Ad


بابک حمیدیان بر خلاف نظر کارشناسان، نامزد سیمرغ جشنواره نشد

تریبون هنر: بابک حمیدیان بر خلاف نظر کارشناسان، نامزد سیمرغ جشنواره نشد.

برنا نوشت: اسامی نامزدهای بهترین نقش اول مرد در جشنواره چهل ویکم اعلام شد و برخلاف نظر کارشناسان و منتقدان خبری از نام بابک حمیدیان نبود.

پرویز شیخ طادی، مجید اسماعیلی، ابراهیم حاتمی کیا،سید محمود رضوی، محمد تقی فهیم ، مسعود نقاش زاده و محمدرضا شریفی‌نیا آثار بخش رقابتی این دوره از جشنواره را داوری کردند و تقریبا می توان گفت اعلام نظر چیزی شبیه به گمانه زنی های منتقدان و کارشناسان و اهالی رسانه بود والبته مثل همیشه تفاوت سلیقه هایی هم قابل حدس بود که در بحث داوری شاید تا حدودی منطقی هم باشد.

اما کسانی که بازی بابک حمیدیان را در فیلم غریب دیدند به اتفاق او را در خور سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره چهل ویکم دیدند که گویا داوران او را در حدنامزد هم ندیدند.

اگر چه تمام نامزد های اعلامی در جشنواره امسال درخشیدند و انتخاب دور از ذهنی برای نامزد شدن نبودند اما نقش شهید بروجردی در فیلم غریب یکی از شاه نقش های جشنواره امسال بود که از سوی داروان دیده نشد.

نقش سخت و پر راکورد بود و با سخت ترین شیوه اجرایی از سوی بازیگر به لحاظ افه ها و اکت ها و لحن خاص به تصویر کشیده شد طوریکه مخاطب عام و خاص کاراکتر را به سرعت باور کردند و در دل فیلم که یک نگاه مستند گونه در کارگردانی دارد او را به لحاظ جایگاه دراماتیک شخصیت در دوره زمانی و حوادث رخ داده در دوران دفاع مقدس حس کردند اما داوران اورا دوست نداشتند تا به انتخاب ذیل برسند.

البته مهران احمدی با بازی عجیب وغریبش که به زودی تحلیل می کنیم در میان نامزد های بهتری بازیگر مرد مکمل حضور دارد.

مهران احمدی حالا در اوج دوران پختگی در بازیگری اش در حال خلق نقش هایی است که شاید در سینما مدلش را کمتر دیده باشیم.

نامزدهای بهترین نقش اول مرد

۱- ‌ مجید صالحی برای شماره ۱۰

۲- تورج الوند برای اتاقک‌ گلی

۳- مصطفی زمانی برای عطرالود

۴- میرسعید مولویان برای جنگل پرتقال

۵_علی نصیریان برای هفت بهار نارنج

۶_جواد عزتی برای کت چرمی

۷_وحید رهبانی برای یادگار جنوب

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

۱_مهران احمدی برای فیلم «غریب»

۲_هومن برق نورد برای فیلم «سینما متروپل»

۳_امیر جعفری برای فیلم «آنها مرا دوست داشتند»

۴-پژمان جمشیدی برای فیلم «یادگار جنوب»

۵_سجاد بابایی برای فیلم «استاد»

۶-فرهاد قائمیان برای فیلم «غریب»

۷-روح الله زمانی برای فیلم «در آغوش درخت»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۲ بهمن ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad