Ad


وزیر ارشاد: جایی که قانون نقض می شود محل خط قرمز ماست

تریبون هنر: محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایی که قانون نقش می شود محل خط قرمز ماست.

به گزارش تریبون هنر، محمدمهدی اسماعیلی، ۱۴ تیر ماه پس از برگزاری مراسم تقدیر از شایستگان تقدیر جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیحاتی در زمینۀ توقیف برخی نمایش‌ها بیان کرد:

نمایش «مخاطب» که متوقف شد، پس از این‌که اشکالاتش برطرف شد، تا انتها اجرا شد. در همۀ بحث‌ها تمکین به قانون و اجرای قانون را داریم. جایی که قانون نقض می‌شود، محل خط قرمز ماست. کسی که از ما مجوز می‌گیرد، باید مطمئن باشد کارش اجرا می‌شود، مگر این‌که در اجرا از آن مجوز تخطی کند. مثلا در تئاتر که اجرای زنده دارد، ممکن است این اتفاق بیفتد. یا در موسیقی با شروطی مجوز داده می‌شود، باید در اجرا هم دقت لازم اتفاق بیفتد.

 

او سپس با بیان این‌که آنچه مجوز می‌گیرد، همان باید ساخته شود و ما از همان حمایت می‌کنیم، افزود: سالی نزدیک به ۱۰هزار مجوز تئاتر می‌دهیم. یک مورد یک اشکالی پیدا می‌کند، همان برجسته می‌شود. ما با نقص برخورد می‌کنیم.

 

وزیر ارشاد گفت: اگر ما معتقدیم که ایران عزیز ما پر و آکنده از شخصیت‌های علمی و فرهنگی است که در حوزه‌های محلی و منطقه‌ای می‌درخشند، وظیفۀ ما تجلیل از آن‌ها و الگو قرار دادن‌شان است. مثلا من به استان آذربایجان غربی رفتم، در یکی از روستاهای سردشت به منزل یکی از استاد مسلم موسیقی مقامی کُرد، اهل سنت ۱۰۷ساله رفتم و نشان درجۀ یک هنر را هم هفتۀ بعد برای ایشان فرستادم. آیا این نشست با افرادی است که شان هنر را پایین می‌آورند؟ یا پدر شهید ۸۶ساله که در شهرضای اصفهان در یک مزرعه زندگی می‌کند. ما باید از این‌ افراد تجلیل کنیم.

 

او همچنین با بیان این‌که وقتی می‌گوییم عدالت فرهنگی، یعنی برنامۀ دولت همین است که از همه حمایت کنیم، اظهار کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزۀ فرهنگ و هنر را از بهمن سال گذشته راه‌اندازی کردیم. در حالی‌که خیلی از این مسائل را رسانه‌ای نکرده‌ایم. اما اکنون بیش از ۳۸هزار نفر در آن آموزش می‌بینند. ما به این‌جا متوقف نشدیم. ما به درس‌آموختگان این مرکز مجوز آموزش می‌دهیم و این اقتصاد فرهنگ و هنر را در این مناطق تقویت می‌کند.

 

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران دربارۀ ساخت فیلم‌های سینمایی استراتژیک در جشنوارۀ فیلم فجر پیش رو نیز گفت: روزانه این بحث را دنبال می‌کنم. شورای ویژه‌ای را در بنیاد فارابی تشکیل دادیم و همین حالا پروژه‌های متعددی شروع شده است. ان شاالله امسال در جشنواره فیلم فجر همۀ آن حرف‌هایی را که دربارۀ تولید فیلم‌های فاخر زده‌ایم، جامع عمل می‌پوشاند و همۀ پیش‌شرط‌هایش را فراهم کرده‌ایم. یک جشنوارۀ متفاوت و نزدیک به آرمان‌هایی که در حوزۀ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم را شاهد خواهیم بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به این‌که حوزۀ فرهنگ به شدت مورد استقبال مردم است، اشاره کرد و به توضیحاتی نیز دربارۀ نهضت بازگشت به مسجد پرداخت.

اسماعیلی در پایان به خبرنگاران وعده داد تا آمارهای نمایشگاه مجازی کتاب گذشته با جزئیات منتشر شود

 

بیشتر بخوانید:

دفاع وزیر ارشاد از توقیف فیلم برادران لیلا

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۴ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad