Ad


نوید محمدزاده در جشنواره ونیز: ممنوع الکار نیستم

تریبون هنر: نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم «شب، داخلی، دیوار» در جشنواره ونیز گفت: درباره ممنوع الکار بودنم هیچ چیزی به صورت رسمی به من اعلام نشده و در حال حاضر مشغول بازی در سریال «آکتور» هستم

به گزارش تریبون هنر، نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم «شب، داخلی، دیوار» که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه می‌کند، با همراهی برادران جلیلوند و دایانا حبیبی و سعید داخ بازیگران اصلی این فیلم حاضر شد.

 

نوید محمدزاده در پاسخ به سوالی که آیا برای ادامه فعالیت در سینمای ایران با مشکلی مواجه است یا خیر توضیح داد که هیچ چیز به صورت رسمی به او اعلام نشده و در حال حاضر مشغول بازی در سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی است. (این بازیگر در پی انتشار برخی عکس‌ها با همسرش و برخی اظهارنظرها در جشنواره کن با واکنش‌های در داخل کشور مواجه شده بود و اخباری غیر رسمی مبنی بر ممنوع الکار بدونش منتشر شده بود.)

 

او در بخش دیگری از این نشست، درباره احساسش پس از خواندن فیلمنامه و این که برای شکل گرفتن شخصیت و ارائه آن به بهترین شکل در فیلم « شب، داخلی، دیوار»( که نقش یک نابینا را بازی می‌کند)، چه کارهایی انجام داده است، خاطرنشان کرد: فیلمنامه را که خواندم فوق‌العاده بود؛ همیشه فکر می‌کنم، وقتی چنین فیلمی با چنین فضای متفاوت و چنین کاراکتری _که نمونه‌اش را در سینمای ایران نداریم _ فرصت بازی در آن برایم پیش آمده، باعث افتخارم است.

 

نوید محمدزاده که یک بار جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم ونیز برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» گرفته است، یادآور شد: من و دایانا حبیبی (بازیگر زن فیلم شب، داخلی، دیوار) هر کدام قوانین مختلفی در پیش تولید و فیلمبرداری داشتیم. من طی دو ماه نزدیک به ۱۷ کیلو کم کم کردم که این وزن را در هفت ماه با رژیم سخت نگه داشتم، چون فیزیکی که در ذهن وحید (جلیلوند) بود بسیار اهمیت داشت. تمرینات ندیدنِ زیادی در پیش تولید داشتم و با شروع فیلمبرداری من تنها یک بار لوکیشن فیلمبرداری را دیدم و بعد از آن دو ماه در خانه با وضعیت شخصیت علی، لوکیشن را مثل خانه خودم می‌دانستم.

 

نوید محمدزاده ادامه داد: تجربه (شب، داخلی، دیوار) بی‌نظیر بود و فکر می‌کنم بعد از این فیلم؛ خانواده، دوستان و کسی که دوست داشتم را در زندگی بهتر می‌بینم و به نوید (محمدزاده) حقیقی بیشتر نزدیک شدم. این یک سفر فوق‌العاده و معنوی برای من بودم. خوشحالم که این اتفاق افتاد و این نقش فراتر از بحث سینما و بازیگری بود.

 

نوید محمدزاده خطاب به برادران جلیلوند (کارگردان و تهیه‌کننده) گفت: خیلی ممنونم که این فرصت را داشتم که در این فیلم بازی کنم و از همه گروه تشکر می کنم چون یک قانون سکوت برای من وجود داشت. من وقتی به صحنه فیلمبرداری می‌آمدم، نباید متوجه می‌شدم دوربین‌ کجاست و یا عوامل کجا هستن و همه کمک کردن که این اتفاقات بی‌افتد.

 

این بازیگر همچنین در بخش دیگری از سخنانش در جشنواره فیلم ونیز یادآور شد: وقتی برای اولین بار فیلم را در دفتر دیدم، برای یکی دو ساعت سکوت داشتم و بعد به همراه همسرم (فرشته حسینی) به کوچه رفتم و ناگهان شروع به گریه کردم. همسرم پرسید چه احساسی داری؟ و من گفتم تمام رویایی که از روز ورودم به سینما داشتم در این فیلم به واقعیت تبدیل شده است. خیلی خوشحالم که بخشی از این فیلم بودم.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۷ شهریور ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad