Ad


برادران سوپرماریو پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد

تریبون هنر: پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ در افتتاحیه جهانی برای برادران سوپرماریو شد که جمع فروش داخلی و خارجی آن به ۳۷۷ میلیون دلار در یک هفته رسید.

به گزارش تریبون هنر، انیمیشن “برادران سوپرماریو” در پایان اولین هفته اکران خود ۱۴۶ میلیون دلار فروش کرد و در مجموع در ۵ روز اول فروش خود ۲۰۴ میلیون دلار بدست آورد؛ مبلغی بیش از آنچه مورد انتظار بود.

این فیلم بر اساس بازی محبوب و نوستالژی “ماریو” برای کمپانی نینتندو ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان بزرگترین فیلم افتتاحیه سال شناخته می‌شود که بعد از آن “مرد مورچه‌ای و زنبورک:کوانتیما” با ۱۰۶ میلیون دلار قرار دارد. همچنین این دومین افتتاحیه بزرگ برای یک انیمیشن (بیشتر از افتتاحیه ۱۳۵٫۱ میلیون دلاری «پیدا کردن دوری» در سال ۲۰۱۶) و همچنین پرفرو‌ش‌ترین افتتاحیه برای کمپانی ایلومینیشن که قبل از آن مینیون‌ها با ۱۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ است.

این فیلم در اکران بین‌المللی خود نیز ۱۷۳ میلیون دلار بدست آورد و فروش کلی خود را به ۳۷۷ میلیون دلار رساند. بودجه این فیلم ۱۰۰ میلیون دلار است.

انتظار می‌رفت که این فیلم در پایان هفته ۸۶ میلیون و ۱۲۵ میلیون در پنج روز اول بدست آورد اما پیش‌بینی‌ها بیشتر از آن شد.

“ماریو” با حضور ۱۶٫۶ میلیون دلاری داخلی و ۲۱٫۶ میلیون دلاری در سطح جهانی، از حضور پررنگی در Imax برخوردار بود. این فروش بلیت به عنوان بالاترین اولین انیمیشنی که تا به حال برای این شرکت ساخته شده است.

“هوا” فیلمی درباره مایکل جرد به عنوان سفیر برند نایک، با فروش ۱۴٫۴۶ میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته و ۲۰٫۲ میلیون دلار در پنج روز اول اکران خود در بین پنج فیلم برتر قرار گرفت. این یک نتیجه خوب برای یک درام با درجه سنی R است.

کسب عنوان سوم و چهارم در باکس آفیس این هفته سخت است زیرا برآوردهای فروش یکشنبه برای فیلم‌های «هوا»، «جان ویک: فصل ۴» و «دنج ها و اژدها: افتخار در میان دزدان» نشان می‌دهد که همگی در فاصله چند هزار دلاری از یکدیگر قرار دارند.

“جان ویک۴″، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از ۳ هزار و ۶۰۷ سالن سینما در پایان هفته بدست آورد. بعد از ۳ هفته اکران، این فیلم اکشن ۱۴۷ میلیون دلار به جیب زد و ۳۰۰ میلیون دلار به صورت جهانی. این فیلم به زودی در فروش جهانی مرز ۳۲۸ میلیون دلار فروش نسخه قبلی خود را در سال ۲۰۱۹ رد می‌کند و پرفروش‌ترین عنوان از مجموعه خود را بدست می‌آورد.

در همین حال، “سیاه‌‌چال‌‌ها و اژدهایان” در اکران دوم خود ۱۴٫۵ میلیون دلار از ۳۸۵۶ سینما بدست آورد که ۶۱ درصد کاهش نسبت به آخر هفته افتتاحیه خود داشت. تاکنون، این اقتباس فانتزی ۶۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی فروش داشته است، بنابراین برای بازگرداندن قیمت سنگین ۱۵۰ میلیون دلاری خود، باید بیشتر بفروشد.

 

مطالب مرتبط:

نگاهی به پرطرفدارترین انیمیشن های ۲۰۲۳: از بتمن تا دختر کفشدوزکی

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۳ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad