Ad


پیتوک

سید مجید صالحی

کارگردان: سید مجید صالحی
تهیه‌کننده: سید محمد قاضی
نویسنده: امیررضا نوری‌پرتو – صادق خوشحال

بازیگران:
هادی حجازی فر، مهتاب کرامتی، حسن پورشیرازی، الناز حبیبی، احسان بذلی، شاهرخ فروتنیان، شیرین آقا کاشی

 

خلاصه داستان:

جوانی اهلِ جنوبِ شهرِ تهران- به نامِ «علا» (احسان بذلی) از گذشته‌ای نَه‌چندان دور زخمی بزرگ و شخصی را با خود یدک می‌کِشد؛ زخمی که همراه است با یک آبروریزی و سرشکستگیِ بزرگِ خانوادگی.

«علا» و مادرش (شیرین آقاکاشی) و نیز خواهرِ کوچک‌ترش «نگار» (ترمه فرح‌مرزی) زیرِ یوغِ «جاوید» (حسن پورشیرازی)- عموی گاراژدارِ «علا» زندگیِ نَه‌چندان راحتی را سپری می‌کنند؛ هرچند که «جاوید» هزینه‌های زندگیِ «علا» و خانواده‌اش را تأمین می‌کند.

«علا» پس از پایانِ دورانِ خدمتِ سربازی‌اش تصمیم می‌گیرد خود را از دیدِ مالی و طبقاتی بالا بکِشد. این تصمیم، به آشناییِ «علا» با زنی میانسال و بیوه به نامِ «فروغ» (مهتاب کرامتی) که با پدرش (شاهرخ فروتنیان) زندگی می‌کند می‌انجامد و سبب می‌شود که این پسرِ جوان در برابرِ «مهام مالکی» (هادی حجازی‌فر) همسرِ پیشین و ثروتمند و قدرت‌طلبِ «فروغ» بایستد. در سوی دیگرِ ماجرا، «رؤیا» (الناز حبیبی)- دخترعموی «علا» حضور دارد که دیوانه‌وار عاشقِ اوست.

قرارگرفتنِ «علا» در موقعیتی پُر از جدال و کِشمَکش، زندگیِ او را به مسیری تازه و پیش‌بینی‌نشده و پُر اُفت و خیز هدایت می‌کند؛ مسیری که هم با عشق همراه است و هم با کینه و خشم و انتقام؛ و البته، در ادامهٔ این راه و با پیشرویِ بیشترِ قهرمانِ داستان در دلِ این موقعیتِ عاشقانه و پُرتعلیق، رازهایی غافل‌گیرکننده از گذشتهٔ تاریکِ زندگیِ خانوادگیِ «علا» فاش می‌شود که سرانجام او ناگزیر می‌شود تردیدها را کنار بگذارد و به تصمیمی بزرگ روی آوَرَد…

موسیقی: کارن همایون‌فر
فیلم‌بردار: روزبه رایگا
تدوین‌گر: کاوه ایمانی
توزیع‌کننده: گویا فیلم
تاریخ‌های انتشار
۱۵ تیر ۱۴۰۱

 

پوستر فیلم

 

 

عکس های فیلم

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۱ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad