Ad


برادران سوپرماریو پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد

تریبون هنر: پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ در افتتاحیه جهانی برای برادران سوپرماریو شد که جمع فروش داخلی و خارجی آن به ۳۷۷ میلیون دلار در یک هفته رسید.

به گزارش تریبون هنر، انیمیشن “برادران سوپرماریو” در پایان اولین هفته اکران خود ۱۴۶ میلیون دلار فروش کرد و در مجموع در ۵ روز اول فروش خود ۲۰۴ میلیون دلار بدست آورد؛ مبلغی بیش از آنچه مورد انتظار بود.

این فیلم بر اساس بازی محبوب و نوستالژی “ماریو” برای کمپانی نینتندو ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان بزرگترین فیلم افتتاحیه سال شناخته می‌شود که بعد از آن “مرد مورچه‌ای و زنبورک:کوانتیما” با ۱۰۶ میلیون دلار قرار دارد. همچنین این دومین افتتاحیه بزرگ برای یک انیمیشن (بیشتر از افتتاحیه ۱۳۵٫۱ میلیون دلاری «پیدا کردن دوری» در سال ۲۰۱۶) و همچنین پرفرو‌ش‌ترین افتتاحیه برای کمپانی ایلومینیشن که قبل از آن مینیون‌ها با ۱۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ است.

این فیلم در اکران بین‌المللی خود نیز ۱۷۳ میلیون دلار بدست آورد و فروش کلی خود را به ۳۷۷ میلیون دلار رساند. بودجه این فیلم ۱۰۰ میلیون دلار است.

انتظار می‌رفت که این فیلم در پایان هفته ۸۶ میلیون و ۱۲۵ میلیون در پنج روز اول بدست آورد اما پیش‌بینی‌ها بیشتر از آن شد.

“ماریو” با حضور ۱۶٫۶ میلیون دلاری داخلی و ۲۱٫۶ میلیون دلاری در سطح جهانی، از حضور پررنگی در Imax برخوردار بود. این فروش بلیت به عنوان بالاترین اولین انیمیشنی که تا به حال برای این شرکت ساخته شده است.

“هوا” فیلمی درباره مایکل جرد به عنوان سفیر برند نایک، با فروش ۱۴٫۴۶ میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته و ۲۰٫۲ میلیون دلار در پنج روز اول اکران خود در بین پنج فیلم برتر قرار گرفت. این یک نتیجه خوب برای یک درام با درجه سنی R است.

کسب عنوان سوم و چهارم در باکس آفیس این هفته سخت است زیرا برآوردهای فروش یکشنبه برای فیلم‌های «هوا»، «جان ویک: فصل ۴» و «دنج ها و اژدها: افتخار در میان دزدان» نشان می‌دهد که همگی در فاصله چند هزار دلاری از یکدیگر قرار دارند.

“جان ویک۴″، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از ۳ هزار و ۶۰۷ سالن سینما در پایان هفته بدست آورد. بعد از ۳ هفته اکران، این فیلم اکشن ۱۴۷ میلیون دلار به جیب زد و ۳۰۰ میلیون دلار به صورت جهانی. این فیلم به زودی در فروش جهانی مرز ۳۲۸ میلیون دلار فروش نسخه قبلی خود را در سال ۲۰۱۹ رد می‌کند و پرفروش‌ترین عنوان از مجموعه خود را بدست می‌آورد.

در همین حال، “سیاه‌‌چال‌‌ها و اژدهایان” در اکران دوم خود ۱۴٫۵ میلیون دلار از ۳۸۵۶ سینما بدست آورد که ۶۱ درصد کاهش نسبت به آخر هفته افتتاحیه خود داشت. تاکنون، این اقتباس فانتزی ۶۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی فروش داشته است، بنابراین برای بازگرداندن قیمت سنگین ۱۵۰ میلیون دلاری خود، باید بیشتر بفروشد.

 

مطالب مرتبط:

نگاهی به پرطرفدارترین انیمیشن های ۲۰۲۳: از بتمن تا دختر کفشدوزکی

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۳ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad