شجریان برای جلوگیری از فروش بلیت در بازار سیاه سانس های کنسرت خود را افزایش داد و از ۱۷ سانس به ۳۰ سانس رساند اما این حرکت هم باعث عدم ورود بلیت های کنسرتش به بازار سیاه نشد.
همایون شجریان در یادداشتی اعلام کرد: خواهشمندم از خرید بلیت از سایت‌های دیگر و با قیمت گزاف خودداری فرمایید. عزیزان به غیر از روزهای اول، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه که شروع مجدد ارائه بلیت آنها متعاقباً اعلام خواهد شد، با تمدید روزهای بیشتر کنسرت تاریخ‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و هفدهم، هجدهم و نوزدهم تیرماه نیز برای حضور شما علاقه‌مندان به آنها اضافه خواهد شد.»

با وجود همه این تمهیدات، بلیت‌های این کنسرت سر از بازار سیاه درآورده و با قیمت‌های نامعقولی در حال خریدوفروش است. اگر سری به یکی از وب‌سایت‌های خرید و فروش آنلاین بزنید، آگهی‌های فروش بلیت‌های این کنسرت را پیدا می‌کنید.

 

اگر کلمه بلیت را در سایت‌های آگهی آنلاین سرچ کنید می بینید فقط کنسرت همایون شجریان نیست که توسط دلالن وارد بازار سیاه شده است. در حال حاضر بلیت کنسرت های علیرضا عصار، فرزاد فرزین، علیرضا طلیسچی، گرشا رضایی، بهنام بانی و حجت اشرف‌زاده هم درگیر این ماجرا شده و وارد بازار سیاه شده اند.

 

قیمت‌هایی که در سایت آگهی آنلاین برای کنسرت عصار و فرزین تعیین شده، ۱۵۰ هزارتومان با قیمت واقعی فاصله دارد. قیمت بلیت گرشا رضایی در ردیف اول دانه‌ای یک میلیون تومان و ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت بلیت برای کنسرت حجت اشرف‌زاده نیز به دانه‌ای دو میلیون تومان رسیده است

در حالی قیمت هر بلیت کنسرت حجت اشرف‌زاده در بازار سیاه ۲ میلیون تومان است که قیمت کنسرت ابراهیم حامدی با نام هنری ابی از ۶۹ دلار شروع می‌شود و تا ۴۳۳ دلار ادامه دارد.

نکته اصلی ماجرا این است که قیمت بلیت کنسرت ابراهیم حامدی در کالیفرنیا با دلار ۲۸ هزارتومانی، معادل یک میلیون و ۹۳۲ هزار تومان است، اما قیمت کنسرت یک خواننده ایرانی در کشور خودش هر عدد ۲ میلیون تومان است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad