Ad


پاسخ محمد معتمدی به حواشی پلی بک بودن کنسرتش در یزد

تریبون هنر: محمد معتمدی به حواشی پلی بک بودن کنسرتش در یزد واکنش نشان داد و اعلام کرد: فقط صدای سازهای ویولن با روش های جدید تقویت شدند و به جز بخشی از صدای ویولن ها، اجرای من و تمام نوازنده های سازهای دیگر به صورت زنده انجام شده است.

 

به گزارش تریبون هنر، در روزهای اخیر خبری مبنی بر پلی بک بودن کنسرت محمد معتمدی در یزد منتشر شد و حاشیه هایی را ایجاد کرد. به همین خاطر محمد معتمدی در گفت گویی اعلام کرد:

 

در زمستان سال ۱۴۰۰ ما تصمیم گرفتیم کنسرتی را در یزد برگزار کنیم. برگزار کننده کنسرت لیست نوازندگان را از من خواست و ما هم یک ارکستر تقریبا ۲۴، ۲۵ نفره را معرفی کردیم. بعد از چند روز به من زنگ زدند و گفتند ما اسپانسر مالی نداریم و نمی توانیم هزینه این تعداد نوازنده را تامین کنیم به همین خاطر تعداد نوازنده ها را کم کنیم. عمده نوازنده های لیست ارسالی ما، نوازنده ویولن بودند. کنسرت گذار به من پیشنهاد داد که از نوازنده های ویولن یزد استفاده کنیم. من خیلی استقبال کردم و رهبر اکسترم هم گفت که امکان پذیر است.

 

محمد معتمدی در ادامه گفت: با توجه به اینکه نوازنده های یزد انصافا نوازنده های بسیار خوبی هستند، رهبر ارکسترم پیشنهاد داد ما برای اولین بار بیایم از روشی استفاده کنیم که تعداد نوازنده هایمان کمتر باشد و در زیرصدای ساز ویولن با روش های امروزی، یک مقدار صدای ویولن ها را تقویت کنیم تا صدایشان بیشتر از آن چه که نوازنده ها می نوازند، شنیده شود. به این ترتیب ما مجددا با دوستان مشورت کردیم و این روش تایید شد و همان موقع رهبر ارکستر نت ها را برای دوستان نوازنده یزدی فرستادند و توضیح دادند که قرار است به چه صورتی اجرا کنیم. رهبر ارکستر به دوستان یزدی گفت که شما صدای سازتان هست و در صرفا در زیر صدای سازهای ویولن، صدا تقویت خواهد شد.

 

محمد معتمدی در ادامه گفت و گویش با موسیقی ما اظهار داشت: کنسرت یزد ما در آن تاریخ کنسل شد و برگزار نشد.گذشت تا شش ماه بعد، که الان باشد، قرار شد کنسرت یزد را برگزار کنیم. دوستان نوازنده بر این باور بودند که قرار است در کنسرت حضور داشته باشند منتها رهبر ارکستر گروهش را کنسل کرده بود و یک گروه دیگری را جمع آوری کرده بود و اتفاقا ما چند نوازنده ویولن دعوت کرده بودیم. این را هم بگویم که با وجود حضور این نوازنده های ویولن، همچنان قرار بود که صدای ویولن ها در کنسرت، تقویت شود چون کارهای من به شکلی هستند که بر مبنای ارکستر زهی نوشته شده اند یعنی اگر ۱۷، ۱۸ تا نوازنده ویولن نباشند اصطلاحا صدا نمی دهد. ما در جریان نبودیم که دوستان نوازنده یزد بر این باورند که با ما نیستند. طفلک ها چند ماه هم تمرین کرده بودند ولی ما خبر نداشتیم. شب کنسرت تهیه کننده تماس گرفت و گفت که آقای معتمدی رهبر ارکستر شما می گوید ما خودمان نوازنده ویولن داریم و به همین خاطر نوازنده های یزدی نمی توانند در ارکستر حضور داشته باشند و این خیلی بد است چون این طفلک ها خیلی زحمت کشیده اند و خیلی هم نوازنده های خوبی هستند و اگر می شود اجازه بدهید که این دوستان در ارکستر بنشینند.

 

خواننده برجسته موسیقی ایران افزود: من خواستم یک مقدار به روش کدخدامنشی این مساله را حل کنم چون می توانستیم کنسل کنیم و کنسرت را به تعویق بیندازیم تا این مساله حل بشود. ما عملا امکان هماهنگی با نوازنده های یزدی را نداشتیم چون صبح به یزد می رسیدیم و فرصت تمرین نداشتیم کما اینکه گروه ما هم جدید شده بود و چند نوازنده ویولن داشتیم. از رهبر ارکستر خواهش کردم که نوازنده های ساز ویولن یزد هم در کنسرت کنار ما بنشینند که ۵،۶ نفر بودند. به این ترتیب در کنسرت کنار ما نشستند ولی چون هیچ تمرینی با هم نداشتیم صدابردار و رهبر ارکستر تصمیم می گیرند که زیرصدای ارکستر که تقویت صدای ویولن است را بیشتر کنند و میکروفون را از دوستان نوازنده یزدی دورتر بگذارند

 

معتمدی در ادامه بیان کرد: به خاطر همین اتفاق دوستان نوازنده یزدی طی صحبت هایی که با هم کرده اند که من در جریانش نیستم، گویا یک مقدار از این مساله دلخور و ناراحت شده اند و یک دوست عزیزی در یزد مطلبی را منتشر می کند. این مساله کاملا «رو» بوده و ما از ۶ ماه قبل به همه این دوستان در یزد گفته بودیم که چون نمی توانیم به تعداد کافی نوازنده ویولن داشته باشیم، رهبر ارکستر تصمیم گرفته که با روش های جدید صدای سازهای ویولن را تقویت کند. من هم برای اولین بار در زندگی ام ارکسترم را به این شکل روی صحنه بردم.

 

محمد معتمدی در پایان گفت:‌به جز بخشی از صدای ویولن ها، تمام نوازنده های سازهای دیگر اجرایشان به صورت زنده انجام شده است. نوازنده های پیانو، ویلنسل، تار، پرکاشن، درام و خود بنده، همگی به صورت زنده اچرا کرده ایم. حتی نوازنده تار ما، جناب آقای احدی، چون قطعات ما در کوک مختلف اجرا می شود، با خود دوستان یزدی هماهنگ کرد تا دو عدد تار در کنسرت داشته باشد تا بین اجرا کوک سازش را عوض نکند. این در واقع کل ماجراست

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ تیر ۱۴۰۱

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad